ISSN 1336-6491 | Online: 2117 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jawa 350/638 Trhač Silnic

 Zdieľať

Pridané: 12.09.2001 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 42672 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak sa mi konečne podarilo urobiť zopár fotiek. Nie su síce nič moc,
ale je tam to čo tam má byť :-))
Takže. Rok výroby môjho "trhača" je 1987 a ja som jeho 3 majiteľ. Inak je
to moja prvá motorka. Aj napriek svojím rokom vyzerá stále dobre.

Kúpil som ho v júni (2001) a zatiaľ som na ňom nalietal 800 km. Celkovo má nabehaných 37800 km, na 37 tis. bol robený 1.výbrus, vymenené spojkové lamely, nové sú kolená aj výfuky ktoré sú pochrómované spolu s prednými tlmičmi.

Počas prevádzky som vymenil lanko prednej brzdy, spínač brzdového svetla, simeringy a olej v tlmičoch. Jazdená bola na polosyntetiku. Ja do nej momentálne lejem Castrol SuperTT ale chcem prejsť na Shell VSX.
Čo sa týka závad, tak tie sa za tých 800 km nevyskytli žiadne okrem prehrievania sa motora a občasných problémov so štartovaním (vyše pol hodinové roztláčanie v kombinéze a teplote niečo nad 25 stupňov :-))) ale po silnom lejaku). Rám je mierne skrížený, ale to, ako som sa dozvedel je u Jawiek bežný jav.

Vpredu je obutá barumka (ešte asi pôvodná tak už je asi najvyšší caš ju vymeniť) vzadu je Avon-ka.
Moja cestovná rýchlosť je 80-90 km/h. Pri vyššej rýchlosti prechádzajú veľké vibrácie od predného kolesa, ktoré sú spôsobené jednak obutím a jednak ráfom kolesa ktorý zrejme pocítil tvrdosť obrubníka (ja som to nebol :-)) ).
Zišiel by sa malý veterný štít ale ten jawácky sa mi moc nepáči a tak pracujem na svojom vlastnom :-)) (uvidíme čo z toho bude ) Spotreba je približne 4,5l/100km čo sa mi zdá prijateľné. Skoro vždy jazdím sólo, pretože jednak priatelka nemá potrebnú výstroj a pri dlhšej jazde sa vibrácie prichadzajúce do zadných stupačiek stávajú neznesitelnými.
Najdlhšia trasa ktorú som absolvoval mala asi 60 km. Viac si zatiaľ netrúfam, jednak málo skuseností aj náhradných dielov :-). Ale prijal by som takú "Vianočnú spanilú jazdu" (teda ak nebude snehu), len tak prejsť cez mesto a vychutnavať si vianočnú pohodu zo sedla motorky (čo ty na to Awia :-) ).

Počas zimnej prestávky chcem dať motoru novy Look :-)) (lak) a preleštiť aj dekle prevodovky a sek. reťaze. Rozmýšľaľ som aj nad nosičom ale to sa ešte uvidí. Každopádne ju tak skoro nepredám, kedže niesú peniaze na novú, ale zatiaľ mi to vyhovuje :-))








Pridané: 12.09.2001 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Jawa 350 typ 638 1987:

Foto:
Jawa 350 typ 638 1987
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jawa
Model:350 typ 638
Rok:1987
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (2T)
Objem:343 ccm
Max. výkon:27.4 k (20.1 kW) / 5500 ot.
Kompresný pomer:10.2:1
Vŕtanie x Zdvih:58.0 x 65.0 mm
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:bubnová
Pneu vpredu:3.25-18
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:3.50-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:150 kg
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:130 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »