Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Tarifa, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

MDA 2008 - Tarifa

Tarifa, je najjužnejším miestom kontinetálnej Európy. Je tu pekná pláž. Naviac je tu malý polostrov Las Palomas, kde je tabuľa s mapou a označením najjužnejšieho miesta Európy. Po pravej ruke tak máš Atlantik a po ľavej Stredozemné more.

Články:

Fotogaléria:

14.07.2014 - dusanhein

Aj táto pani je vraj v najjužnejšom bode Európy. No, ako sa to vezme Punta de Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Vraj som v najjužnejšom bode Európy. Ako sa to vezme Ale odfotil som sa Punta de Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Punta de Tarifa stále žije tým, čím žila celé veky prístupná len povolaným osobám  tým, ktorí tento náš svetadiel bránia, alebo tým, ktorí dobýjajú. Turisti sa za povolaných nerátajú a môžu len pozerať cez mreže.

14.07.2014 - dusanhein

Kedysi ostrovček, dnes súčasť a najjužnejšie miesto európskej pevniny -  Punta de Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Punta de Tarifa stále žije tým, čím žila celé veky -prístupná len povolaným osobám tým, ktorí tento náš svetadiel bránia, alebo tým, ktorí dobýjajú.

14.07.2014 - dusanhein

Tarifa aj jej Punta boli vždy pre niekoho dôležité. Staré aj novšie hradby, múry a rozhľadne, ktoré neboli určené pre turistov. Tarifa, Španielsko

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Tarifa

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Španielsko
Región:juh
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 27.01.2008 (15:52)
Poloha:N 36.006 W 5.609
Približná poloha:nie
Čitatelia:19862
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Tarifa (EN)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Gibraltar, GibraltarMesto27.2 km SV
2.Mys Spartel, MarokoVyhliadka37.1 km JZ
3.Hrad Castillo de Castellar de la Frontera, ŠpanielskoHrad37.3 km S
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »