Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1731 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Hájske vodopády, Zádielska dolina, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Hájske vodopády

Krajinkársky pekná, hlboká krasová tiesňava oddeľuje Zádielsku a Jasovskú planinu. Vytvoril ju Hájsky potok, ktorí pramení pod Hačavským sedlom, odtiaľ steká k Hačave a ostro sa zarezáva do krasovej planiny, stupňuje svoj spád, pretekajúc perejami v hrubých usadených vrstvách travertínu. V úseku Čertov most naberá tiesňava najdivokejší ráz, so šírkou dna 10 a výškou stien až 100 m.

Cez túto tiesňavu vedie asfaltová cesta a neďaleko nad obcou Háj sa nachádza sústava pekných vodopádov, ktoré stoja určite za návštevu.

  • Horný hájsky vodopád - Nadm. výška 396 m n.m., výška vodopádu 5,33 m.
  • Stredný hájsky vodopád - Nadm. výška 387 m n.m., výška vodopádu 4 m.
  • Hájsky vodopád nad mostom - Nadm. výška 329 m n.m., výška vodopádu 4,74 m.
  • Veľký hájsky vodopád - Nadm. výška 372 m n.m., výška vodopádu 6,6 m.

Fotogaléria:

12.01.2007 - Awia

Tiesňava na ceste z obce Háj do Hačavy

22.10.2006 - Awia

Hájske vodopády

22.10.2006 - Awia

Hájske vodopády

22.10.2006 - Awia

Hájske vodopády

22.10.2006 - Awia

TiesŐava na ceste z obce Háj do Hačavy

22.10.2006 - Awia

Hájske vodopády

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 22.10.2006 (22:17)
Poloha:N 48.652 E 20.847
Približná poloha:nie
Čitatelia:43623
Nadmorská výška:396.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Z hlavnej cesty Košice - Rožňava odbočuje v Turni nad Bodvou vpravo.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Obec Háj, SlovenskoZaujímavosť2.6 km J
2.Turniansky Hrad, SlovenskoHrad5.0 km JV
3.Reštaurácia Pod Hradom, Turňa Nad Bodvou, SlovenskoReštaurácia5.6 km JV
4.Hámor Medzev, Slovenské technické múzeum Košice, SlovenskoPamiatka6.6 km SV
5.Rastlinný kostol a Ladislavova vyvieračka, Debraď, SlovenskoPamiatka7.4 km V
6.Trasa: Štós - Smolník (Štóske sedlo), SlovenskoTrasa7.5 km SZ
7.Drienovska jaskyňa a kúpele, SlovenskoPrírodný úkaz8.4 km V
8.Enduro test Vyšný Medzev - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať8.5 km SV
9.Hrhovský vodopád, SlovenskoPrírodný úkaz8.7 km JZ
10.Stredoveký Husitský kostol v Lúčke, SlovenskoKostol9.0 km Z

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »