Anketa:
KTM inovuje adventúru 890 Adventure R pre rok 2023
ZdieľaťPridané: 22.09.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8214 [Novinky - Predstavujeme]
Upravený dizajn, nastavenie podvozku, nové TFT, prepracovaná elektronika, nová nádrž, kryt motora... Kopec zmien na jednej z najlepších na offroad zameraných advetúr...
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Nedá sa povedať že by šlo o revolúciu, nakoniec 790/890 Adventure R sa ukázala ako skvelé offroad cestovné enduro. Napriek tomu dostáva pre sezónu 2023 kopec vylepšení.
Dizajn je štíhlejší a viac inšpirovaný modelom KTM 450 RALLY spolu s prepracovaným vidlicou WP XPLOR a WP XPLOR PDS tlmičom. Nová je kapotáž, plasty, pevnejšie držiaky prístrojovky, nové nižšie plexi, vysoký predný blatník a nový chránič motora.
Nový 5” TFT displej – vybavený konektormi USB-C – má úplne nový vzhľad s farebnými piktogramami a intuitívnou grafikou, ktorá umožňuje jednoduchú navigáciu v ponukách.
KTM tiež zahrnula novú generáciu riadiacej jednotky ABS, ktorá berie údaje zo 6D snímača — ktorý nepretržite informuje CMU o uhle, sklone, rýchlosti a všeobecnom správaní motocykla — aby aplikovala správne množstvo brzdnej sily pre každú danú situáciu. Jazdci, ktorí sa rozhodnú vyskúšať potenciál motocykla mimo spevnených ciest, môžu počítať s OFFROAD ABS ako integrovaným prvkom OFFROAD MODE alebo voliteľným RALLY MODE, bez toho, aby si museli OFFROAD ABS vyberať samostatne.
Video: KTM 890 ADVENTURE R 2023
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | KTM |
| Model: | 890 Adventure R |
| Rok: | 2023 |
| Novinka: | NOVINKA 2023 |
| Kategória: | Cestovné enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 889 ccm |
| Max. výkon: | 105.0 k (77.2 kW) / 8000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.7:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 90,7 x 68,8 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 240 mm |
| Zdvih vzadu: | 240 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90-21 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
| Pneu vzadu: | 150/70-18 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Výška sedla: | 880 mm |
| Rázvor: | 1528 mm |
| Svetlá výška: | 263 mm |
| Objem nádrže: | 20 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 4.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 333 km |
| Servisný interval: | 15 000km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | nie |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | USD 48mm WP XPLOR vidlica a WP Xplor PDS tlmič |
Pridané: 22.09.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025 - Awia
- KTM práve odhalila 890 Adventrue R a Rally pre 2021 - Awia
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- KTM 390 Adventure konečne aj s vypletanými kolesami - Muli
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov - Herghott
- KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - zeON
- Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Herghott
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom - Herghott
- EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
- Naživo: CFMOTO trip do Číny
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
























