Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3273 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (90)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda predstavila nového Horneta - dvojvalcový CB750 Hornet 2023

 Zdieľať

Pridané: 04.10.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9045 [Novinky - Predstavujeme]

Na výstave Intermot dnes Honda predstavila ďalšiu generáciu legendárneho Horneta! Bije v ňom úplne nový radový dvojvalcec s objemom 755 cm3 s výkonom 91 koní.

Seriál článkov - Novinky 2023:

| Seriál článkov: Novinky 2023 |

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Nový je aj mimoriadne ľahký oceľový lichobežníkový rám. Hornet má aj novú 5-palcovú TFT prístrojovku, na ktorej si jazdec môže vyberať zo štyroch jazdných režimov. Ku každému z nich je možné si zvoliť rozdielne zásahy trakčnej kontroly, intenzity brzdenia motorom, či samotného výkonu.

Úplne nový kompaktný a ľahký radový dvojvalcový motor s objemom 755 cm3 vo svojich malých rozmeroch ukrýva špičkové technické riešenia. Tradičné výkonové „žihadlo“ modelu Hornet zostalo zachované – maximálny výkon 67,5 kW stroj dosahuje pri 9 500 ot./min. Zároveň však motor ponúka vysoký krútiaci moment v celom rozmedzí otáčok (s maximom 75 Nm pri 7 250 ot./min.), ktorý je zárukou dynamiky v nízkych a stredných otáčkach a príjemnej akcelerácie v akejkoľvek jazdnej situácii.

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Nový motor je výstavnou skriňou technického know-how značky Honda. 270° fázovanie kľukového hriadeľa a nerovnomerné poradie zapaľovania vytvárajú pulzujúci charakter typický pre vidlicové dvojvalce a spoločne so špeciálne vyvinutým výfukom produkujú atraktívny zvuk; patentované nasávacie vedenie s vírivým prúdením Vortex Flow Ducts nasávaný vzduch rovnomerne rozdeľuje do celého priestoru vzduchovej komory, čo prispieva k ostrej reakcii plynu a rýchlemu nárastu otáčok; valce motora sú podobne ako v prípade modelu CBR1000RR-R Fireblade potiahnuté kombináciou niklu a karbidu kremíka; dômyselné priestorové usporiadanie a osemventilová hlava Unicam prispievajú k dosiahnutiu mimoriadne kompaktných rozmerov.

Video: Nová Honda Hornet CB750 (2023)

Nový motor je uložený v úplne novom ľahkom oceľovom lichobežníkovom ráme s hmotnosťou iba 16,6 kg, ktorý bol vyladený tak, aby motoru umožňoval naplno využiť jeho schopnosti a výkony. K agilite a spätnej väzbe prispieva inverzná 41 mm vidlica Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) upevnená v novom vrchnom a spodnom prichytení. Ďalším faktorom pre maximalizáciu zábavnosti stroja je zadný tlmič s nastaviteľným predpätím, ktorý je s novým oceľovým kyvným ramenom spojený pomocou systému Pro-Link.

K potešeniu z jazdy, praktickosti stroja aj k potešeniu z jeho vlastníctva prispieva bohatá štandardná výbava, ktorej kraľuje päťpalcový farebný TFT displej, ktorý čitateľne zobrazuje všetky dôležité informácie a umožňuje ovládať všetky systémy. Konektivitu zaisťuje systém hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control, ktorý je k dispozícii pre zariadenia so systémom Android a (prvýkrát aj pre) iOS. Všetko osvetlenie je tvorené LED diódami; ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia sú navyše vybavené systémom signalizácie núdzového brzdenia, ktorý prispieva k vyššej bezpečnosti jazdca.

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Nový Hornet disponuje taktiež 3 jazdnými režimami s prednastavenými kombináciami výkonu motora, brzdenia motorom a úrovne zásahov systému nastaviteľnej kontroly trakcie s integrovanou technológiou zamedzujúcou dvíhaniu predného kolesa (Wheelie Control). Vo štvrtom režime „User“ si môže jazdec sám zvoliť preferovanú kombináciu podľa aktuálnych podmienok a jeho jazdného štýlu.

Dizajn modelu Hornet, za ktorý zodpovedá výskumné a vývojové stredisko značky Honda v Ríme (ktorého dizajnéri stoja okrem iného za úspešnými modelmi Africa Twin, X-ADV a za radom nahých strojov Neo Sports Café), sa vyznačuje ostrými rysmi, moderným vyjadrením technickej krásy a siluetou, líniami a tvarmi utvárajúcimi kompaktné a agresívne proporcie. Najvýraznejším rysom je ostro rezaná palivová nádrž inšpirovaná krídlami sršňa (angl. hornet, pozn. prekl.). Kamkoľvek sa pozriete – od agresívne skosenej prednej kapotáže až po ostrý a minimalistický zadok, tam uvidíte prvky napätia a agresivity, z ktorých vyžaruje rýdzi športový charakter.

Honda CB750 Hornet (2023)

Pre CB750 Hornet bude k dispozícii kompletná ponuka originálneho príslušenstva vrátane troch paketov – Sport, Style a Touring, ktoré uspokoja potreby každého jazdca. Model bude k dispozícii v štyroch farbách: bielej perleťovej Pearl Glare White, čiernej Graphite Black (v oboch prípadoch s elegantným rámom lakovaným v červenej metalíze Metallic Red Flame a anodizovanou červenou vidlicou), matnej sivej metalíze Matte Iridium Gray Metallic a v matnej žltej Mat Goldfinch Yellow.

Meno Hornet je späť, a to v balení, ktoré iste napíše ďalšiu vzrušujúcu kapitolu jeho slávnej histórie. Známa je dnes už aj cena, ktorá je vskutku lákavá: 7 590 EUR...

Honda CB750 Hornet (2023)

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Honda CB750 Hornet (2023)

Honda CB750 Hornet (2023)

Foto:
 Honda CB750 Hornet 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB750 Hornet
Rok:2023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:755 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.5
Palivový system:PGM FI
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70ZR-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60ZR-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:190 kg
Výška sedla:795 mm
Rázvor:1420 mm
Dĺžka:2090 mm
Šírka:780 mm
Výška:1085 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:15.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:205 km/h
Spotreba paliva:4.35 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 262 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-BP, USB C, Wheelie Control
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 10/2022 7 590 EUR

Pridané: 04.10.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2023:

| Seriál článkov: Novinky 2023 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (90)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria