Anketa:
Report: Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016
ZdieľaťPridané: 21.06.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9255 [Šport - Rally]
V Kľačanoch sa uplynulý víkend uskutočnila prvá dvojdňová amatérska navigačná Rally. A bola to parádičaka, čo vám poviem. Zverejňujeme prvé fotky a výsledky.
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: joyseph, janoval, Tomáš Hajduch - Awia, copo, elKablo, bianstudio.sk - Jan Luptak - jandt99
Článok budeme priebežne dopĺňať. Ak máš fotky o ktoré sa chceš podeliť tak nám ich pošli. Ak chceš napísať hodnotenie akcie tvojimi očami, pošli nám rovnako aj tvoj text a radi to sem pridáme.
Pretek je súčasťou seriálu:
S pretekom ako je tento bolo zasa raz roboty ako na kostole... Pomocnú ruku ale pridal kaŽdý kto vedel no a keďže Lanďo všetko poctivo pripravil nekonalo sa žiadne prekvapko. Vo štvrtok sa pozbiehali postupne všetci pretekári a do večera bolo po prebierkach.
Prvý deň - slávnostný štart v Lučenci a prekvapko v podobe náročnej SS
Prvý deň sme začali krátkym off presunom na námestie v Lučenci. Kto potreboval si ešte natankoval mašinu a po spoločnej fotke o 9:30 sa na štartovaciu rampu postavil prvý pretekár.
Prvá etapa nebola extrémne náročná. Malé poblúdenia si vyskúšal asi každý ale postupne sa dalo do toho dostať. I preto bolo fajn, že Lando dal meranú SS až ku koncu etapy. Aspoň sme mali čas sa zžiť s navigáciou.
Prekvapením pre všetkých bola určite trasa meraného špeciálu (SS) Začala obchádzkou stromu a jazdou v ohromných vyschnutých koľajách. Čoskoro sme sa ale dostali i do lesa a pod kolesami extrémne šmykľavé blato. Potom jedna odbočka ktorá bola možno i trochu chytákom a ťažký blatistý úsek ktorý končil výjazdom. SS nebola dlhá ale i najlepším zabral viac ako 14 min. Jazdci ktorí mali problém strávili v SS i viac ako hodinu... aj viac. No a keďže sa Časy SS násobili dvomi tak to bola práve navigačná časť kde sa rozhodovalo. Okrem toho jazdci ktorý nespĺňali časové limity alebo neprešli celú trať dostali penalizácie navyše.
No a po návrate do Kľačian musel každý ešte odkrútiť 6 meraných kolečiek na trati. Kolá sa jazdili tento deň proti-smeru hod. ručičiek a bolo to dosť náročné.
Výsledky 1. etapy:
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – deň 1 – okruh
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – 1 deň
Už prvý deň jasne ukázal že latka je nastavená vysoko. Mnoho jazdcov odstúpilo, či už kvôli technickým problémom alebo kvôli zraneniu či náročnosti trate. Večer bol v bivaku kľud a všetci naberali nové sily do tuhých bojov druhého dňa.
Druhý deň - pozor bažina! :-)
Druhý deň sa štartovalo z Kľačian a tentoraz bola SS relatívne na začiatku etapy. Žiaľ na jednej z dedinských križovatiek úradoval roadbookový škriatok a tak blúdili všetci. Našťastie po pozornom čítaní poznámok sme zistili kde bola chyba a dostali sa na štart SS. Ten začal pekne prívetivo a za jednou esíčkovou odbočkou čakala rozbahnená lesná cesta. Žiaľ pravá koľaj v nej bol neprejazdná a i tá druhá len s problémami. (viď video na konci článku)
Tu to priebiehalo asi tak že pomáhal každý každému. Ja som pomohol dvom moto predo mnou, potom som zakopal bavora a oni pomohli mne. Tak som pomohol ešte Kablovi, ktorý ale šiel už druhou stopou a potom ešte jednej LC8 za mnou a už sme pokračovali ďalej. Roadbook sedel ale nie každý ho pozorne čítal - hlavne políčko - POZOR bažina - obíď zľava.
Janoval tak tohto roku nezahučal do jamy, ale utopil husku v bažine. Nakoniec ju vytiahli asi štyria chlapi :-) Ďalšie vyprosťovacie práce prebiehali za posedom, ktosi odbočil opačne a zakopal Afriku. Trasa ale viedla už do krásneho výjazdu a potom po blatistých cestách obišla nejakú rekreačnú oblasť a na konci lúčneho výjazdu bol cieľ SS.
Zvyšok etapy bol už menej náročný ale bolo tam naozaj dosť offroadu a málo asfaltu. Navigácia sem tam zaškrípala ale dalo sa to. Záver po nekonečných hrádzach už bol dosť na nervy hlavne potom v totálne zarastenom úseku, kde z vegetácie sotva trčala hlava jazdca v stupačkách. V Kľačanoch nás čakali ešte 3 kolá na trati tentora v smere hod. ručičiek.
No a potom sa už mohol každý kto dokončil Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 postaviť na rampu a vychutnať si prebranie medajle. Bola naozaj zaslúžená... to mi verte.
Výsledky 2. etapy:
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – deň 2 – okruh
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – 2 deň
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – CELKOVÉ VÝSLEDKY
Vyhodnotenie:
Kategória Open:
Poz: | Št.č | Meno | Prezývka | Kategória | Orient 1 | Kľačany 1 | Orient 2 | Kľačany 2 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 9 | Richard Janikovic | RICI | Open | 00:30:40 | 00:48:17,54 | 01:24:14 | 00:25:19,44 | 03:08:30,98 |
2 | 63 | Samuel Theis | Samifumi | Open | 00:28:10 | 00:49:36,29 | 01:30:08 | 00:25:22,51 | 03:13:16,80 |
3 | 3 | Jiří Vepřek | Jirkofka | Open | 00:28:40 | 00:48:37,42 | 01:34:12 | 00:23:58,48 | 03:15:27,90 |
4 | 28 | Jan Valovsky | janoval | Open | 00:30:04 | 00:55:52,86 | 02:23:20 | 00:28:16,65 | 04:17:33,51 |
5 | 15 | Frantisek Janotik | Feri | Open | 00:59:50 | 00:53:59,26 | 01:57:36 | 00:26:17,83 | 04:17:43,09 |
6 | 31 | Vladimir Halcak | Khadartsev | Open | 01:36:32 | 01:09:57,66 | 04:07:00 | 00:35:45,61 | 07:29:15,27 |
7 | 12 | Gabriela Zriniova | Gabika | Open | 01:33:08 | 01:14:14,65 | 04:16:40 | 00:33:44,71 | 07:37:47,36 |
8 | 10 | Robo Bodor | bodorovic | Open | 00:53:04 | 00:49:13,56 | 06:11:32 | 00:26:07,40 | 08:19:56,96 |
9 | 29 | Radovan Láni | radúz | Open | 05:49:00 | 00:58:20,28 | 03:27:26 | 00:28:09,87 | 10:42:56,15 |
- | 4 | Zdeněk Burda | _zdenda_ | Open | 00:46:34 | DNS | DNF | DNS | DNF |
Kategória 2V1000:
Poz: | Št.č | Meno | Prezývka | Kategória | Orient 1 | Kľačany 1 | Orient 2 | Kľačany 2 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 42 | Tomáš Hajduch | Awia | 2V1000 | 00:45:26 | 01:02:40,15 | 02:05:16 | 00:30:28,68 | 04:23:50,83 |
2 | 60 | Ján Karabinoš | el.Kablo | 2V1000 | 01:35:38 | 01:04:15,93 | 03:18:14 | 00:32:24,34 | 06:30:32,27 |
3 | 61 | Miloš Gašpierik | Miloš | 2V1000 | 04:16:40 | 00:59:13,19 | 03:43:50 | 00:28:31,15 | 09:28:14,34 |
- | 16 | Marek Ferančík | marek1976 | 2V1000 | 02:57:06 | DNS | DNF | DNS | DNF |
Kategória 2V600:
Poz: | Št.č | Meno | Prezývka | Kategória | Orient 1 | Kľačany 1 | Orient 2 | Kľačany 2 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19 | Jozef Štefanka | stefo2617 | 2V600 | 00:48:40 | 00:51:03,82 | 00:47:45 | 00:26:06,60 | 02:53:35,42 |
2 | 52 | Michal Dobiš | Mišo | 2V600 | 00:40:04 | 00:48:30,63 | 01:43:40 | 00:25:20,51 | 03:37:35,14 |
3 | 62 | Karol Šedaj | Killby | 2V600 | 00:47:38 | 00:52:45,98 | 02:14:30 | 00:25:33,27 | 04:20:27,25 |
4 | 55 | Ivan Odejčuk | Ruso | 2V600 | 00:44:42 | 00:58:42,33 | 02:16:42 | 00:27:33,84 | 04:27:40,17 |
5 | 50 | Martin Dobiš | Mato | 2V600 | 00:31:56 | 00:48:55,90 | 03:00:10 | 00:26:35,58 | 04:47:37,48 |
6 | 38 | Richard Skopal | aceric | 2V600 | 01:35:46 | 00:54:03,40 | 02:17:14 | 00:26:40,91 | 05:13:44,31 |
7 | 68 | Ondro Gasica | snowden | 2V600 | 01:04:16 | 01:07:48,86 | 03:41:50 | 00:32:04,16 | 06:25:59,02 |
8 | 58 | Martin Janček | matias1 | 2V600 | 02:09:06 | 00:55:17,65 | 03:19:20 | 00:27:56,73 | 06:51:40,38 |
9 | 59 | Palo Nemček | abalach | 2V600 | 02:07:20 | 00:57:47,18 | 03:36:30 | 00:28:57,49 | 07:10:34,67 |
- | 17 | Gabriela Keder | keďa | 2V600 | DNF | DNS | DNF | DNS | DNF |
- | 26 | Marek Skopal | Ace | 2V600 | 01:33:44 | DNF | 01:49:04 | 01:14:24,53 | DNF |
- | 30 | Marián Teplanský | teplak | 2V600 | 01:41:56 | DNS | DNF | DNS | DNF |
- | 32 | Samuel Pec | saminoo | 2V600 | 02:53:40 | DNS | DNF | DNS | DNF |
- | 64 | Ladislav Hulkó | HoGo | 2V600 | DNF | DNS | DNF | DNS | DNF |
- | 65 | Ondrej Farkaš | 2V600 | DNS | DNS | DNF | DNS | DNF |
Kategória 1V600:
Poz: | Št.č | Meno | Prezývka | Kategória | Orient 1 | Kľačany 1 | Orient 2 | Kľačany 2 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18 | Tomáš Špaček | Tomáš | 1V600 | 00:35:28 | 00:46:10,10 | 00:35:12 | 00:23:00,65 | 02:19:50,75 |
2 | 11 | Jozef Král | josip | 1V600 | 00:28:08 | 00:51:52,99 | 00:41:38 | 00:24:32,67 | 02:26:11,66 |
3 | 2 | Jozef Oprchal | dodis | 1V600 | 00:32:04 | 00:47:58,96 | 00:43:16 | 00:23:23,62 | 02:26:42,58 |
4 | 8 | Juraj Cachovan | cacho | 1V600 | 00:42:50 | 00:53:55,77 | 00:42:18 | 00:29:15,62 | 02:48:19,39 |
5 | 33 | Richard Špánik | Rišo | 1V600 | 00:32:40 | 00:48:41,89 | 01:32:10 | 00:24:13,78 | 03:17:45,67 |
6 | 1 | Jozef Heuger | Heugi | 1V600 | 00:27:28 | 00:51:43,66 | 01:40:06 | 00:25:58,45 | 03:25:16,11 |
7 | 34 | Ján Mitro | ian678 | 1V600 | 00:39:48 | 00:57:30,38 | 01:21:00 | 00:28:19,43 | 03:26:37,81 |
8 | 7 | Michal Fraňo | Miso bmw | 1V600 | 01:27:40 | 00:55:24,86 | 00:40:04 | 00:28:01,53 | 03:31:10,39 |
9 | 13 | Filip Maukš | FiliP | 1V600 | 00:35:36 | 00:52:19,44 | 01:40:18 | 00:25:51,54 | 03:34:04,98 |
10 | 49 | Matej Sitár | Bezdooo | 1V600 | 00:35:18 | 00:55:44,74 | 01:44:16 | 00:28:29,20 | 03:43:47,94 |
11 | 6 | Matus Gerek | matus | 1V600 | 01:04:14 | 00:55:22,86 | 01:17:44 | 00:27:01,61 | 03:44:22,47 |
12 | 43 | Marian Birvoň | Tryskáč | 1V600 | 00:42:10 | 00:49:54 | 02:23:22 | 00:25:46,77 | 04:21:12,77 |
13 | 69 | Filip Kalka | Masochista | 1V600 | 00:46:46 | 00:54:04,58 | 02:26:40 | 00:26:15,95 | 04:33:46,53 |
14 | 23 | Roman Kraupa | Roman | 1V600 | 00:44:06 | 00:58:36,50 | 02:23:04 | 00:28:56,64 | 04:34:43,14 |
15 | 35 | Peter Suchanek | Sucho | 1V600 | 01:00:20 | 00:54:56,49 | 02:12:58 | 00:30:05,15 | 04:38:19,64 |
16 | 41 | Dušan Klasovitý | vlk | 1V600 | 00:51:20 | 01:07:52,48 | 02:09:20 | 00:32:17,13 | 04:40:49,61 |
17 | 24 | Edo Drobný | Edott | 1V600 | 00:45:00 | 00:49:51,83 | 02:48:54 | 00:25:19,67 | 04:49:05,50 |
18 | 39 | Roman Gal | RomanG | 1V600 | 00:55:40 | 01:10:52,52 | 02:08:54 | 00:33:47,54 | 04:49:14,06 |
19 | 21 | Róbert Pavlík | Copo | 1V600 | 00:47:50 | 00:58:56,56 | 02:39:14 | 00:28:28,46 | 04:54:29,02 |
20 | 46 | Rastislav Weiss | Mucow | 1V600 | 00:52:20 | 01:08:49,92 | 03:31:22 | 00:35:50,42 | 06:08:22,34 |
21 | 54 | Peter Javorek | PeterYAMAHA | 1V600 | 01:44:40 | 00:59:21,65 | 03:36:18 | 00:29:29,91 | 06:49:49,56 |
- | 5 | Marian Bytcanek | MB | 1V600 | 01:29:08 | 00:55:17,91 | DNF | DNS | DNF |
- | 14 | Ján Maukš | jašterica | 1V600 | 02:44:08 | 01:03:09,80 | DNF | DNS | DNF |
- | 20 | David Ryšavý | Hurvínek | 1V600 | 00:51:54 | 00:54:30,94 | DNF | DNS | DNF |
- | 25 | Ivan Sklenár | 1V600 | 01:02:50 | DNS | DNF | DNS | DNF | |
- | 40 | Juraj Valuch | Rumcajz | 1V600 | 00:58:52 | DNS | DNF | DNS | DNF |
- | 44 | Samuel Kotvas | samo | 1V600 | 00:47:20 | DNF | DNF | DNS | DNF |
- | 53 | Rado Pap | 1V600 | DNS | DNS | DNF | DNS | DNF | |
- | 66 | Martin Roško | Rohlík | 1V600 | DNF | DNS | DNF | DNS | DNF |
Jediná žena čo dokončila pretek:
Výsledky:
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – deň 1 – okruh
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – 1 deň
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – deň 2 – okruh
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – 2 deň
- Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 – CELKOVÉ VÝSLEDKY
Video: Contec XL rally 2016 - 2. deň - bažina na SS
Contec XL Rally 2016 očami Awiu:
Na pretek som sa nesmierne tešil a to hlavne na roadbookovú časť. Oproti minulosti mám už tripmaster s možnosťou korekcie čo bola výrazná pomoc. Roadbook je však stále ručný čo dosť spomaľuje. I tak som si dal záväzok že ho nebudem za jazdy pretáčať (okrem asfaltu) a to som i dodržal i keď to znamenalo stáť každé 3 políčka.
Prvý deň ma zaskočila navigácia keď som zablúdil už v Lučenci, postupne som ale odhalil ako to tvorca itíku robil a kde nuloval a šlo sa mi už dobre. Prvých 100 bodov itíku som šiel úpne sám nedobehol som nikoho a ani nikto mňa. Až potom som na jednej odbočke zatočil zle a dobehol ma Tomáš Špaček - neskôr celkový víťaz - za ktorým som sa chvíľku viezol, ale pretáčanie RB ma spomaľovalo. No a ja som chcel ísť svoju navigáciu a nie sa za niekým voziť.
SS ma prekvapila blatom. Odbočku na ktorej mali mnohý problém som si ošéfoval už večer viacerými výkričníkmi - a oplatilo sa. Neblúdil som len som sa trochu s blatom mordoval, ale bez pádu. V cieli za cca 22 min, čo sa mi zdalo strašne veľa. Nakoniec sa to ukázalo ako slušný čas.
Do depa som dorazil v poriadnom predstihu a bol som spokojný. Menej ale už moje telo. Začal som dostávať kŕče. Ďalšie magnézium mi dala Keďa a myslel že to bude OK. Pustil som na na trať v Kľačanoch a nezobral si vodu. Jazda bola masaker, prašno, dusno. Padol som v prvom kole a unavil sa dvíhaním. Potom v štvrtom mi začali kŕče do nôch tak som ich mal vystreté i mimo zákrut. V piatom kole zápcha na trati, padnutý elKabloKabel, chcem pomôcť dvíhať ale pri parkovaní som zachytil odparkovanú -ovu moto a vyvalil GS hore kolami do priekopy. A tak nás museli dvihnúť oboch. :-) Tak som aspoň na konci traverzu odstavil moto a pustil všetkých pomáhačov dopredu. V závere som ešte nabral tempo a trochu zrýchlil.
Kŕče ma chytili ale i v cieli a už to bolo neznesiteľné, váľal som sa po zemi ako dažďovka na grile. Šarmantná záchranárka mi chcela dať magnézium do žily ale nakoniec sme sa dohodli že to skúsim v bufete. Zobral som si misku so soľou, jeden banán a šup to banán do soli a odkusnúť a zapiť vodou. Dalo to zabrať ale finta ktorú poznám z cyklo maratónov zabrala na 100%. Vedel som ale že dnes žiaden chlast a spať viac ako 4 hodiny... :-)
Druhý deň som už vedel že bude rozhodujúca navigácia. Znovu som šiel svoje. Pred štartom SS bola chybička v roadbooku tak sme poblúdili ale bolo to v pohode. do SS idem minútu po Kablovi a čoskoro ho dobieham. Púšťa ma dopredu a pred bahnom sa pripojil i copo. V bahne dve motorky zaseknuté, pomohli sme potom som tam zakopal svoju a pomohli oni mne (video). Kabel to už vzal inou stopou, prešiel i copo a pomohol som ešte jednej LC8 čo prišla za nami a šli sme.
Už v tomto čase mi začala štrajkovať baterka, ohromná horúčava a Časté vypínaie moto a štartovanie je dávali zabrať a štartoval som len tak tak. Potreboval som ísť a nestáť. Bažinu sme obišli podľa inštrukcií a volal nás chalan na pomoc vytiahnuť jednu Afriku. Ja som už ale nemohol riskovať že mi moto zdochne a nedostanem sa odtiaľ a tak som Duškym ktorý tiež mal problémy svoju moto nakopávať vyrazil do cieľa SS.
Myslel som si že v ten deň je podstatné dobojované. Nebola to veru pravda, trasa bola ešte hodne náročná blatistá a pomalá. Sem tam nejasnosti a blúdenia a Čas sa naťahoval. Okrem toho som músel dofúkať zadnú pneu - pomohli mi i chalani čo šli so mnou - ďakujem. No a potom motorka definítivne zdochla a baterka už netočila. Prvý krát ma roztlačili - bolo to na hrebeni. No druhý krát to už nešlo no jeden z chalanov mal malý powerbank, s ktorým sa dá i moto štartovať. Totálna záchrana.
Asi 30km pred koncom postavil Lando maršalku Markétu - bolo už hodne hodín a povedala nám že sme tam asi 15-ta motorka. Mala pri sebe vodu a benzín. Každému podľa potrieb. Tých 30 km bolo za trest samé hrádze vo vysokej tráve vôbec nevieš po čom ideš. Do Depa som prišiel cca 20 min po limite a neskôr som vyštartoval i na trať v Kľačanoch. Takže tento deň i nejaké tie penalizácie naskočili. BOl som totál vyšťavený, unavený, boľavý ale šťastný. Bol to ťažký pretek a o to viac ma potešilo, že práve tu som vybojoval prvé víťazstvo na hrochovi.
Vďaka všetkým čo mi pomohli na mnohých miestach. Revanšoval som sa i ja kde som vedel. Myslím že každý prišiel do cieľa len vďaka tomu že mu niekto pomohol a tiež každý pomáhal... Duch rally tam bol...
Nikto to tam nemal ľahké, ale stále je to amatérska súťaž... Ale je jasne že náročná dvojdňovka už potrebuje i prípravu, i tréning, i fyzickú prípravu a kondičku. A posunúť ďalej sa dá len prekonaním samého seba...
A ako hodnotím svoj výsledok? No žiaľ v 2V1000 nás až tak veľa nebolo - čo je škoda. Ale vzhľadom na trate aké sme prešli s tými 250kg mašinami si myslím že to nie je zlé. Prvý deň sa predo mňa dostalo len 5 menších moto z 2V600, druhý deň by som dokonca v 2V600 stál na bedni. No a celkovo 21 miesto medzi moto od kategórie Open až po tú moju a i medzi 2V600 by som získal zemiakovú... To myslím nie je až také zlé... Priestor na zlepšenie tu ale ešte je, hlvne v navigácii, nutnosť je el. roadbook a viac navigačných kilometrov a zlepšiť plynulosť jazdy.
Veľká vďaka všetkým organizátorom!!!
Janoval a jeho skúsenosti s "Bažinou"
Keď som zapadol, tak som chvíľu skúšal vytiahnuť motorku sám, ale nedarilo sa mi, až som sa vyčerpal tak, že som to vzdal. Navyše motorka v tom bahne už ani nevládala pretočiť kolesom, keď som pustil spojku. Tak som si pomyslel, že som uvaril motor. Zmieril som sa s tým, že pre mňa pretek skončil. Mrzelo ma to, keďže prvý deň som došiel celkovo na 10. mieste.
Pristavilo sa pri mne veľa jazdcov. Ale keďže som vedel, že sú v rýchlostke, tak som ich nechcel zdržiavať. Len som ich poslal ďalej s tým, že ja som v poriadku a v cieli rýchlostky nech povedia, že potrebujem pomôcť s motorkou - asistenciu.
Medzi tým sa pri mne pristavili dvaja, alebo traja jazdci. Tiež som ich posielal nech idú ďalej, že im beží čas. Oni mi odvetili: "že nám to je jedno, my nejdeme na výsledok." Tak sme sa pustili do práce. Motorku sme nakoniec vyprostili asi štyria chlapi pomocou dlhých pňov/stromov, ktoré sme našli v tráve.
Najprv sme vytiahli predok. Vidno to tam na na fotkách. Potom sme podložili peň pod motor. Zatlačili predok naspať dole a tým povytiahli zadok. Jeden z chalanov, vtlačil ďalší drevený dlhý kôl pod zadne koleso, zvážil sa na neho a vylupol tu motorku z blata.
Keď sa nám ju už podarilo dostať na bok, tak už som vedel, ze mame vyhraté...
Chvíľu som ešte odpočíval. Potom som naštartoval motorku a došiel do cieľa rýchlostky. Kde prekvapene baby Cachovanove na mňa pozerali ako na zjavenie.... Vraj ma už škrtli zo zoznamu. Požiadal som o asistenciu, tak som si povedal, že OK. Ale že oni ma tam dopíšu a zapíšu mi čas...
Medzi tým mi zazvonil telefón. Lanďo. Tak mu vravím, že som v cieli rýchlostky. Motorku mi pomohli vyslobodiť pretekári. Ale že už ma škrtli, že čo ďalej? Či sa mam vrátiť do bivaku? Laďno, keď počul, že som späť na kolesách, tak sa tešil snáď viac ako ja :-))) Keď mi povedal, že môžem pokračovať ďalej - tak som bol isto najšťastnejší jazdec v preteku.
Pozrel som si limity na príjazd do cieľa, nalepené na roadbooku. Skontroloval denne počítadlo kilometrov, prerátal som všetko v hlave. Vedel som, že keď pôjdem v kuse bez prestávok a blúdenia a zbytočných pádov. Nahodím trocha svižnejšie tempo, tak by som to mohol dojazdiť bez penalizácii. Nakoniec som došiel do cieľa tuším 19 minút pred limitom.
Ako to videl Marek1976 na Varadere:
V prvom rade by som chcel pogratulovať Landalovi že zorganizoval niečo čo na Slovensku nemá obdoby a prajem mu veľa síl a chuti do organizovania ďalších ročníkov navigačných rally na Slovensku.
Už od prvej informácie o organizovaní dvojdňovej navigačnej rally som sa tešil že to bude pecka a konečne to, na čo som dlho čakal.
Jediné, z čoho som mal obavy bola náročnosť ale po predbežných info, že trasa navigačnej časti by mala byť rovnako náročná ako minulý rok som bol v pohode a aj Keďa bola presvedčená, že to dá, no a to, ako tá pohoda skončila, je napísané nižšie.
Náročnosť nakoniec môžem hodnotiť iba z piatku aj to iba z navigačnej časti, ktorá bola z môjho pohľadu oproti minulému roku viac náročnejšia a nebyť tzv. rýchlostnej skúšky tak by som sa v bivaku otriasol a pokračoval aj druhý deň.
Áno, ja viem „rally je v prvom rade o porážaní samého seba a svojich limitov...“
Tak teda tu máte pár riadkov ako som sa dostal na úplnú hranicu svojich limitov:
...Všetko prebiehalo úplne v pohode - ako na navigačnej rally, blúdenie, nadávanie, že nech robím čo robím, tak tie kilometre mi vôbec nesedia, raz mám málo, potom zas veľa a sem tam presne, až pokým neprišla samotná rýchlostná skúška, ktorá mi teraz nepripadá ako rýchlostná, ale skôr bojová, kde som aspoň ja bojoval o holý život s mojim Varanom. Keďa to ťahala za mnou, no bolo vidieť, že čosi nie je Ok, a až keď sme zastali a pýtal som sa, či Ok, priznala, že kĺby nedovolia ísť rýchlejšie. A tak sme sa dohodli, že bude lepšie ak sa vráti do bivaku, ktorý sme akurát minuli. Pokračoval som rýchlejšie ďalej. A potom to prišlo...
Už na samom začiatku rýchlostnej skúšky, kde som musel z poľa ,kde ma odstavil traťový maršál, preskákať asi 20-30cm koľaje, mi dalo celkom slušne zabrať, ale dal som to a musel som to po asi kilometri v tieni stromov rozdýchať. Potom prišli zase koľaje, ale už fajné blatíčkové, po ktorých som už musel zosadnúť a chvíľu si poležať, aby som neskolaboval, a to som ešte netušil, čo ma čaká.
Po malom zotavení som prišiel ku krásnemu, na prvý pohľad nenáročnému výjazdu, v ktorom sa akurát trápil niekto na ľahkom endurku. Tak som počkal nech sa odtiaľ dostane, aby som ho nepripučil, keby ma tam švaclo a to bola chyba, lebo som sa už nepohol. Podklad bol taký mazľavý, že mi nič iné neostávalo len pracne sa otočiť, vrátiť sa na lepší podklad, očistiť zalepenú zadnú gumu a pokúsiť sa rozbehnúť a dať to, no ale dostal som sa iba do polovičky, kde Varan pľasol o zem aj s mojou osobou a bolo vymaľované. Nikde nikoho, v diaľke som počul iba 1190-ku, ktorú som míňal v blatových koľajách. No nič, musel som z posledných síl sám zodvihnúť Varana a ako som to sediac na ňom zase rozdýchaval, tak na mňa pľasol suchý konár zo stromu nado mnou. Žeby znamenie??? Hovorím si, chlape tak tu sme asi skončili, toto sám nedám a ešte aj ten hore na mňa hádže konáre. Po cca 5 minútach som si povedal, že to ešte skúsim a snažil som sa pohnúť, po asi ďalších 5 minútach vrčania a postrkovania nohami sa mi podarilo zdolať asi 1 a možno aj 1,5 metra, ale prišiel som o všetky sily, ktoré som ešte mal. Tak to je už fakt koniec. Znovu lapanie po dychu, v hlave myšlienky aby ma tu neodvalilo, lebo ma tu dlho nikto nenájde, už som chcel vyťahovať telefón a volať o pomoc, keď tu zrazu dvaja „anjeli“ na oranžových koňoch schádzajú dolu výjazdom a ja som vedel, že toto s ich pomocou už určite dám. A aj sa tak stalo, dostal som sa na vrchol výjazdu, odstavil som, vypil som zvyšok jonťáku a zapil vodou z camelbacku a poďho pomôcť „anielom“ otočiť oranžové kone. Po otočení prvého som skoro zase skolaboval, musel som sa vyzliecť, aby sa mi trošku ochladil organizmus, našťastie tam bol už aj chalan s 1190-kou a spoločnými silami sme všetci ten výjazd na koniec dali. Spoločne sme prišli až do cieľa, kde som úplne vyfľusnutý skonštatoval, že ísť krúžiť na trať by bola pre mňa už úplná sebavražda, a tak som to zabalil.
Po zhliadnutí fotiek a videa z druhého dňa, som ďakoval tomu hore, že ma osvietil a ja som sa rozhodol nepokračovať.
Na záver asi len toľko že som s Varaderom absolvoval všetky XL rally, ktoré kedy boli na Slovensku a môžem povedať, že to čo mi dali, by som sa nikde inde nenaučil. Myslím, že som dosiahol strop čo sa týka mňa -Varadera a terénu, ísť vyššie znamená ohrozenie môjho života a celistvosti Varadera.
Moje konštatovanie je ale jednoznačné a môžete ma aj ukameňovať, toto už podľa mňa nie je amatérska XL rally pre veľké cestovné endurá, pretože náročnosť tratí sa rok čo rok zvyšuje.
Organizátorom prajem veľa síl do organizovania ďalších takýchto pretekov a hlavne plné štartovné listiny.
PS: ďakujem dvom anielom na KTM-kách a chalanovi na 1190-tke že mi pomohli dokončiť aspoň prvý deň.
Pridané: 21.06.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - poradie seriálu po XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Šampionát XL enduro pretekov s novinkami - Awia
- Výsledky a prvé dojmy: Contec XL rally 2017 - Awia
- Contec Rally a H-PRO Čelendž 2019 - výsledky a foto - Awia
- Bosnian Warior 2016 - neskutočne vydarená Rally akcia za nami - Landal
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - poradie seriálu po HunGarian Baja - Awia
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - poradie seriálu po Rally Kopanice - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Bakare - Awia
- 2% pre o.z. Máme Radi Rally a štartovné na Contec Rally Fiľakovské Kľačany 2016. - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora