Anketa:
Zbrojnica, Halič okr. Lučenec, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Reštaurácia s pizzériou a ubytovaním. Pre všetkých motorkárov na cestách je 50% zľava na ubytovanie a 10% zľava na jedlo a pitie. Viac info na www.zbrojnica.sk
Články:
- Fotoreport: 7. Haličská motorkáreň 2012
- 8. Haličská motorkáreň - ak si ju prepásol, môžeš ľutovať
- Pozvánka: 9. haličská Motorkáreň - 30. 5. - 31. 5. 2014
- 9. Haličská motorkáreň lámala rekordy
- Fotoreport: 11. Haličská Motorkáreň 2016
- Motorkári - pomožte Haliči v súťaži o najkrajšiu obec Slovenska!
- Pozvánka na 12. Haličskú Motorkáreň - posledná májová sobota, 27. 5. 2017
- Pozvánka na 13. Haličskú Motorkáreň 2018 - už túto sobotu 2. júna
- 13. Haličská Motorkáreň - žijem naplno!
- Pozvánka: 14. HALIČSKÁ MOTORKÁREŇ 2019
- Motorkáreň 2020 trochu inak - príď v sobotu do Haliče na gulášik a prekvapenie
Fotogaléria:
28.05.2016 - Awia

14.05.2014 - gilbert

27.05.2012 - Awia

19.05.2011 - Motorkáreň

18.05.2010 - jozo13

18.05.2010 - jozo13

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

26.05.2009 - Awia

23.05.2009 - Awia

10.09.2007 - sparks05

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | jozo13 07.04.2009 (12:55) |
Poloha: | N 48.355 E 19.573 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 19834 |
Nadmorská výška: | 267.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Smerom od Zvolena na Košice odbočíte v Lovinobani alebo za motorestom Halier cez Tomášovce na Halič a smerom od Košíc do Zvolena odbočíte cez Lučenec do Haliče. Nie je to žiadna veľká obchádzka.
Adresa, Kontakt:
Zbrojnica s.r.o.
ul.Mieru
98511 Halič
00421474392122
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Haličský zámok, Slovensko | Hrad | 0.3 km SV |
2. | Verejná pláž Ružiná, Slovensko | Pláž | 8.7 km S |
3. | Vodná nádrž Ružiná, Slovensko | Pláž | 9.4 km S |
4. | Hrad Divín, Slovensko | Hrad | 10.8 km S |
5. | Kúpalisko / Autokemping Dolná Strehová, Slovensko | Kemping | 13.0 km JZ |
6. | Dobroč, Slovensko | Dedina | 13.4 km S |
7. | Moto areál, Fiľakovské Kľačany, Slovensko | Motokrosová trať | 14.5 km JV |
8. | Hotel Róza, Dolné Strháre - Koprovnica, Slovensko | Hotel | 16.8 km JZ |
9. | Turecký most Poltár, Slovensko | Pamiatka | 17.3 km SV |
10. | Kostol svätej Alžbety (Muľa), Slovensko | Kostol | 18.4 km J |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!