Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1378 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31366
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18383)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12983)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2206 až 2220 z cekového počtu: 3158.

19.11.2010 - kingston Čitatelia: 9022 [Technika - Dobré Rady]

-

Skupinový výjazd - skúsenosti

Na tento článok som naďabil pred nedávnom. Po jeho prečítaní ma napadlo že skúsenosti v ňom zhrnuté si možno niekto rád prečíta aj tu. Pretože pôvodný text bol napísaný v maďarčine rozhodol som sa ho preložiť a s povolením autora uverejniť pre našich členov. Zároveň autorovi za povolenie ďakujem.

 

18.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9612 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavenie noviniek značky Husqvarna, modely TE449, TE511 a TC449

Husqvarna vždy prinášala inovácie a nové myšlienky do sveta offroad motocyklov. Aj v súčasnosti je motocyklová značka s najdlhšou tradíciou na svete v sektore terénnych motocyklov verná permanentnému výskumu a vývoju perfektného terénneho motocykla: ľahkého na používanie, pripraveného na preteky a jednoduchého na údržbu.

 

16.11.2010 - Beal Čitatelia: 7302 [Novinky - Pozvánka]

-

II. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok

Kolotoč okolo organizácie druhého ročníka festivalu sa poriadne rozbehol. Ešte stále máte šancu zapojiť sa videom, fotografiou, štartom na preteku Pionierov, alebo aspoň účasťou na diskusii s Nickom Sandersom.

 

15.11.2010 - lada81 Čitatelia: 2983 [Novinky - Pozvánka]

-

I letos v Ostravě MS Freestyle 20. a 21.11.2010

NIGHT OF THE JUMPS OSTRAVA 20 a 21.11.2010

 

08.11.2010 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 12063 [Novinky - PR článok]

-

Vyber si ten svoj! Motoride hrnčeky pre každého

Pre všetkých fanúšikov motoride.sk sme pripravili sériu hrnčekov s vlastným štýlom.

 

03.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6273 [Novinky - Oznam]

-

Výstava EICMA Miláno 2010 - Ducati

Tohto roku bol hviezdou stánku Ducati musclebike s názvom Diavel.

 

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8460 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - Suzuki, Aprilia a Moto Guzzi

Kým Suzuki v Miláne predstavila novinky z Kolína, Aprilia ukázala nové Tuono V4 a Moto Guzzi upravila Stelvio aj Stelvio NTX.

 

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8755 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - BMW a Husqvarna

Ako je už zvykom BMW má tlačovky spoločné so sesterskou Husqvarnou. Tentoraz prekvapili obe značky BMW štúdiou maxi skútra a Husqvarna konceptom motorky s veľkým objemom...

 

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7193 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - Triumph a KTM

Pokračujeme v dávkovaní noviniek z Milána, na rade je Triumph a KTM.

 

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10666 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - Honda

Tak ako Honda sľubovala v kampani predchádzajúcej výstavy, v Miláne dnes predstavila celkovo osem noviniek a pridala k tomu dva koncepty.

 

29.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4285 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 11/2010

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

28.10.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6350 [Novinky - Oznam]

-

VIDEO: Novinky Kawasaki 2011 (ZX-10R, Z1000SX, Z750R, W800 a VN1700 Voyager Custom)

Kawasaki zverejnila videá predstavujúce novinky pre budúcu sezónu. Novinári ich videli v Kolíne, vy si ich môžete pozrieť teraz.

 

25.10.2010 - Beal Čitatelia: 4471 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 11/2010

V jedenástom čísle sa proti sebe postaví auto a motorka. Nie hocijaké auto a nie hocijaká motorka. Bugatti Veyron vs. BMW S1000RR.

 

19.10.2010 - egres2 Čitatelia: 28163 [Technika - Dobré Rady]

-

Starostlivosť o reťaz motocykla

Jedna z najdôležitejších súčiastok motorky a zároveň aj jedna o ktorej sa vedú siahodlhé diskusie a polemiky.

 

18.10.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11942 [Novinky - PR článok]

-

Predstavujeme špeciálne gripy na nádrž od americkej firmy TechSpec

Radi by sme Vám prezentovali novinku na stredoeurópskom trhu s motorkami. Jedná sa o špeciálny grip na nádrž od americkej firmy TechSpec. Firma TechSpec sa zaoberá vývojom špeciálnych gripov od roku 1998 a patrí medzi popredné firmy v tomto segmente v Amerike.

 

| 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »