Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2079 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29784
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12179)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (6)

Bunkre pri Slanskej Hute, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

V kopcoch Slanských vrchov sa nachádza systém bunkrov z rokov 1937 – 1938. Zachovalo sa ich takmer 50 aj keď v boji sa nikdy nevyužili. Podobe bunkre sú aj na Záhorí - napr. ten pri Najzápadnejšom bode Slovenska, pri obci Záhorská Ves.


Panoráma: Bunkre pri Slanskej Hute - pohľad zo stredy bunkra nad dedinou s prístreškom - Bod záujmu

Bunker, ktorého súradnice som sem vložil a zobrazuje sa na mape nižšie je hneď za dedinou, dá sa k nemu prísť ak je sucho aj na cestnej motorke je to tak 100m po poľnej ceste. Pri tomto bunkri je aj prístrešok, ohnisko, sedenie na opekačku.

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

Ďalšie bunkre sú po okolí, na poliach. Často od jedného vidieť aj ďalší. Inak je to už v lese, kde sú pomerne dobre skryté. Niektoré bunkre sú ale viditeľné aj z cesty Kalša - Izra a sú napr len do 100m od tejto cesty.

Viac sa dozvieš napr tu: Bunkre pri Slanskej Hute

Panoráma: Bunkre pri Slanskej Hute - interiér bunkra - Bod záujmu

Video: Vojenské bunkre pri Slanskej Hute

Fotogaléria:

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

07.12.2020 - Awia

Bunkre pri Slanci - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 08.12.2020 (12:00)
Poloha:N 48.595 E 21.464
Približná poloha:nie
Čitatelia:8551
Povrch:spevnená cesta

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vyhliadka na Slanské vrchy, SlovenskoVyhliadka0.5 km V
2.Skárošská vyhliadka (795 m n.m.), SlovenskoVyhliadka2.1 km JZ
3.Vyhliadková veža Karolyiovcov, Malý Milič, MaďarskoVyhliadka2.4 km J
4.Jazero Izra, SlovenskoJazero3.5 km JV
5.Hrad Slanec, SlovenskoHrad4.7 km S
6.Hrad Füzer, MaďarskoHrad5.9 km J
7.Myšlianska vyhliadka, Vyšná Myšľa, SlovenskoVyhliadka6.7 km SZ
8.Prameň Močidlo, Vyšná Myšľa, SlovenskoPrameň7.3 km SZ
9.Kostol Kuzmice, SlovenskoKostol8.0 km V
10.MX trať Nižná Myšľa, SlovenskoMotokrosová trať8.5 km Z
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »