Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3247 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29830
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12202)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Karel Abraham navštívi na Veľkú noc fanúšikov na Slovensku

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2863 [Novinky - Pozvánka]

Na Veľký piatok, 30. marca 2018, sa jediný český zástupca vo svetovom šampionáte MotoGP stretne so svojimi slovenskými fanúšikmi. Stretnutie „Bonboniéra s Karlom Abrahamom“, ktoré sa uskutoční v Kultúrnom dome v obci Beluša pri Považskej Bystrici.

Organizátori z obce Beluša a občianskeho združenia Strážovská stopa už v miestnom Kultúrnom dome zorganizovali niekoľko stretnutí so známymi osobnosťami, tentoraz teda na miesto prichádza špičkový český motocyklový pretekár Karel Abraham, ktorý si pre slovenských fanúšikov našiel čas po prvých pretekoch svetového šampionátu v Katare, len tesne pred odletom na Veľkú cenu Argentíny.

Pozvánka: Karel Abraham navštívi na Veľkú noc fanúšikov na Slovensku
Pozvánka: Karel Abraham navštívi na Veľkú noc fanúšikov na Slovensku

Okrem Karla Abrahama sa fanúšikovia motocyklov môžu tešiť aj na legendu československých pretekov, 10-násobného majstra ČSSR Petra Baláža a takisto prvého slovenského pretekára štartujúceho na ostrove Man, Miroslava „Lakiho“ Slobodu, ktorý sa tento rok pripravuje na mimoriadne náročné podujatie Tourist Trophy práve na ostrove Man.

Pozvánka: Karel Abraham navštívi na Veľkú noc fanúšikov na Slovensku
Pozvánka: Karel Abraham navštívi na Veľkú noc fanúšikov na Slovensku

Začiatok podujatia je o 17. hodine a na prítomných fanúšikov okrem možnosti položiť otázky populárnym pretekárom čaká aj autogramiáda a malé občerstvenie.

Tešíme sa na spoločné stretnutie s Vami a poprednými motocyklovými pretekármi.

Organizátori

Pridané: 26.03.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »