Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2458 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - SignorVespa

Login: SignorVespa Offline

Meno: Utajené
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 20 rokov, ročne najazdím v priemere 15000 kilometrov
Motorka: Vespa Primavera 125 3V 2017
Mesto: Košice (Slovensko)
Čas registrácie: 19.11.2021 20:22
Posledne prihlásený: 06.02.2025 10:23

Ďalšie motorky:

Motorka:
Suzuki V-Strom 650 2017
Vespa Primavera 125 3V 2017
Vespa GTS 300 ST
Vespa PK 50 1982

Niečo o sebe:

www.instagram.com/signor_vespa/

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

27.01.2025 - SignorVespa Čitatelia: 2378 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Vespa Camel trophy 2022

Vždy som chcel ísť na Gibraltar motorkou. No, po tom čo som obrátil moju vieru na Vespu sa to celé začalo lámať na výlet Vespou. A predsa z Gibraltáru je do Afriky cvaknúť Vespu s ťavou už len "kúsok" a tak začalo zatiaľ najväčšie dobrodružstvo môjho života.

 

18.01.2022 - SignorVespa Čitatelia: 12905 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

St. Tropez na Vespe cez Alpy

Myšlienka vznikla ešte v roku 2019, spoznať Alpy trochu lepšie, keďže z východu to nie je až tak na skok. Dobyť pre mňa osobne bájne Stelvio sa mi nepodarilo v 2019, keďže 3. 6. bolo zatvorené (nasypalo tuším pár dní pred cez meter snehu a zrušili aj Giro).

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »