Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1731 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Zbrojnica, Halič okr. Lučenec, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo

Štvrtá Haličká Motorkáreň vypukla

Reštaurácia s pizzériou a ubytovaním. Pre všetkých motorkárov na cestách je 50% zľava na ubytovanie a 10% zľava na jedlo a pitie. Viac info na www.zbrojnica.sk

Články:

Fotogaléria:

28.05.2016 - Awia

11. Haličská Motorkáreň 2016

14.05.2014 - gilbert

kaštieľ v Haliči - zbrojnica J. Pročka

27.05.2012 - Awia

Fotoreport - 7. Haličká motorkáreň 2012

19.05.2011 - Motorkáreň

6. Haličská Motorkáreň

18.05.2010 - jozo13

5. Haličská Motorkáreň

18.05.2010 - jozo13

5. Haličská Motorkáreň

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

26.05.2009 - Awia

IV. Haličská Motorkáreň 2009

23.05.2009 - Awia

Štvrtá Haličká Motorkáreň vypukla

10.09.2007 - sparks05

Halič

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Reštaurácia
Pridal:jozo13 07.04.2009 (12:55)
Poloha:N 48.355 E 19.573
Približná poloha:nie
Čitatelia:19834
Nadmorská výška:267.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Smerom od Zvolena na Košice odbočíte v Lovinobani alebo za motorestom Halier cez Tomášovce na Halič a smerom od Košíc do Zvolena odbočíte cez Lučenec do Haliče. Nie je to žiadna veľká obchádzka.

Adresa, Kontakt:

Zbrojnica s.r.o.
ul.Mieru
98511 Halič
00421474392122

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Haličský zámok, SlovenskoHrad0.3 km SV
2.Verejná pláž Ružiná, SlovenskoPláž8.7 km S
3.Vodná nádrž Ružiná, SlovenskoPláž9.4 km S
4.Hrad Divín, SlovenskoHrad10.8 km S
5.Kúpalisko / Autokemping Dolná Strehová, SlovenskoKemping13.0 km JZ
6.Dobroč, SlovenskoDedina13.4 km S
7.Moto areál, Fiľakovské Kľačany, SlovenskoMotokrosová trať14.5 km JV
8.Hotel Róza, Dolné Strháre - Koprovnica, SlovenskoHotel16.8 km JZ
9.Turecký most Poltár, SlovenskoPamiatka17.3 km SV
10.Kostol svätej Alžbety (Muľa), SlovenskoKostol18.4 km J
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »