ISSN 1336-6491 | Online: 2668 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29889
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17656)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Ferko

Login: Ferko Offline

Ikona

Meno: Ferko Lettrich (~47 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 27 rokov, ročne najazdím v priemere 6000 kilometrov
Motorka: Yamaha FZS 600 Fazer 2002
Mesto: Dubové (TR) (Slovensko)
Čas registrácie: 10.01.2005 14:44
Posledne prihlásený: 19.05.2019 09:12

Niečo o sebe:

..prva bola otcova JAWA 250 typ 559. Velmi zachovala. Ked ju predaval, skoro som plakal..Dalsia bola CZ 250 dvojvalec typ 471. Uplne zihadlo oproti starej panelke. Ale uz to nebolo ono, aj ked ma nesklamala. Potom prisla na rad moja oblubena: Jawa 350, typ 354 s rokom vyroby \'57 Doteraz lutujem, ze som ju predal, pretoze to bol hotovy veteran.. Za leto som s nou presiel pol Slovenska z Turca, cez Oravu, Pieniny, Spis az na Zemplinku Siravu. No potom sa mi zaziadalo nieco silnejsie. A tak prisla Yamaha XJ 600 N r.v.95. Velmi pekna motorka. no vydrzala len rok. Vadil mi ten prievan a kedze pouzivam motorku cez leto na prepravu do prace - na tyzdnovky, najazdil som za druhu polovicu leta 6500 km. Xjecko som kupil hlavne preto, lebo sa mi pacilo a asi aj preto, ze na moj vysnivany stroj - Yamahu TDM som este nemal, pretoze som vzdy chcel model \'96 a vyssie. Teraz ju uz mam :-) Najazdil som zatial asi 2000 km, ale ten rozdiel oproti XJecku je znacny. Ale iba v jazdnych vlastnostiach. Spotreby sa to nastastie a na moje prekvapenie az tak netyka. Rozdiel je asi 0.5l/100km v neprospech TDMky. Ale to je uplne v pohode, pretoze staci trochu pootocit plynom a ide ako raketa...Takze zatial spokojnost, aj ked nejake muchy ma- ved nie je nova. Ale s tym sa musim zmierit, kym nebude na nieco novsie..Chcelo by to este vyssi stit - uz som to zakusil a je to rozdiel a mozno dva bocne kufre navyse. Vzdy mam problem sa zbalit do Top Case-u. To je zatial vsetko..Mam TDM. Co bude dalej, uvidim. Ale asi len novsia TDMka...

Štatistika

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »