Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2407 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na 12. Haličskú Motorkáreň - posledná májová sobota, 27. 5. 2017

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5742 [Novinky - Pozvánka]

Presne tak, na sobotu 27. 5. si nerob žiadny iný program! Do kalendára si tento deň rezervuj na výlet do Haliče, kde sa bude konať už dvanásty ročník Motorkárne, veľmi zábavnej to akcie!

halic1

Ak náhodou ešte nepoznáš túto notoricky známu a tradičnú akciu, ide o stretnutie motoriek a motorkárov bez rozdielu veku, objemu či značky. Sobotňajší poobedný výjazd z Haliče pôjde tradične do Lučenca, kde bude aj krátky program. Odtiaľ sa všetci vrátime späť do Haliče, kde prebehne hlavný program a večerná zábava.

Všetko podstatné sa bude diať v Zbrojnici nášho dobrého kamaráta Joža Pročka (jozo13), a na priľahlom námestíčku. Po zhruba desiatich našich účastiach vieme kompetentne garantovať, že o zábavu bude postarané!

Na tejto akcii môžeš stretnúť motorky vyrobené v rozmedzí viac ako 50 rokov - bežne sa tu stretávajú krásne veterány s úplne novučičkými motorkami. Jawáci nás všetkých tento rok potešia o to viac, že do Haliče dovezú aj úplne novú Jawu 350 OHC, ktorú sme nedávno testovali.

Program na sobotu 27. 5.

09.00 - 12.00: príjazd do Haliče, prezentácia, prehliadky motoriek a program
12.00 - 14.00: vystúpenie kapiel
14.00 - 15.00: výjazd do Lučenca, program v Lučenci
15.00 - 16.00: hlavný program v Haliči

U Joža Pročka sa dá aj ubytovať. Buď v izbách, alebo kemping. Pre viac info a rezervácie píš alebo volaj:

Pozri si, ako sme sa mali na predošlých Motorkárňach:

31.05.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 8338 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Fotoreport: 11. Haličská Motorkáreň 2016

Ejjj, veru výborne bolo tento rok opäť! Krajšie počasie si už hádam nemožno ani predstaviť, program tradične nadupaný... Jednoducho ďalšia parádna Motorkáreň!

 

03.06.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 9659 [Novinky - Reportáž]

-

9. Haličská motorkáreň lámala rekordy

Veru tak! Ak sa nemýlim, počet motoriek na výjazde do Lučenca bol rekordný.

 

28.05.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 8444 [Novinky - Reportáž]

-

8. Haličská motorkáreň - ak si ju prepásol, môžeš ľutovať

Už sa stalo takmer železným zvykom, že náš kamarát a motorkár Jožo Pročko organizuje koncom mája tak trochu "iné" motorkárske stretnutie. Zvyčajne naň príde ľudí viac než je obyvateľov mestečka, v ktorom stretnutie prebieha.

 

Video: Upútavka Haličská Motorkáreň 2017

Video: 9. Haličská motorkáreň (2014)

Video: 8. Haličská motorkáreň

Mapa:

Pridané: 14.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »