Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1520 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30794
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18117)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12677)

Články -

Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 4033.

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4884 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Bimota s retro superbikom KB4 a úplne novým KB4 RC (RaceCafe’)

Minuloročný koncept superbiku s retro dizajnom a top komponentami Kb4 ide do sériovej výroby, okrem toho ho doplní nový naháč.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5181 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Kawasaki Ninja H2 SX s dvoma radarmi a inovovaný Versys 650 2022

Kawasaki v Miláne predstavila Ninja H2 SX vybavený nie jedným ale dvoma radarmi. Sport-tourer tak dostal nie len adaptívny tempomat ale aj sytém na varovanie pred nehodou a detekciu mŕtveho uhla. Zmenami prešiel aj obľubený Versys 650.

 

23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4831 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Royal Enfiled vracia Classic 350 v novej podobe a koncept SG650

Koncept moderného cruisera SG650 predstavený v Miláne má ukázať smer, ktorým sa firma pohne v nasledujúcich rokoch.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6019 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Moto Guzzi a Aprilia: viac detailov o V100 Mandello, Tuono 660 vo verzii Factory a limitka RS 660

Konečne tu máme viac informácií o novinke V100 Mandello, ktorá má ako prvá na svete aktívne aerodynamické deflektory. Aprilia prináša naloženú Factory verziu Tuona 660, aj limitku na počesť úspechu modelu RS 660 v americkom šampionáte.

 

23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5316 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Suzuki predstavila ostrejšiu Katanu

Katana bude od sezóny 2022 ešte ostrejšia, dostane viac výkonu a vylepšenú sadu elektroniky.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5916 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: MV Agusta predstavuje dva prototypy cestného endura 5.5 a 9.5

Lucky Explorer project ako jasný odkaz na Cagivu Elefant - dve krásne cestné endurá s objemom 550 a 930 kubíkov.

 

23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5595 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary a nový model ADV350

Po modeloch, ktoré už boli v priebehu tohto roku uvedené (Super Cub, Monkey, CB500F, CB500X, CBR500R a NT1100), dnes Honda v Miláne odhalila ďalšie novinky. Hlavným lákadlom na výstave je trojica nových strojov CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP a Fireblade SP 30th Anniversary.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5582 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Yamaha pre rok 2022 - okruhovka R6 Race, nová XSR900, inovované MT-10 a Tmax, nové farby pre Tenere 700

Yamaha začala so zverejňovaním noviniek už skôr, dnes to už iba doklepla ďalšími informáciami - okruhoví jazdci sa môžu tešiť na "osekanú" R6, fanúšikovia hypernaháčov zas na modernizovanú MT-10, hipsteri na XSR900, a na svoje si prídu aj skútristi, Tenere 700 zas prináša nové farby.

 

20.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9902 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku

Honda bola vždy ťahúňom medzi cestovnými motorkami, ale je pravda, že odkedy skončila legendárna Deauville, mali v tomto segmente iba naozaj veľké stroje, na ktoré si mnohí netrúfli fyzicky, nieto ešte finančne. Že príde niečo „ako taká Deauvillka“ sme počúvali už niekoľko mesiacov, až sme sa zrazu ocitli v Španielsku na oficiálnom predstavení nového cestovného modelu NT1100.

 

19.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2936 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Zľava a doprava zadarmo pri nákupe na MotoZem!

Milí nadšenci jednej stopy! Využite jedinečnú možnosť a nakupujte z pohodlia domova prostredníctvom e-shopu motozem.sk. MotoZem ako preverený predajca ponúka nepreberný sortiment moto oblečenia, príslušenstva a dielov, z ktorého si vyberie skutočne každý.

 

15.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10508 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Odviezli sme sa na úplne novom endure Aprilia Tuareg 660

Keď sme toto leto po prvý raz vyskúšali nový dvojvalec od Aprilie v novom Tuone 660, nemali sme ako tušiť, že už na jeseň vyskúšame aj jeho ďalší derivát v toľko očakávanej novinke Tuareg 660. A to v krásnych zákrutách na Sardínii, kde ešte stále panuje leto!

 

10.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8422 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022

Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Máme za sebou prvé kilometre v sedle nového športového cesťáka od Hondy. NT 1100 ma korene v Afrike a je to jodne poznať, 17-palcové kolesa, nižšie zdvihy a tuhší podvozok ju však smeruje na asfalt. S kvalitným obutim aké sme nám nerobí problém brúsiť stupačky aj ma mokrých španielskych horských cestach. Bike v sebe spája bohatú ochranu pred vetrom ako hore na hlavu jazdca...

 

03.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7757 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naživo: Testujeme Aprilia Tuareg 660

Na dnes hotovo - Hotovka, máme za sebou asi 160 asfaltových kilákov a zopár offroadových, blatovo-šotolinových. Nový Tuareg je nesmierne, ale fakt nesmierne sebavedomý v asfaltových zákrutách, pocitovým výkonom konkuruje litrovým endurám. Podvozok je tiež naladený skôr na asfalt, aj keď mnohými enduráckymi komponentami je Tuareg fakt dobre postavené enduro.

 

03.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8230 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Husqvarna Norden 901 konečne realitou!

Dva roky od predstavenia konceptu a po mnohých špekuláciách je tu konečne finálna podoba prvého väčšieho cestovného endura od Husqvarny, dvojvalca Norden 901. Parametre ukazujú, že sa máme na čo tešiť.

 

02.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3326 [Novinky - PR článok]

-

Nápady na vianočné darčeky pre nadšených motoristov

Je to neuveriteľné, ale o pár týždňov si sadneme ku štedrej večeri a budeme sa tešiť na nádielku, ktorá nás bude čakať pod vianočným stromčekom. Vianočnej pohode ale často predchádza hľadanie darčekov na poslednú chvíľu, čo vlastne nikoho nebaví, ale každý chce toho druhého obdarovať niečím praktickým a využiteľným. Chcete byť tento rok originálny a zaobstarať svojmu vášnivému motoristovi perfektný darček? MotoZem si pre vás pripravila množstvo tipov, vďaka ktorým budete tento rok za hviezdu a navyše svojho fanúšika silných strojov zaručene potešíte.

 

| 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »