Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2476 až 2490 z cekového počtu: 3166.
10.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6640 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Eres Racing Cup + VOĽNÉ JAZDY na okruhu už 17.6.2009!
Skvelá kombinácia, vidieť závodníkov pri čine a popri tom sa aj zviesť na okruhu. To si nenechaj ujsť!
10.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4630 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Ducati Speed Weekend vrámci ME historických motocyklov pri Lučenci
Majstrovstvá Európy historických motocyklov a Medzinárodné majstrovstvá Slovenska spojené so skúšobnými jazdami na Ducati. Tak to by si si nemal nechať ujsť!
08.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9645 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Príď na 5. jazdu za zosnulých motorkárov
V sobotu 13. 6. sa uskutoční už 5. ročník jazdy za motorkárov, ktorí už nie sú medzi nami.
04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9738 [Novinky - Pozvánka]

Poď si zajazdiť s Bučencom na Motocross camp
Chceš zažiť tri dni intenzívneho tréningu pod dohľadom jedného z našich najlepších motokrosových jazdcov? Neváhaj a prihlás sa čo najskôr!
04.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9688 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Kawasaki zastúpenie v Košiciach a predvádzací deň
Značka Kawasaki má od tohto roku na Slovensku oficiálneho importéra a teraz už aj zastúpenie po Bratislave, Trnave a Partizánskom aj v Košiciach. Nový predajca vás navyše pozýva na testovacie jazdy 12.6.2009.
04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4622 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 6/2009
Od budúceho čísla meníme formát a aby lúčenie s tým starým bolo v našom štýle, natlačili sme doň, koľko sa len vošlo.
03.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15991 [Technika - Dobré Rady]

Príprava roadbooku na rally súťaž
Pri príležitosti prvého ročníka orientačnej enduro súťaže Motoride Enduro Challenge 2009 si zhrnieme par dobrých rád ako si pripraviť roadbook.
02.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15561 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test okruhových pneumatík
V motoristickom športe sú pneumatiky alfou a omegou úspechu. Môžete mať výkonný motor, špičkové brzdy alebo ten najlepší podvozok, ale bez kvalitných pneumatík sa pôjdete akurát kĺzať. A to doslova.
02.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17026 [Novinky - PR článok]

Novinka od Blaty 125 Motard/Enduro
Český výrobca špičkových minibajkov sa pred nedávnom pustil aj do výroby motoriek pre začínajúcich motorkárov. Perfektný dizajn, kvalitné komponenty, vývoj a výroba v Čechách. Vybrať si môžete z dvoch verzií, Motard 125 alebo Enduro 125.
02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 22154 [Testy a predstavenia - Test]

Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400
V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.
31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5653 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži
Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.
30.05.2009 - motofanatic Čitatelia: 12353 [Technika - Úpravy motocyklov]

SUZUKI GSX-R 1000 by OMtuning
...nehľadaj žiadny systém, pravidelnosť – tento výtvor je iba taký môj úlet, myšlienka spraviť niečo nezvyčajné. Ostatne, ako vždy. ;)
27.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7585 [Novinky - PR článok]

Ochrana motocyklu pred laserovými meračmi
Na stránke www.antiradar.sk je prezentované nové technické zariadenie, ktoré chráni pred zmeraním rýchlosti motocyklov novými laserovými meračmi. Prezentovaný výrobok pod obchodným menom Vizalert Radar & Laser kompletne vyriešil dovtedy problematickú komunikáciu medzi ochranou motocykla - laserovým iniciátorom a samotnou prilbou jazdca.
27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19758 [Testy a predstavenia - Test]

Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda
Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?
26.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3763 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 06/2009
Už 10 rokov sa časopis Svet motocyklov dostáva s pravidelnou presnosťou do vašich rúk. Nebude to inak ani v tomto mesiaci. Nové júnové číslo, ktoré je v predaji od 26. mája Vás určite zaujme atraktívnymi článkami, reportážami či testami.
Predchádzajúce | 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!