Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Brco928
Login: | Brco928 Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 19 rokov, ročne najazdím v priemere 20000 kilometrov | ||||
Motorka: | Honda CBF 600S 2004 | ||||
Mesto: | Bratislava - ružinov (Slovensko) | ||||
Darca krvi: | ![]() | ||||
Čas registrácie: | 03.04.2008 14:38 | ||||
Posledne prihlásený: | 20.09.2022 23:36 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe: maxiturista |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 7 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 1 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 4 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 67
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Brco928: 1045
- Zobraz témy ktoré otvoril Brco928
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Brco928
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
22.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 7367 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video upútavka: Portugalsko 2012 - Západnejšie to nejde alebo ako sme až Afriku videli
Malá video upútavka na blížiaci sa cestopis z Pyrenejského polostrova.
18.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 10601 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011
„Marek a nepôjdeme kuknúť do Švajcu?" "Veď poďme!" "Ale autom." "Aha, tak dobre lepšie ako sedieť doma.“ Nakoniec kamoš išiel s partiou tým autom do Chorvátska bezo mňa. Ale ako som dopadol ja, navnadený švajčiarskymi štítmi majestátnych Álp s očakávaním veľkého množstva zákrut v povestných passoch? Dopadol som tak, že som nakoniec vyrazil síce sám a o deň skôr s vetou: „Choďte do Chorvátska ja si to vezmem cez Švajčiarsko a stretneme sa na Dalmácií." Na toto celé som si vyhradil 6 dní.
21.06.2012 - Brco928 Čitatelia: 11941 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 3.časť- Polnočné slnko a hľadanie trollov
Sever sme už dosiahli prichádza na rad cesta na juh. V tejto časti sa dozviete o krásach nórskej prírody a zopár tipov na pekné miesta ktoré v Nórsku bezpodmienečne treba navštíviť.
18.04.2012 - Brco928 Čitatelia: 13138 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde - 2.časť offroad v Rusku a Nordkapp na dosah
Cesta na sever sa stávala čoraz viac a viac dobrodružnejšia. V tejto časti sa dočítate o nástrahách ruského offroadu, o stretnutí so Santa Clausom, sobami ale hlavne o pokorení 71 rovnobežky
06.04.2012 - Brco928 Čitatelia: 13591 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 1.časť - Ako sme do Ruska prišli
Do Nórska? Veď to je ďaleko! A cez Rusko??? Čo ste sa zbláznili? Rozbiješ si motorku na tých ruských cestách! Zastavia ťa banditi a ukradnú ti všetko a domov pôjdeš pešo! S takýmito reakciami sme sa stretávali v rodinnom kruhu a kruhu známych, keď sme oznámili, na akú cestu sa chceme vybrať. Nič z toho sa však neudialo. No, ale poďme pekne poporiadku ako to začalo...
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!