Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 939 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

[] Živé sledovanie Dakar 2021::

» Dakar 2021 - 12. etapa

11:34 - Martin Michek dostal po dnešnej etape penalizáciu a kvôli nej prišiel o 9 miesto a Dakar 2021 skončí na 10. mieste. Napriek tomu veľká gratulácia!

11:03 - Začína priamy z pódia, sledujte v článku.

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 2530
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (1498)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (1032)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2015: Kawasaki Vulcan S - nenáročné avšak štýlové povozeníčko

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 04.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 15542 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki sa rozhodla, na báze svojho univerzálneho naháča ER-6n resp.ER-6f, postaviť jednoduchý avšak štýlový cruiser, vhodný najmä do mesta a určený aj pre nežnejšie pohlavie.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Postaviť na rovnakom základe hneď niekoľko modelov v dnešnej dobe „letí“. Niet divu, snaha ponúknuť kvalitné, avšak cenovo dostupnejšie, motocykle pre širšie masy, si takéto riešenie vyžaduje. Rozšíri sa tým ponuka výrobcu, ktorá následne vyhovie väčšiemu počtu zákazníkov. A tak prišiel na svet aj Vulcan S od Kawasaki.

V prvom rade štýlový bike

Základom pri tvorbe tohto biku, bolo istotne vytvorenie vhodného moderného dizajnu, ktorý by už na pohľad Vulcan S zaradil hneď medzi stroje kategórie cruiser. Už silueta Kawasaki Vulcan S vraví jasne, akýže to bude motocykel. Všetko pekne nízko posadané a od predného až po zadné svetlo, akoby motorku tvorila iba jediná línia.

Dizajn na pohľad jednoduchý ukazuje v detailoch moderný štýl. Jasné, motorka patrí skôr medzi rozpočtové strojovne, no nemožno povedať aby na fotkách pôsobila vyslovene lacno. Má svoj imidž a jej spracovanie ju isto medzi konkurenciou nezhodí.

Pri letmom pohľade by sa zdalo, že Vulcan S má vpredu okrúhle svetlo, avšak zdanie klame. Svetlo tvorí akýsi príliš zaoblený trojuholník, ktorý má na svojej báze, ktorá je na vrchole svetla, výbežok v ktorom sa nachádza parkovačka. Línia svetla prechádza plynule do kvapkovitej nádrže, ktorá má objem 14 litrov.

Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015

Za ňou sa nachádza široké, nízko umiestnené (705 mm) sedadlo, čo dodá pocit istoty pri zastavení, najmä jazdcom nízkeho vzrastu. Zadné sedadlo nebude súčasťou všetkých modelov Vulcan S, bude to záležať od konkrétneho trhu. U nás však bude dostupná dvojsedadlová verzia, ktorá až tak nedá vyniknúť zadnému blatníku ktorý, akoby sa snažil, vo svojich útrobách schovať celé zadné koleso.

Dizajnovo majú bike doplniť aj kolesá, ktoré majú 5 zdvojených lúčov. Keďže je aj vpredu iba jeden brzdový kotúč, koleso je tak vystavené z jednej strany celé na obdiv. Na Kawasaki Vulcan S nájdeme vpredu 18 a vzadu 17 palcové kolesá (pneumatiky 120/70-18 a 160/60-17).

Posed bude na tomto motocykli typický pre jeho kategóriu, uvoľnený s predkopnutými nohami. Môže za to nízko umiestnené sedadlo, úzke, dozadu pretiahnuté riadidlá a nízko uložené široké stúpačky, ktoré je možné nastaviť si zo štandardnej pozície o 25 mm vpred alebo vzad.

Kawasaki Vulcan S 2015

Prístrojový panel je prevzatý z modelu ER-6n. Skladá sa teda z polkruhového analógového otáčkomera vo vrchnej časti a LCD displeja v dolnej časti. Po bokoch nájdeme kontrolky smeroviek, neutrálu a diaľkových svetiel. Ostatné bežné výstražné kontrolky sú súčasťou otáčkomera. LCD displej zobrazuje to na čo sme u Kawasaki zvyknutý. Teda digitálne rýchlosť, dva tripy, spotreby paliva, dojazd, hodiny, stav paliva v nádrži...

Kawasaki Vulcan S 2015

Kawasaki Vulcan S bude dostupná vo farbách Pearl Crystal White (biela), Flat Ebony (čierna) a Metallic Royal Purple (fialová).

Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015

Overený motor

Motor je odvodený od už známeho radového dvojvalca, aký nájdeme v Kawasaki ER-6n. Kvapalinou chladený dvojvalec má objem 649 ccm a bol upravený pre potreby mestského cruiser-a. Motor má byť priateľský a prejaviť svoju silu najmä v spodných, a stredných otáčkach. Upravené boli nasávacie kanály, pozmenená bola kľuková hriadeľ a svoje spravil aj výfukový systém.

Kawasaki Vulcan S 2015

Výsledkom je, že motor má znížený výkon (oproti ER-6n) na 45 kW pri 7.500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 63 Nm dosahuje pri 6.600 ot./min.

Okrem zmien vo vnútri motora, sa udiali zmeny aj na jeho zovňajšku. Keďže dizajn je kľúčovou vecou tohto motocykla, musel sa tomu podriadiť aj motor. Pribudli a boli na ňom zvýraznené falošné rebrá, aby sa dosiahol pocit z pohľadu na vzduchom chladený motor. Aj chladič sa preto skrýva za krytmi, no skryť ho úplne pred zrakom „okoloidúcich“ by bol nadľudský výkon. Robustne zasa pôsobí výfuková koncovka umiestnená pod motorom, ktorej vzhľad dodáva najmä čierny plechový kryt.

Kawasaki Vulcan S 2015

Rám, podvozok, brzdy

Rám a zadná kyvka boli dotknuté úpravami azda najviac, oproti základu z ktorého Vulcan S pochádza. Nutnosť dosiahnuť požadovanú geometriu si to skrátka vyžiadala. Charakteristické prvky sú však zrejmé. Časti z pozváraných rúrok oku jednoducho neujdú. Rám je v tomto prípade naviac súčasťou dizajnu, skrátka je odhalený a zakomponovaný do celkového pohľadu na bike. Zadná kyvka má na priereze tvar písmena D, i keď sa na pohľad zná, že sa jedná o obyčajnú rúru.

Kawasaki Vulcan S 2015

O odpruženie sa vpredu stará klasická 41 mm teleskopická vidlica so zdvihom 130 mm. Vzadu nájdeme tlmič umiestnený v takmer horizontálnej polohe, ktorý je odhalený na pravej strane Kawasaki Vulcan S. Možno by si zaslúžil viac zvýraznenia, napríklad pružinou vo farbe nádrže. Každopádne, zadok má zdvih 80 mm a je možné na ňom nastaviť predpätie (sedem klikov).

Kawasaki Vulcan S 2015

Brzdy sú značky Nissin. Vpredu (aj vzadu) nájdeme iba jeden kotúč. O predok sa teda stará 300 mm kotúč a dvojpiestik, zatiaľ čo vzadu nájdeme 250 mm kotúč a jednopiestik. K dispozícii je aj systém ABS, ktorý však nie je súčasťou sériovej výbavy na všetkých trhoch.

Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015

Záver

Kawasaki Vulcan S je bezpochyby zaujímavým motocyklom, ktorý osloví hlavne mladšiu generáciu túžiacu po plnohodnotnom "čopríku". Nenáročný bike využíva overené komponenty z modelu ER-6n, ktorý bol základom pre vytvorenie tohto mestského cruiser-a.

Kawasaki Vulcan S 2015

Video: Kawasaki Vulcan S 2015

Video: Kawasaki Vulcan S 2015

Pridané: 04.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Vulcan S 2015:

Foto:
Kawasaki Vulcan S 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Vulcan S
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 6600 ot.
Kompresný pomer:10.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:80 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:225 kg
Výška sedla:705 mm
Rázvor:1575 mm
Dĺžka:2310 mm
Šírka:880 mm
Výška:1100 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:14 l

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: