Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 826 až 840 z cekového počtu: 4033.
07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9324 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2017 - Moto Guzzi V85 - cestovné enduro klasického vzhľadu a elektroskúter Vespa Elettrica
Moto Guzzi prekvapila novým motorom a aj novým klasicky vyzerajúcim cestovným endurom. Aprilia inovovala Shiver a 125-ky. Vespa predviedla svoj elektrický skúter Elettrica.
07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8623 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2017 - KTM prichádza s dvojvalcovým Duke 790, Adventure 790 iba ako prototyp
Nový Duke bol už na spadnutie - prišiel s úplne novým radovým dvojvalcom s objemom 799 cm3. Enduro s týmto základom zatiaľ zostáva v podobe prototypu. KTM ukázala aj nový dakarský špeciál pre budúcoročný Dakar. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4622 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2017 - Indian predstavil silnejšie motory a parádny flat track FTR1200 Custom
Aj americká značka inovuje. Motor Thunder Stroke 111 má teraz vyšší výkon aj krútiak, modely Sout lepší podvozok. Inováciami prešli aj Roadmaster Elite a Springfield Dark Horse. A bonus - flat track chuťovka FTR1200 Custom.
07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 6833 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki pre rok 2018: preplňovaná Ninja H2 SX, refrešnutá ZX-10R SE a Café verzia Z900RS
Kawasaki sľúbila, tak aj učinila - jej ďalší preplňovaný model je na svete. Je ním turistickejšie a civilnejšie zameraná Ninja H2 SX. Superbike ZX-10R prichádza v edícii SE so semiaktívnym podvozkom a nedávno predstavené retro Z900RS zas v peknej verzii Café. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8740 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2017 - BMW Inovuje F 750/850 GS, predstavuje skúter a luxusný tourer Grand America
BMW na tohtoročnej výstave EICMA predstavilo štyri svetové premiéry: K1600 Grand America, F 850/750 GS a skúter C 400 X.
07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4404 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph predstavil vynovené Tigre a zaujímavý prototyp ľahkého endura Tramontana
Anglická značka nás už pred časom navnadila pekným videom pripravovaného Tigra, ale teraz už vieme aké presne sú: omladená je 800 aj 1200, obe vo verziách XC a XR. Prekvapením bol prototyp ľahkého endura s názvom Tramontana. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
07.11.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4595 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predvianočné zľavy 4SR na všetky moto kombinézy, bundy a nohavice
Sezóna nám pomaly skončila a je čas pripraviť sa na novú. Dopraj si už teraz nové moto oblečko od 4SR teraz v zľave.
06.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 14412 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky Yamaha 2018 - obľúbené modely inovované, enduro Ténéré 700 stále ako prototyp
Áno, ten chutný koncept endura s názvom T7, ktorý na nás Yamaha vybalila pred rokom, ešte stále zostáva iba prototypom. Viacero modelov dostalo bohatšie verzie, iné zas prešli ľahkou modernizáciou. Máme aj bližšie údaje trojkolky Niken.
06.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 13117 [Novinky - Predstavujeme]

Honda práve predstavila modely 2018: drsnejšia Africa Twin, CB125R a 300 R, z konceptu Neo Sports Cafe vzišla nádherná CB1000R
Okrem už predstavených noviniek ako Super Cub 125, Monkey a Gold Wing ukázala Honda v Miláne modernizovanú X-ADV, Africu Twin vo verzii Adventure Sports a úplne nové naháče radu CB - 125R, 300R a 1000R. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
05.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8324 [Novinky - Predstavujeme]

Ducati predstavila novinky 2018: Scrambler 1100, Multistrada 1260 a Panigale V4 Speciale s výkonom 226 koní
Scrambler 1100 bude mať vzducháč, malá Panigale 959 prišla v ostrejšej verzii Corse, Multistrada má väčší motor (vracia sa aj športovejšia verzia Pikes Peak) a na záver sa ukázalo to najdôležitejšie: Panigale s novým V4 motorom.
03.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22987 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme KTM Duke 390 2017 - malý VEĽKÝ chuligán dorástol
Od momentu, kedy som sa prvýkrát odviezol na KTM Duke 390, ho považujem za jeden z najlepších malorážkových naháčov, aké som kedy jazdil. Pre rok 2017 bol ešte vylepšený a dostal komponenty, ktoré mu môžu závidieť aj mnohé "dospelé" biky... Aký je nový malý vojvoda?
27.10.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10274 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Odviezli sme sa na ďalších Harley-Davidsonoch 2018: Fat Bob a Fat Boy
Na túto jazdu vyrážame plní zvedavosti a optimizmu. Zvedaví na poriadne prekopané a odvážne Softaily a optimisti, že 6 stupňov Celzia je predsa viac ako päť. Napokon, nové H-D vedia rozprúdiť krv v žilách...
26.10.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5035 [Bleskovky - PR bleskovka]

Ubytujte si motorku na zimu v Motoshope Žubor
Máte radi svoju motorku tak ako svoje dieťa? Doprajte jej počas zimy komfort a teplučko priestorov Motoshop Žubor! Vašu lásku nielen uskladníme, ale môžeme ju pred uložením na zimný spánok poumývať, premazať, dotankovať. Keď sa na jar zobudí, môže dostať predsezónnu kontrolu, či prípadný servis, aby vám počas letných mesiacov robila radosť.
26.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 9411 [Novinky - Predstavujeme]

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 - väčšia, krajšia, silnejšia
Ďalšie čvirikanie vrabcov sa potvrdilo, Kawasaki predstavila väčšiu najmenšiu Ninju. Objem motora narástol o tretinu, výkon o 15 koní, a pribudlo moderné LED svietenie. Po dizajnovej stránke je novinka dosť ostrejšia.
25.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 6723 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha Niken - trojkolesový sci-fi predátor
Priznávame, sci-fi v nadpise vôbec nemuselo byť, pretože všetko nasvedčuje tomu, že exotický model Niken sa dostane do sériovej výroby. Tri kolesá, tri valce s 900 kubíkmi, nezvyčajné predné zavesenie...
Predchádzajúce | 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!