Anketa:
Moto areál, Fiľakovské Kľačany, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Len tak si zajazdit...
Články:
- XL Rally Fiľakovské Kľačany 2015 - registrácia
- DOPLNENÉ: XL Rally Fiľakovské Kľačany 2015 - výsledky, hodnotenia, foto
- Dozrel čas na dvojdňovú orientačnú rally?
- 2% pre o.z. Máme Radi Rally a štartovné na Contec Rally Fiľakovské Kľačany 2016.
- Report: Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - Novinky a termíny pretekov
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - Novinky a termíny pretekov
- Aktualizované: Registrácia XL CC Fiľakovské Kľačany 09/2018
- Slovenský Rally Cup 2019 - Novinky a termíny pretekov
Fotogaléria:
21.06.2016 - Awia

21.06.2016 - Awia

24.12.2015 - Landal

24.12.2015 - Landal

24.12.2015 - Landal

22.06.2015 - raptor

22.06.2015 - raptor

22.06.2015 - raptor

22.06.2015 - raptor

22.06.2015 - raptor

22.06.2015 - raptor

22.06.2015 - raptor

28.03.2014 - marmar

28.03.2014 - marmar

28.03.2014 - marmar

28.03.2014 - marmar

28.03.2014 - marmar

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | marmar 30.03.2014 (10:20) |
Poloha: | N 48.291 E 19.745 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 13967 |
Povrch: | enduro |
Prístup:
Od Lučenca smerom na Filakovo cca 8km pri obci Filakovske Klacany. Ked tam nieje ziadne podujatie tak sa tam da jazdit len tak pre potechu...na com kolvek.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kaplnka Sedembolestnej Panny Márie, Galamba pri Fiľakove, Slovensko | Kostol | 8.4 km JV |
2. | Enduro/cross trať Ožďany, Slovensko | Motokrosová trať | 14.4 km SV |
3. | Zbrojnica, Halič okr. Lučenec, Slovensko | Reštaurácia | 14.5 km SZ |
4. | Haličský zámok, Slovensko | Hrad | 14.5 km SZ |
5. | Hrad Šomoška a Kamenný vodopád, Slovensko | Hrad | 15.7 km JV |
6. | Turecký most Poltár, Slovensko | Pamiatka | 15.7 km S |
7. | Oždianske serpentíny, Slovensko | Trasa | 15.8 km SV |
8. | Kostol svätej Alžbety (Muľa), Slovensko | Kostol | 19.8 km JZ |
9. | Kúpalisko / Autokemping Dolná Strehová, Slovensko | Kemping | 20.4 km Z |
10. | Verejná pláž Ružiná, Slovensko | Pláž | 20.6 km SZ |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!