Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3236 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2015: Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL - najmenšia Ninja a najmenší Zed

 Zdieľať

Pridané: 12.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8704 [Novinky - Predstavujeme]

Vstupenka do arény superšportov a výkonných naháčov Kawasaki, tak práve to by mohli byť malorážky Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL. Pre rok 2015 tu teda máme novú najmenšiu Ninju, ktorú doplní aj najmenšie Zedko.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Popri dvojvalcových tristovkách, Ninja 300 a Z300, nájdeme od nového roku v ponuke Kawasaki, aj jednovalcové dvestopäťdesiatky Ninja 250SL a Z250SL. Obe biky sa tak stanú pomyselnými vstupenkami do sveta Kawasaki, i keď je asi každému jasné, že u nás mladí siahnu skôr hneď po malých dvojvalcoch.

Dizajn neohúri ani nesklame

Jednovalcový superšport aj naháč vychádzajú z rovnakého základu. Je to logické, očakávané, ekonomicky výhodné... To sa prejavilo aj na dizajne, kde je od pohľadu jasné, že rozdiel nájdeme iba v prednej časti. Veľká väčšina dielov je rovnaká, ale popravde, tá je rovnaká aj na mnohých väčších a podstatne drahších motorkách.

Aj keď sa jedná o rozpočtovky, motorky nepôsobia vyslovene lacno. Páči sa mi odhalený rúrkový rám na Zedku a je škoda, že Ninja nemá vrchnú časť bočnej kapotáže tvarovanú tak, aby z neho tiež kúsok odhalila. Ináč obe biky pôsobia jednoducho. Skosené veľké plochy nie sú predeľované rôznymi prieduchmi či deflektormi, a tak pôsobia motorky dosť jednoliato, hlavne okapotovaná Ninja. Zedko sa zdá byť predsa len o čosi živšie.

Kawasaki Z250SL

Prístrojová doska je postačujúca. Ide o LCD displej, po bokoch ktorého nájdeme bežné výstražné kontrolky. V hornej časti LCD displeja sa nachádza otáčkomer v podobe pásika tiahnúceho sa zľava doprava. Ďalej tu nájdeme ukazateľ stavu paliva v nádrži, digitálny tachometer, dva tripy, celkové kilometre a hodiny.

Kawasaki Z250SL

Kawasaki Ninja 250SL bude dostupná vo farbách Lime Green (zelená) a Pearl Stardust White (biela). Kawasaki Z250SL bude dostupná vo farbách Candy Lime Green (zelená) a Ebony (čierna).

Kawasaki Z250SL
Kawasaki Z250SL
Kawasaki Ninja 250SL
Kawasaki Ninja 250SL

Jednovalcový pohon

Pohonnou jednotkou sa stal kvapalinou chladený jednovalec o objeme 249 ccm. Motor bol konštruovaný s dôrazom na šetrenie hmotnosti. Vyladenie výkonu, má dodať potrebnú silu v stredných otáčkach, avšak má sa nechať ľahko vytáčať, a asi ako každá malorážka, najviac radosti z jazdy, má poskytnúť pri jazde v jeho hornom spektre otáčok.

Kawasaki Ninja 250SL

Motor má elektronické vstrekovanie paliva a je vyladený na poskytnutie maximálneho výkonu 20.6 kW pri 9.700 ot./min. Hodnota maximálneho krútiaceho momentu je 22.6 Nm a je dostupná pri 8.200 ot./min. Prevodovka je manuálna, 6 stupňová.

Podvozok a brzdy

Podvozok aj brzdy sú prevzaté z tristoviek Ninja 300 a Z300.

Vpredu teda nájdeme 37 mm klasickú teleskopickú vidlicu, avšak so zdvihom 110 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku, spojenú s kyvkou systémom prepákovania Uni-Trak, so zdvihom 116 mm. Na zadnom tlmiči je naviac možné nastaviť predpätie pružiny v piatich rôznych hodnotách pomocou kľúča, ktorý je súčasťou výbavy Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL.

Kawasaki Z250SL
Kawasaki Ninja 250SL
Kawasaki Ninja 250SL
Kawasaki Ninja 250SL

O brzdenie sa postarajú jednokotúčové brzdy. Vyhryzené kotúče sú štýlové a sedia k dizajnu stroja. Vpredu nájdeme 290 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo vzadu je kotúč s priemerom 220 mm, a tak isto dvojpiestik. Tieto malorážky bude možné vybaviť aj systémom ABS.

Kawasaki Ninja 250SL
Kawasaki Ninja 250SL
Kawasaki Ninja 250SL
Kawasaki Ninja 250SL

Záver

Superšport Kawasaki Ninja 250SL a naháč Kawasaki Z250SL sú vstupnou bránou do sveta Kawasaki. Objem a hlavne výkon ich však v našich legislatívnych podmienkach odsudzujú skôr iba na motorky, ktoré budeme vídať v katalógu výrobcu a nie na našich cestách, aj kvôli tomu, že Kawasaki má v ponuke podarené dvojvalcové tristovky. Otázkou času teda je, kedy Kawasaki predstaví Ninju 125SL a Z125SL s výkonom 11 kW, ktoré by sadli do rúk ešte mladším bikerom.

Video: Kawasaki Ninja 250SL 2015

Video: Kawasaki Z250SL 2015

Foto:
 Kawasaki Ninja 250SL 2015 Kawasaki Z 250SL 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasaki
Model:Ninja 250SLZ 250SL
Rok:20152015
Kategória:SuperšportNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:249 ccm249 ccm
Max. výkon:28.0 k (20.6 kW) / 9 ot.28.0 k (20.6 kW) / 9 ot.
Max. krútiaci moment:22.6 Nm / 8.2 ot.22.6 Nm / 8.2 ot.
Kompresný pomer:11.3:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 61.2 mm72.0 x 61.2 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:110 mm110 mm
Zdvih vzadu:116 mm116 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm290 mm
Pneu vpredu:100/80-17100/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:130/70-17130/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:152 kg150 kg
Výška sedla:780 mm780 mm
Rázvor:1330 mm1330 mm
Dĺžka:1935 mm1935 mm
Šírka:685 mm700 mm
Výška:1075 mm1015 mm
Svetlá výška:165 mm180 mm
Objem nádrže:11 l11 l

Pridané: 12.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: