Anketa:
Pozvánka: Adrenalínové kúsky na výstave Motocykel 2015 - Glóbus smrti
ZdieľaťPridané: 04.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 13099 [Novinky - Pozvánka]
V Bratislave sa onedlho stretnú všetci, ktorým niečo hovoria slová motorka, voľnosť, sila a krása.
Výstava MOTOCYKEL v Inchebe od 12. do 15. marca prinesie exkluzívnu prehliadku strojov najznámejších značiek. Očakávané novinky, jedinečné pretekárske špeciály a množstvo atraktívnych kúskov budú doslova pastvou pre oči. Prehliadkou pestrosti a fantázie bude nepochybne sekcia Customs of Slovakia. Fanúšikovia tuningu si prídu na svoje aj vďaka jedinečným modelom motoriek vyrobených na zákazku.
Príchuť nebezpečenstva do Incheby prinesú ukážky schopností mototrialistov, stuntriderov a chýbať nebudú ani autogramiády úspešných motocyklových reprezentantov z Rally Dakar Štefana Svitka a Ivana Jakeša.
Horúcou novinkou tohtoročnej výstavy budú adrenalínové vystúpenia kaskadérov v tzv. Glóbuse smrti. Jazdci zo skupiny Crazy day predvedú kúsky, pri ktorých sa vám zatají dych! Synchronizované jazdy vo vnútri uzavretej oceľovej gule patria k najnebezpečnejším motorkárskym disciplínam vôbec. Glóbus smrti patril v druhej polovici minulého storočia k žiadaným atrakciám, no postupne sa z očí verejnosti vytratil. V súčasnosti zažíva renesanciu a stáva sa veľkým hitom. V Inchebe počas výstavy Motocykel ho uvidíte na vlastné oči!
Výstava je otvorená od 12. do 15. marca. Viac info na www.incheba.sk.
Pridané: 04.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy! - Redakcia
- Zajtra máte poslednú možnosť navštíviť výstavu Motocykel / Boat Show 2015 v Bratislave - Redakcia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2014 + stánok Motoride.sk - Awia
- Report: výstava Motocykel 2022 a Customs of Slovakia - Redakcia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2016 - Raj motorkárov v Inchebe - Redakcia
- Pozvánka: MOTOCYKEL 2014 – EXPOZÍCIA SMF A „VEČER MAJSTROV SMF 2013“ - Redakcia
- Zmena miesta konania Bikes in Town 2015, stretneme sa v Design Factory - Redakcia
- Pozvánka: O pár dní štartuje motocyklová sezóna - výstava Motocykel 2012 v Bratislavskej Inchebe - Redakcia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2008 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!