Anketa:
Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012
ZdieľaťPridané: 22.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9770 [Novinky - Oznam]
Opäť sme o rok starší a teraz navyše aj múdrejší, keďže sme dostali čerstvé trhové dáta. Hneď sme ich aj rozpitvali.
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Žiaľ, nárastu trhu sme sa ani tentoraz nedočkali. Poklesy nastali vo všetkých kategóriách, celkovo trh klesol o 265 kusov, čo je viac ako 6,5 %.
Rovnako ako v minulých rokoch, aj teraz budeme pre naše účely hovoriť iba o motocykloch a skútroch nad 50 kubíkov a odfiltrujeme preč aj štvorkolky a motokrosy, aby sme dostali čo najvypovedajúcejšie čísla. Samozrejme, berieme do úvahy iba nové stroje predané a zaregistrované na Slovensku, dovezené motorky nás nezaujímajú. Počet vozidiel spĺňajúcich všetky tieto podmienky sa za minulý rok ustálil na ľahko zapamätateľnej hodnote 1888 kusov, čo je o 2,4 % menej než minulý rok.
Na nasledujúcom grafe je jasne vidieť rozdiely medzi „zlatým“ rokom 2007 a ďalšími, ktoré už boli poznamenané krízou. V priebehu piatich rokov sa náš trh scvrkol o takmer 40 %. Červené stĺpce sú motocykle s kubatúrou nad 50 cm3, sivé stĺpce do 50.
![]() |
Na ďalšom grafe vidíme, ako sa v priebehu troch rokov posunul vrchol sezóny. Ten je ovplyvnený najmä počasím a príchodmi niektorých najpredávanejších modelov.
![]() |
V optike trhových podielov najväčších hráčov pekne vidieť, ako sa vysporiadali s krízou a sťaženými podmienkami. Honda si udržala svoju vysoko nastavenú latku, narásť dokázala iba Yamaha a Harley-Davidson. Ostatným značkám podiely padali alebo ostali aspoň na úrovni minulého roka.
![]() |
Vysoký trhový podiel znamená veľa predaných kusov. V roku 2012 sa poradie prvej trojky nezmenilo, ale stala sa vec nevídaná – medzi tradične silné značky sa po prvý raz prepracoval americký Harley-Davidson, ktorý dokonca vytlačil Kawasaki na piatu priečku. Pre úplnosť treba dodať, že „harlejácke“ dáta vidíme v štatistikách iba druhý rok, pretože predtým sa ich motocykle predávali iba neoficiálne.
![]() |
Najzaujímavejší je však prehľad úspešnosti konkrétnych modelov, pre lepšiu orientáciu rozdelený na motocykle a skútre. Na Slovensku si prvú priečku v motocykloch delia Honda NC700S, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha FZ8 s 35 predanými kusmi. V tesnom závese ide BMW R1200GS, za ním Honda NC700X a minuloročný bestseller CBF125. Ďalej nasledujú pomerne známe a zavedené modely, jedinou reálnou novinkou je Honda Crosstourer, tú si uplynulý rok kúpilo 15 ľudí.
Zo skútrov sa s vysokým náskokom darilo opäť, takpovediac tradične, Honde PCX125. Hneď za ňou nasleduje jej väčší súrodenec PCX150 so 48 kusmi, ktoré však boli k dispozícii až v druhej polovici roka. Prvú päťku uzatvárajú Adamoto Streetfighter 125, Vespa GTS300 a Honda Vision 110.
![]() |
Údaje boli spracované zo štatistík Zväzu automobilového priemyslu SR.
Pridané: 22.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016? - Redakcia
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2014 - Redakcia
- Predaje nových motoriek na Slovensku 2017 - prepad takmer o desatinu - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013 - Redakcia
- Pozvánka: Atmosféra Veľkej ceny SR zážitkom pre celú rodinu - Redakcia
- Zmeny v systéme rozdeľovania financií pre slovenský šport 2012 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!