Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Gabka
Login: | Gabka Offline | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | Gabriela (priezvisko utajené) | |||||
Môj štýl: | ![]() | |||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 17 rokov, ročne najazdím v priemere 15000 kilometrov | |||||
Motorka: | Kawasaki Versys 650 2015 | |||||
Mesto: | Bratislava (Slovensko) | |||||
Čas registrácie: | 02.07.2015 22:51 | |||||
Posledne prihlásený: | 04.04.2020 10:38 | |||||
Ďalšie motorky:
| ||||||
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 1 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 3 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 140
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Gabka: 12
- Zobraz témy ktoré otvoril Gabka
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Gabka
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
23.03.2020 - Gabka Čitatelia: 15348 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Diaľnice Kirgizska a Tadžikistanu
Vymenila som koňa, teda kobylu. Nie že by nebol jedno buch dobrý, ale stále máme nejaké diaľničné presuny, a tam je viac valcov lepších. Teda taká bola teória. Chcela som niečo okolo 600ccm, čo je pohodlné, zvláda diaľničné presuny, vhodné na víkend do Álp a prejde aj krátky presun mimo asfalt, čiže niečo versatilné. Vyhľadávač po zadaní "versatile" motocykle" ponúka Kawa Versys.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!