Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Cfmoto650
Login: | Cfmoto650 Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 14 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | ||||
Motorka: | CF Moto 650TK | ||||
Mesto: | Hričovské podhradie (Slovensko) | ||||
Čas registrácie: | 15.09.2018 09:52 | ||||
Posledne prihlásený: | 08.05.2024 15:40 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 2 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 3 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 24
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Cfmoto650: 35
- Zobraz témy ktoré otvoril Cfmoto650
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Cfmoto650
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
07.12.2021 - Ales Misura - Cfmoto650 Čitatelia: 7340 [Vaše stroje - Moja úprava]

CFMOTO 650 TK/NK 2011-2015 - riešenie problému s riadiacou jednotkou Ducati
Prvá generácia motocyklov CFMOTO 650NK/TK trpela množstvom drobných porúch. Predovšetkým v oblasti elektroniky. Odstránením niektorých sa následne CFMOTO odvážilo s týmito dvoma strojmi vstúpiť na trh EÚ. Jedna vec však ostala nezmenená, a tá predznamenala aj rýchly koniec NK/TK generácie 2011 - 2015 a prechod od nestabilnej a zjavne nekvalitnej riadiacej jednotky DUCATI na jednotku BOSCH.
11.08.2020 - Ales Misura - Cfmoto650 Čitatelia: 23190 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosť s čínskou motorkou CFMOTO 650TK (CF650-2) - aká je realita po 2 rokoch a 21000 km?
Večná dilema, kúpiť, či nekúpiť čínsku motorku. Pozrime sa na to mojím subjektívnym pohľadom po dvoch rokoch používania motorky CFMOTO 650TK (verzia 650-2 bez ABS).

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!