Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - klasikmoto
Login: | klasikmoto Offline | |||
---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||
Môj štýl: | ![]() | |||
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 36 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | |||
Motorka: | Indian Scout 2018 | |||
Mesto: | Zvolen (Slovensko) | |||
Čas registrácie: | 03.03.2010 15:27 | |||
Posledne prihlásený: | 23.07.2020 09:52 | |||
Ďalšie motorky:
| ||||
Niečo o sebe: Spoločnosť KLASIK MOTO Zvolen bola založená v roku 2010. Od roku 2014 sme sa stali 1. autorizovaný predajca legendárnej značky motocyklov INDIAN na Slovensku. Zabezpečujeme predaj motocyklov, doplnkov, príslušenstva a samozrejme kompletný servis. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 1 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom klasikmoto: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril klasikmoto
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil klasikmoto
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
11.01.2013 - klasikmoto Čitatelia: 9515 [Vaše stroje - Moja motorka]

Triumph „Trusty“ model H
Ešte pred tým ako sa dostaneme k samotnému modelu H, je nevyhnutné uviesť zopár slov o vzniku tejto legendárnej Britskej značky, ktorá od svojho vzniku až po jej nevyhnutný pád a následné znovuzrodenia patrila medzi špičky motocyklového priemyslu.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!