Anketa:
ZMENA TERMÍNU: 11. ročník súťaže BANKOVSKÝ KOPEC 2014 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - ZMENA TERMÍNU: 11. ročník súťaže BANKOVSKÝ KOPEC 2014
Kedy: | 28.09.2014 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Amfiteáter Košice, Bankov ![]() |
Kto: | Veterán klub - CASSOVIA RETRO (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | www.cassovia-retro.sk/ |
Pozývame Vás na 11. ročník súťaže
BANKOVSKÝ KOPEC 2014 - 28.9.2014 KOŠICE
Diskusia:

11. ročník súťaže BANKOVSKÝ KOPEC 2014
Tak o tomto som sa dozvedel dnes na Burze v PO... Tak zajtra som tam a dúfam že sa aj prihlásim |
Awia |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Duplicita. |
11. ročník súťaže BANKOVSKÝ KOPEC 2014
Ďakujem za info |
11. ročník súťaže BANKOVSKÝ KOPEC 2014
Škoda akciu kvôli počasiu dnes zrušili. Možno sa presunie na iný termín... No už keď sme vytiahli mašinky a prišli, tak sme sa boli previesť aj na Bankov Video: Jawa 250 592 Bankovský kopec 2014 tréning :-) |
11. ročník súťaže BANKOVSKÝ KOPEC 2014
Takže akcia sa presunula ot týždeň na tento víkend, konkrétne na nedeľu 28.9.2014. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!