Anketa:
B-akar 2015 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - B-akar 2015
Kedy: | 21.08.2015 10:00 až 22.08.2015 19:00 |
---|---|
Kde: | Trať B-akaR 2015, Rohozná - Brezno, Slovensko ![]() |
Kto: | KOLAso (kolaso) vás pozýva |
Kontakt: | kolaso@itserver.sk, 0905 752 588 |
Zatiaľ stručne:
* Termín: 21.08.2015 až 22.08.2015
* nové miesto: Areál B-akaR, Rohozná - Brezno
* