Anketa:
Novinky 2015: Kawasaki Vulcan S - nenáročné avšak štýlové povozeníčko
ZdieľaťPridané: 04.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 18348 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki sa rozhodla, na báze svojho univerzálneho naháča ER-6n resp.ER-6f, postaviť jednoduchý avšak štýlový cruiser, vhodný najmä do mesta a určený aj pre nežnejšie pohlavie.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Postaviť na rovnakom základe hneď niekoľko modelov v dnešnej dobe „letí“. Niet divu, snaha ponúknuť kvalitné, avšak cenovo dostupnejšie, motocykle pre širšie masy, si takéto riešenie vyžaduje. Rozšíri sa tým ponuka výrobcu, ktorá následne vyhovie väčšiemu počtu zákazníkov. A tak prišiel na svet aj Vulcan S od Kawasaki.
V prvom rade štýlový bike
Základom pri tvorbe tohto biku, bolo istotne vytvorenie vhodného moderného dizajnu, ktorý by už na pohľad Vulcan S zaradil hneď medzi stroje kategórie cruiser. Už silueta Kawasaki Vulcan S vraví jasne, akýže to bude motocykel. Všetko pekne nízko posadané a od predného až po zadné svetlo, akoby motorku tvorila iba jediná línia.
Dizajn na pohľad jednoduchý ukazuje v detailoch moderný štýl. Jasné, motorka patrí skôr medzi rozpočtové strojovne, no nemožno povedať aby na fotkách pôsobila vyslovene lacno. Má svoj imidž a jej spracovanie ju isto medzi konkurenciou nezhodí.
Pri letmom pohľade by sa zdalo, že Vulcan S má vpredu okrúhle svetlo, avšak zdanie klame. Svetlo tvorí akýsi príliš zaoblený trojuholník, ktorý má na svojej báze, ktorá je na vrchole svetla, výbežok v ktorom sa nachádza parkovačka. Línia svetla prechádza plynule do kvapkovitej nádrže, ktorá má objem 14 litrov.
Za ňou sa nachádza široké, nízko umiestnené (705 mm) sedadlo, čo dodá pocit istoty pri zastavení, najmä jazdcom nízkeho vzrastu. Zadné sedadlo nebude súčasťou všetkých modelov Vulcan S, bude to záležať od konkrétneho trhu. U nás však bude dostupná dvojsedadlová verzia, ktorá až tak nedá vyniknúť zadnému blatníku ktorý, akoby sa snažil, vo svojich útrobách schovať celé zadné koleso.
Dizajnovo majú bike doplniť aj kolesá, ktoré majú 5 zdvojených lúčov. Keďže je aj vpredu iba jeden brzdový kotúč, koleso je tak vystavené z jednej strany celé na obdiv. Na Kawasaki Vulcan S nájdeme vpredu 18 a vzadu 17 palcové kolesá (pneumatiky 120/70-18 a 160/60-17).
Posed bude na tomto motocykli typický pre jeho kategóriu, uvoľnený s predkopnutými nohami. Môže za to nízko umiestnené sedadlo, úzke, dozadu pretiahnuté riadidlá a nízko uložené široké stúpačky, ktoré je možné nastaviť si zo štandardnej pozície o 25 mm vpred alebo vzad.
Prístrojový panel je prevzatý z modelu ER-6n. Skladá sa teda z polkruhového analógového otáčkomera vo vrchnej časti a LCD displeja v dolnej časti. Po bokoch nájdeme kontrolky smeroviek, neutrálu a diaľkových svetiel. Ostatné bežné výstražné kontrolky sú súčasťou otáčkomera. LCD displej zobrazuje to na čo sme u Kawasaki zvyknutý. Teda digitálne rýchlosť, dva tripy, spotreby paliva, dojazd, hodiny, stav paliva v nádrži...
Kawasaki Vulcan S bude dostupná vo farbách Pearl Crystal White (biela), Flat Ebony (čierna) a Metallic Royal Purple (fialová).
