Anketa:
Harley-Davidson predstavil Apex Factory Custom Paint
ZdieľaťPridané: 08.08.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1370 [Novinky - Predstavujeme]
Harley-Davidson predstavil novú ponuku farebných vyhotovení Apex Factory Custom Paint pre vybrané modely Touring. Nové dynamické farebné varianty majú premiéru na každoročnom zraze Sturgis Motorcycle Rally.
Customové farby Apex sú inšpirované dlhou a úspešnou pretekárskou históriou Harley-Davidson, najikonickejšej značky motocyklov na svete. Pretekársky odkaz zahájený pred viac než sto rokmi v pretekoch do vrchu, enduro súťažiach a na flat-trackových pretekárskych dráhach pokračuje aj dnes, kedy továrenský tím Harley-Davidson® Screamin' Eagle® obhajuje titul víťaza šampionátu MotoAmerica King of the Baggers z roku 2021.
“Program Apex Factory Custom Paint dáva jazdcom možnosť vyjadriť v dizajne svojho baggera vzrušenie z rýchlosti a pretekov" uviedol Brad Richards, viceprezident pre dizajn a kreatívny riaditeľ. "Tieto farebné varianty vyžarujú rýchlosť a silu vďaka líniám a farbám, ktoré sú inšpirované pretekárskymi motocyklami Harley-Davidson®."
Farebné prevedenie Apex sa vyznačuje grafikou na palivovej nádrži, ktorá kopíruje dizajn legendárneho pretekárskeho motocykla Harley-Davidson® XR750. Pri modeloch s kapotážou pokračuje grafika dozadu až k nádrži a navodzuje dojem rýchlosti. Línie na prednom blatníku vizuálne nadväzujú na krivky na bočných krytkách a sedadlových brašniach a vytvárajú jednotný efekt. Pri pohľade z profilu to pôsobí dojmom, že je motocykel stále v pohybe.
Základom tohto farebného prevedenia je čierna farba Vivid Black. Grafika zahŕňa šedé panely Gauntlet Gray obklopené zvýrazneným pruhom oranžovej farby Jet Fire Orange - pôvodné farby používané na súťažných modeloch XR750. Každý panel má vnútorné kvapkové tiene a jemný symbol Bar & Shield, ktorý sa v priebehu schématu zosilňuje a zoslabuje. Tento prechodový efekt bol inšpirovaný károvaným vyblednutím, ktoré sa objavuje na pretekárskych motocykloch tímu Harley-Davidson Factory Team. Ako posledná vrstva je nanesený bezfarebný lak. Farebné prevedenie Apex Factory Custom Paint vzniká priamo vo výrobných závodoch Harley-Davidson
York Vehicle Assembly a Harley-Davidson Tomahawk Operations.
Farebné prevedenie Apex Factory Custom Paint bude celosvetovo k dispozícii pre zvyšok objednávacieho obdobia modelov 2022 ako voliteľná továrenská výbava pre deväť modelov Harley-Davidson Grand American Touring:
- Road King® Special
- Street Glide® Special (verzia v čiernom a chrómovanom prevedení)
- Ultra Limited (verzia v čiernom a chrómovanom prevedení)
- Road Glide® Limited (verzia v čiernom a chrómovanom prevedení)
- Road Glide® Special (verzia v čiernom a chrómovanom prevedení)
V ponuke originálneho príslušenstva Harley-Davidson® budú nosiče batožiny Tour-Pak® a customové predné blatníky, ktoré budú farebne zladené s novými farebnými verziami Apex. To umožní jazdcom ďalej upravovať motocykle objednané vo farbách Apex Factory Custom Paint.
Pridané: 08.08.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Dizajnový úlet - Harley-Davidson predstavil inovované Street Glide a Road Glide v najvyššej verzii CVO - Redakcia
- Harley-Davidson® European Bike Week® znova ožil v roku 2021 - Redakcia
- Harley-Davidson predstavil model Low Rider El Diablo z limitovanej edície Icons - Redakcia
- Battle of the Kings 2017 pozná svojho kráľa customov, vznikol v Taliansku - Redakcia
- Harley-Davidson rozširuje rad CVO o Street Glide a Road Glide a prekvapivo aj Pan America - Redakcia
- Výročné modely k 110. výročiu Harley-Davidson, design Hard Candy Custom a upravený Street Bob - Redakcia
- Harley-Davidson poodhalil ďalšie novinky na rok 2025 - Redakcia
- Indian predstavuje novú generáciu modelu Scout, nadčasovej americkej ikony - Redakcia
- EICMA 2017 - Harley-Davidson rozširuje rad Softail o Sport Glide - Herghott
- Predstavujeme: HARLEY-DAVIDSON® SOFTAIL® SLIM™ - čistý custom zo starej školy - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!