Anketa:
Jawa 350/638 Trhač Silnic
ZdieľaťPridané: 12.09.2001 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 42672 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak sa mi konečne podarilo urobiť zopár fotiek. Nie su síce nič moc,
ale je tam to čo tam má byť :-))
Takže. Rok výroby môjho "trhača" je 1987 a ja som jeho 3 majiteľ. Inak je
to moja prvá motorka. Aj napriek svojím rokom vyzerá stále dobre.
![]() |
Kúpil som ho v júni (2001) a zatiaľ som na ňom nalietal 800 km. Celkovo má nabehaných 37800 km, na 37 tis. bol robený 1.výbrus, vymenené spojkové lamely, nové sú kolená aj výfuky ktoré sú pochrómované spolu s prednými tlmičmi.
Počas prevádzky som vymenil lanko prednej brzdy, spínač brzdového svetla,
simeringy a olej v tlmičoch. Jazdená bola na polosyntetiku. Ja do nej
momentálne lejem Castrol SuperTT ale chcem prejsť na Shell VSX.
Čo sa týka
závad, tak tie sa za tých 800 km nevyskytli žiadne okrem prehrievania sa
motora a občasných problémov so štartovaním (vyše pol hodinové roztláčanie
v kombinéze a teplote niečo nad 25 stupňov :-))) ale po silnom
lejaku). Rám je mierne skrížený, ale to, ako som sa dozvedel je u Jawiek
bežný jav.
![]() |
Vpredu je obutá barumka (ešte asi pôvodná tak už je asi
najvyšší caš ju vymeniť) vzadu je Avon-ka.
Moja cestovná rýchlosť je 80-90 km/h. Pri vyššej rýchlosti prechádzajú
veľké vibrácie od predného kolesa, ktoré sú spôsobené jednak obutím a jednak
ráfom kolesa ktorý zrejme pocítil tvrdosť obrubníka (ja som to nebol
:-)) ).
Zišiel by sa malý veterný štít ale ten jawácky sa mi moc nepáči
a tak pracujem na svojom vlastnom :-)) (uvidíme čo z toho bude )
Spotreba je približne 4,5l/100km čo sa mi zdá prijateľné.
Skoro vždy jazdím sólo, pretože jednak priatelka nemá potrebnú výstroj
a pri dlhšej jazde sa vibrácie prichadzajúce do zadných stupačiek
stávajú neznesitelnými.
Najdlhšia trasa ktorú som absolvoval mala asi 60 km. Viac si zatiaľ netrúfam,
jednak málo skuseností aj náhradných dielov :-).
Ale prijal by som takú "Vianočnú spanilú jazdu" (teda ak
nebude snehu), len tak prejsť cez mesto a vychutnavať si vianočnú
pohodu zo sedla motorky (čo ty na to Awia :-) ).
Počas zimnej prestávky chcem dať motoru novy Look :-)) (lak) a preleštiť aj dekle prevodovky a sek. reťaze. Rozmýšľaľ som aj nad nosičom ale to sa ešte uvidí. Každopádne ju tak skoro nepredám, kedže niesú peniaze na novú, ale zatiaľ mi to vyhovuje :-))
![]() |
Pridané: 12.09.2001 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Jawa 350 typ 638 1987:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 350 typ 638 |
Rok: | 1987 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (2T) |
Objem: | 343 ccm |
Max. výkon: | 27.4 k (20.1 kW) / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.0 x 65.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Pneu vpredu: | 3.25-18 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 3.50-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 150 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 130 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 350 typ 638' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 350 typ 638' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 638 1987' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 638' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!