Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3078 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Kremenec (1221 m) najvýchodnejší bod Slovenska a trojmedzie SK-PL-UA, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

Kremenec (1 221,0 m n. m.) je najvyšší vrch Bukovských vrchov a zároveň sa tu nachádza najvýchodnejší bod Slovenska (49° 05' 18" sev. zem. šírky, 22° 34' 03" vých. zem. dĺžky). Nachádza sa tu aj žulový hraničný stĺp označujúci trojmedzie Slovenska, Poľska a Ukrajiny.

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

Nachádza sa v jednom z najvýznamnejších karpatských pralesov – Stužici, chránenom ako národná prírodná rezervácia, vyhlásená v roku 1965 na výmere 761,49 ha s najvyšším 5. stupňom ochrany. V Karpatských bukových pralesoch sa vyskytujú stromy rekordných rozmerov, rastú tu jedince buka s mimoriadnou hrúbkou a kmeňmi siahajúcimi až do výšky 58 metrov, čo je najväčšia nameraná výška buka v celosvetovom meradle.

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

Články:

Fotogaléria:

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

14.05.2020 - Awia

Prales Stužica - Behom na zasnežený Kremenec 1221 m - najvýchodnejší východ SR - Krížom-krážom po Slovensku na CB500X

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 15.05.2020 (08:08)
Poloha:N 49.088 E 22.566
Približná poloha:nie
Čitatelia:7008
Nadmorská výška:1221.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Kremenec (vrch v Bukovských vrchoch)
Stužica

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Nová Sedlica, najvýchodnejšia obec SR, SlovenskoDedina6.1 km JZ
2.Penzión Kremenec, Nová Sedlica, SlovenskoPenzión6.4 km JZ
3.Turistický prístrešok (zhorel), minerálny prameň a táborisko, Zboj, SlovenskoMiesto pre stan / bivak9.6 km JZ
4.Drevený kostolík Ruský Potok, SlovenskoKostol13.1 km JZ
5.Drevený kostolík Uličské Krivé, SlovenskoKostol14.2 km JZ
6.Drevený kostolík Topoľa, SlovenskoKostol16.0 km Z
7.Miesto na kemp, NP Poloniny, SlovenskoMiesto pre stan / bivak17.0 km JZ
8.Dvere do Polonín, Ulíč, SlovenskoZaujímavosť17.1 km JZ
9.Minigaléria drevených kostolíkov, Ulíč, SlovenskoZaujímavosť17.3 km JZ
10.Ulič, SlovenskoDedina17.5 km JZ

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »