ISSN 1336-6491 | Online: 995 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32198
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18775)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13423)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1321 až 1335 z cekového počtu: 3165.

17.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23214 [Technika - Dobré Rady]

-

Na motorke v zime: Príprava a úprava motorky

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený motorkár“ :-) V tejto časti seriálu sa pozrieme na prípravu a úpravu motorky

 

15.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6156 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

SealSkinz – To fakt že tulenia koža?

No, dalo by sa to aj tak preložiť, ale to nie je podstatné. Podstatné je skôr to, čo sa skrýva za touto značkou. A to sú nepremokavé ponožky, rukavice a čiapky, ktoré nás majú ochrániť pred nepriazňou počasia alebo aj pred nástrahami našich adrenalínových aktivít.

 

14.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23158 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Yamaha rozširuje svoju radu MT o motorku, ktorá má blízko k turistike. Dark side of Japan, slogan ktorý sprevádza celú radu MT tak pri modely MT-09 Tracer vyznieva možno trošku divne, no ľahká športová turistika určite narobí peknú zlobu kdekoľvek na ceste, pričom jazdca odvezie kam potrebuje v relatívnom pohodlí.

 

05.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6709 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro - čo to vlastne obnáša?

Nejdem tu písať definície ani odborné poučky, čo to enduro je a čo sa skrýva za týmto pojmom. Respektíve, čo všetko treba dodržať, čo všetko treba absolvovať a tak, aby sme sa mohli baviť o pojme enduro.

 

04.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5237 [Novinky - Súťaž]

-

Tipovacia súťaž Dakar 2015 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!

Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila znovu skvelú tipovaciu súťaž pri príležitosti Dakaru 2015. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.

 

01.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 35222 [Novinky - O motoride.sk]

-

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2014

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2014

 

31.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7254 [História]

-

V roku 1994 sa začala produkcia jednovalcov s názvom KTM Duke

"Štatisticky povedané, strávite 22,37 roka svojho života v posteli. Ďalších 16,63 roka v práci, a chorý budete zhruba 4,29 roka.... Takže vám zostáva asi 5,2 roka pre jazdu na KTM Duke. Tak či tak, nie príliš zlý pohľad na štatistiku. Just Duke it!" Táto reklama sa pred 20 rokmi zdala byť veru neobvyklá, ale to aj bike, ktorý prezentovala.

 

30.12.2014 - Romoto Čitatelia: 6055 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť

V prvom článku z Bad Salzuflenu 2014 sa objavilo pár motocyklov – prestavieb bez vážnejších komentárov. Urobil som rýchlu interpretáciu toho, čo som videl cez Cacaov objektív. V tomto pokračovaní sa pokúsim o pár komentárov tak, ako to vidím ja.

 

29.12.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6474 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Z motokrosu do endura?

No, vyzerá to už tak. Najprv sa mi zdalo, že to nie je bohvie čo, ale čím viac sa pohybujem vo svete blata, tým viac ma to ťahá aj do takéhoto odvetvia. A len dúfam, že sa to bude ďalej rozvíjať všetkými smermi.

 

29.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5514 [Technika - Design]

-

Yamaha MT-09 v karbónovom šate

Firma Carbonin zaoberajúca sa predajom doplnkov vyrobených z karbónu v spolupráci s GorjupDesign, vytvorila množstvo doplnkov pre Yamahu MT-09, čím tento naháč dostáva v podstate celý nový šat.

 

23.12.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8447 [Novinky - O motoride.sk]

-

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2015!

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2015!

 

22.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6274 [Technika - Design]

-

Dizajnové návrhy úpravy Ducati Scrambler od Gannet Design

Päť pomerne odvážnych návrhov od Gannet Design na tému Ducati Scrambler ukazuje kam až možno pohnať snahu o individualitu pri motorke, ktorá si ruku úpravcov doslova pýta.

 

16.12.2014 - Landal Čitatelia: 7673 [Technika - Dobré Rady]

-

Skúsenosti s orezávačom drapákov

Ošklbané pneumatiky sa mi akosi nakopili v garáži. Boli by ešte súce na kadečo, keby nemali tak strhané hrany. Z eko hľadiska sa mi vôbec nepáčilo vyhadzovať plášte, kde je ešte dosť “mäsa“ v štupľoch. Preto som oprášil dávny záujem o orezávač drapáku a zadovážil si ho.

 

11.12.2014 - gilbert Čitatelia: 13214 [História]

-

História Pionier: Sériový Pionier 555 - 1958 - 1962

Po prezentácii troch laminátových prototypov Pioniera 555 na jesennom strojárskom veľtrhu v Brne v roku 1957 sa v Považských Strojárňach v Považskej Bystrici rozbehla sériová výroba nového Pioniera 555.

 

10.12.2014 - Romoto Čitatelia: 6601 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 1. časť

V dňoch 5.-7.12.2014 sa v Bad Salzuflene uskutočnil 10. ročník prestížnej Custom Bike Show. V tomto roku nastala pre nás špecifická situácia.

 

| 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »