ISSN 1336-6491 | Online: 3526 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - matoj

Login: matoj Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 25 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov
Motorka: BMW R 1200 GS 2014
Mesto: Banská Bystrica (Slovensko)
Čas registrácie: 17.09.2007 10:28
Posledne prihlásený: 17.03.2021 12:31

Ďalšie motorky:

Motorka:
Jawa Babetta 207
MZ ETZ 150 1990
BMW F 650 GS 2001

Niečo o sebe:

Motorka, to je pre mňa sloboda. Nepotrebujem okolo seba skupinu, nato aby som išiel jazdiť, jediné čo potrebujem je moja MZ-tka alebo GS-ko. Máme sa radi a správame sa k sebe slušne a odmenou sú nádherné výlety, nie len po našej vlasti. S MZ-tou som absolvoval Česko, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko, Bosnu a Hercegovinu, Slovinsko, Taliansko, Rakúsko a kukol som aj Nemecko - Rumunsko, Ukrajina...a čo ďalej? Nechám sa prekvapiť.

Video: MZ - tour Európa 2010

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

20.11.2012 - matoj Čitatelia: 25779 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW F 650GS - malé veľké GSko

Osud nás spojil ako to väčšinou býva cez internetovú zoznamku. On hľadá GS. Predstavu o svojej ďalšej budúcej som mal, ale stále chýbalo to podstatné na výmenný obchod. Ten nekonečný čas som trávil nasávaním informácií, snívaním a riešením toho problému s platidlom. Keď som fázu snov ukončil, vybral som sa ako sa patrí, slušne oblečený na pytačky.

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

01.12.2010 - matoj Čitatelia: 11330 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

MZ - tour Európa 2010

Po minuloročnej motodovolenke v Česku Slnko seno a pár KM som bol pevne rozhodnutý pokračovať v ďalšom spoznávaní nových krajín. Tento krát som mal v hlave niečo väčšie...

 

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »