Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - MrFairFox
Login: | MrFairFox Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Žiadne, nemám motorku, jazdím 23 rokov, ročne najazdím v priemere 9 kilometrov | |
Motorka: | Honda Dylan 125 2003 | |
Mesto: | Most pri bratislave-studené (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 26.01.2020 02:14 | |
Posledne prihlásený: | 01.05.2020 17:39 | |
Niečo o sebe:Bojim sa E10 |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 2 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 8
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom MrFairFox: 7
- Zobraz témy ktoré otvoril MrFairFox
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil MrFairFox
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
04.05.2020 - MrFairFox Čitatelia: 7433 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ahoj, som tu opäť, konečne je Honda Dylan hotová, a ... Nové podivnosti.
Toto je pokračovanie story, Ako som sa vytrtkal... Aj nové fotečky.
21.04.2020 - MrFairFox Čitatelia: 14269 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som sa vytrtkal na Scootri a čo bolo potom
Tento článok môžete vnímať ako článok pre pobavenie, nakoľko som tu nový scootrista, mám skúsenosti aj s endurom aj s jogurtom, viac o tom prečo som si kúpil scooter, čo som podcenil a ako to celé dopadlo + moje otázky technického rázu - ak sa na niečo pýtam verejne, zvážil som iné možnosti a potrebujem si to iba celkovo ujasniť.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!