Overený motor
Motor je odvodený od už známeho radového dvojvalca, aký nájdeme v Kawasaki ER-6n. Kvapalinou chladený dvojvalec má objem 649 ccm a bol upravený pre potreby mestského cruiser-a. Motor má byť priateľský a prejaviť svoju silu najmä v spodných, a stredných otáčkach. Upravené boli nasávacie kanály, pozmenená bola kľuková hriadeľ a svoje spravil aj výfukový systém.
Výsledkom je, že motor má znížený výkon (oproti ER-6n) na 45 kW pri 7.500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 63 Nm dosahuje pri 6.600 ot./min.
Okrem zmien vo vnútri motora, sa udiali zmeny aj na jeho zovňajšku. Keďže dizajn je kľúčovou vecou tohto motocykla, musel sa tomu podriadiť aj motor. Pribudli a boli na ňom zvýraznené falošné rebrá, aby sa dosiahol pocit z pohľadu na vzduchom chladený motor. Aj chladič sa preto skrýva za krytmi, no skryť ho úplne pred zrakom „okoloidúcich“ by bol nadľudský výkon. Robustne zasa pôsobí výfuková koncovka umiestnená pod motorom, ktorej vzhľad dodáva najmä čierny plechový kryt.
Rám, podvozok, brzdy
Rám a zadná kyvka boli dotknuté úpravami azda najviac, oproti základu z ktorého Vulcan S pochádza. Nutnosť dosiahnuť požadovanú geometriu si to skrátka vyžiadala. Charakteristické prvky sú však zrejmé. Časti z pozváraných rúrok oku jednoducho neujdú. Rám je v tomto prípade naviac súčasťou dizajnu, skrátka je odhalený a zakomponovaný do celkového pohľadu na bike. Zadná kyvka má na priereze tvar písmena D, i keď sa na pohľad zná, že sa jedná o obyčajnú rúru.
O odpruženie sa vpredu stará klasická 41 mm teleskopická vidlica so zdvihom 130 mm. Vzadu nájdeme tlmič umiestnený v takmer horizontálnej polohe, ktorý je odhalený na pravej strane Kawasaki Vulcan S. Možno by si zaslúžil viac zvýraznenia, napríklad pružinou vo farbe nádrže. Každopádne, zadok má zdvih 80 mm a je možné na ňom nastaviť predpätie (sedem klikov).
Brzdy sú značky Nissin. Vpredu (aj vzadu) nájdeme iba jeden kotúč. O predok sa teda stará 300 mm kotúč a dvojpiestik, zatiaľ čo vzadu nájdeme 250 mm kotúč a jednopiestik. K dispozícii je aj systém ABS, ktorý však nie je súčasťou sériovej výbavy na všetkých trhoch.
Záver
Kawasaki Vulcan S je bezpochyby zaujímavým motocyklom, ktorý osloví hlavne mladšiu generáciu túžiacu po plnohodnotnom "čopríku". Nenáročný bike využíva overené komponenty z modelu ER-6n, ktorý bol základom pre vytvorenie tohto mestského cruiser-a.
Video: Kawasaki Vulcan S 2015
Video: Kawasaki Vulcan S 2015
Pridané: 04.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki Vulcan S 2015:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Vulcan S |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 6600 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 80 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 225 kg |
Výška sedla: | 705 mm |
Rázvor: | 1575 mm |
Dĺžka: | 2310 mm |
Šírka: | 880 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki Vulcan S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki Vulcan S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Vulcan S 2015' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Vulcan S' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Cruiser od Kawasaki na báze rady ER-6? - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL - najmenšia Ninja a najmenší Zed - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 650 – univerzál zmenil svoju podobu - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Z300 - vyzlečená malá Ninja - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- Motokrosové novinky od "zelených" - Kawasaki KX450F a KX250F 2015 - zeON
- Kawasaki Vulcan S 2015 - naháčovitý cruiser pre každého - datadive
- Kawasaki ukázala nový moderný cruiser strednej triedy Vulcan S 2015 - Awia
- Kawasaki ER6-n baránok vo vlčom kožuchu - datadive
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora