Anketa:
Jazda Rytierov Ciest 2023 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Jazda Rytierov Ciest 2023
Kedy: | 08.07.2023 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-Stráže, Slovensko ![]() |
Kto: | 335599usko (335599usko) vás pozýva |
Kontakt: | karantena1@centrum.sk |
Dňa 8. 7. 2023 v čase od 8.30 - 10.30 hod. sa stretneme na parkovisku motorestu Zvolen-Stráže pri kaplnke Svätého Krištofa, nášho patróna.
Dáme si rannú kávičku, kofolu, či nealko pivo, raňajky, pokecáme, zaspomíname na predošlú sezónu, na predošlú Jazdu. O 10.00 hod nám Jazdu a motorky požehná tak, ako po minulé roky otec Marcel Koval. Opäť budeme ťahať charitatívnu TOMBOLU výťažok ktorej aj tento rok poputuje niekomu, kto pomoc potrebuje. V roku 2022 sme darovali formou Darčekového šeku sumu 425 euro vozíčkárke, ktorá prišla o domov. / fotodokumentáciu sme zverejnili na stránke FB - Bratstvo rytierov Ciest aj na FB stránke Páter Pádre.
Jazda začína o 10.30 hod. Po príjazde do cieľa Jazdy budeme mať obed, občerstvenie a bude sa losovať TOMBOLA. Ceny tak ako každý rok sú hodnotné a je samozrejmosťou, že každý kto chce, môže nejakou hodnotnou cenou prispieť.
Tešíme sa na Vás priatelia.
jazda nie je motozrazom, ani ho nenahrádza a organizátori nie sú Motorkárskym klubom, ale OZ.
Miesto konania akcie:
Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-StrážeMapa:
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!