Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2386 až 2400 z cekového počtu: 4035.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4521 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - MV Agusta
MV Agusta je taktiež z tých značiek, ktoré svoje esá postupne odhaľovali už pred výstavou. V Miláne mali nádherný stánok a v ňom dizajnovo neskutočne podarené motorky.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5211 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Suzuki
Suzuki do priniesla všetky svoje modely, ale svoje novinky už predstavila v Kolíne pred mesiacom. Tak si ich len pripomenieme.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7144 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Aprilia, Moto Guzzi, Vespa
Piaggio Group mal viacero noviniek. V stánku privítali Maxa Biaggiho, ktorý sa síce môže tešiť z titulu, ale nedávno oznámil aj koniec svojej úspešnej kariéry. Aprilia predviedla nový Caponord 1200, Moto Guzzi Californiu 1400 a Vespa futuro-retro skúter 946.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4097 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Triumph
V Triumphe sa všetko točilo okolo novej Daytony 675 a 675R, o ktorej sme informovali už v predstihu.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5988 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - KTM
Hlavným ťahákom prezentácie KTM, bola beštia, ktorá im vraj unikla z vývojového centra. Dostala meno SuperDuke 1290 R prototyp, najsilnejší naháč v histórii KTM. Nechýbali ani menšie Duky a oslava titulov v takmer všetkých moto disciplínach.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3806 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Husqvarna
Husqvarna tiež svoje tohtoročné najväčšie novinky už odhalila. V Miláne sa pochválili vypredanou výrobou modelov TR 650, ukázali dakarský špeciál s jazdcom Joanom Barredom a na záver koncep,t ktorý nadväzuje na Moab s názvom Baja.
13.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5509 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - BMW
Hlavným ťahákom prezentácie BMW bola pochopiteľne nová R 1200 GS, ale značka predstavila aj nový touring F 800 GT a modely k 90 výročiu, ktoré bude BMW oslavovať v roku 2013.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6423 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Honda
Podobne ako Ducati tak aj Honda vybalila svojej novinky ešte v predvečer Milánskej výstavy. Okrem noviniek z Kolína a trojice 500-viek o ktorých sme písali zaujala novou Forzou a „Bagger-om“ na báze Goldwinga z označením F6B.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5847 [Bleskovky - Novinky]

EICMA Miláno 2012 – Ducati
Ešte v predvečer prvého výstavného dňa v Miláne mala svoju tlačovú konferenciu značka Ducati. Okrem noviniek, ktoré ukázala v Kolíne, predviedla „turistický“ Diavel Strada, superbike 1199 Panigale R, ale hlavne nové Hypermotardy a Hyperstradu.
12.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4411 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta Rivale oficiálne potvrdená
Tesne pred vypuknutím výstavy EICMA 2012 v Miláne predstavila MV Agusta oficiálne svoju novinku s menom Rivale.
12.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6379 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján
Po chvíľkovej prestávke zapríčinenou chorobou som sa konečne dostal na motorku a navštívil som ďalšiu trať. Relatívne čerstvo vybudovanú pieskovú trať v Moravskom Svätom Jáne.
12.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4456 [Bleskovky - PR bleskovka]

Garážový výpredaj
Chceš nakúpiť dobre a lacno? Príď sa pozrieť k nám. Určite si niečo vyberieš.
10.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4407 [Bleskovky - Novinky]

Aprilia RSV4 R ABS a Factory ABS 2013
Zrejme posledným bikom, predstaveným pred výstavou EICMA 2012 v Miláne, z dielne Piaggio Group sa stane Aprilia RSV4 R 2013.
10.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5866 [Bleskovky - Novinky]

Vespa 946 pre rok 2013
Koncept skútra Vespa 46, ktorý bol predstavený minulého roku na výstave EICMA 2011 v Miláne, dostal konečnú podobu a verejnosti sa ukáže ako inak, práve na výstave EICMA 2012.
09.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2886 [Bleskovky - Novinky]

Tajnostkársky pohľad na nového veľkého vojvodu od KTM
Špionážne fotografie novej KTM 1290 Duke už sú asi všetkým známe. Ako však bude nový Duke 1290 vyzerať vo svojej finálnej podobe si KTM necháva pre seba až do oficiálneho predstavenia, no svojich fanúšikov sa predsa len trochu snaží osloviť aj pred samotným predstavením.
Predchádzajúce | 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!