Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1659 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29787
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17606)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12181)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predstavujeme: Enduro/cross prilba SHAD Snap

 Zdieľať

Pridané: 25.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7461 [Bleskovky - PR bleskovka]

Tentokrát si predstavíme ednuro-cross prilbu španielskeho výrobcu SHAD vhodnú na výjazdy mimo asfalt, ale aj na asfalte s príslušnou moto. A samozrejme si ju viem predstaviť aj v lete na skútri. Pre tých, ktorým sú pri kolízii zuby prednejšie ako imidž moped prilby.

Seriál článkov - Bike roka 2013:


Škrupina prilby Snap je vytvorená z odolného polykarbonátu, vďaka ktorému spĺňa normy ECE a zmestí sa do hmotnosti 1350 gramov. O jazdcove pohodlie sa stará vyberateľné a prateľné futro, ktoré je usadené v jednej z dvoch škupín, ktoré sa na túto helmu vyrábajú. Zmena je iba vo veľkosti, aby jazdec s menšou hlavou nemusel nosiť toľkú váhu a helma mu stále poskytovala potrebný komfort a bezpečie.

 Prilba Snap čierna
Prilba Snap čierna

Okrem faktu, že je to otvorená prilba má aj 9 otvorov na zabezpečenie cirkulácie vzduchu a ochladzovanie hlavy jazdca aj v najväčších horúčavách, či kondične náročnej jazde, kde každý jazdec ocení hocičo, len aby mu pot nestekal po tvári. Prilba sa pod bradou upína remienkom. Prípadných záujemcov môže prilákať aj výhodná cena, za ktorú si prilbu viete zadovážiť. Ak nepozeráte iba po Hi-endoch značiek a hľadáte niečo na pohodové jazdenie s dobrým pomerom cena/kvalita, môže byť táto prilba pre Vás veľkým lákadlom.

 Prilba Snap modrá
Prilba Snap modrá

Zhrnutie

  • Hmotnosť: 1350 g
  • Polykarbonátová škrupina
  • Dve veľkosti škrupiny
  • 9 vetracích otvorov
  • Vysokokvalitné odnímateľné futro
  • Upínanie remienkom

Prilbu SHAD Snap môžete vyhrať v ankete Bike roka 2013:

Navyše máte možnosť vyhrať túto prilbu ak zahlasujete v ankete Bike roka 2013. Prilbu SNAP v hodnote 90 EUR venovala do súťaže firma Moped slovakia.

Pridané: 25.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Bike roka 2013:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »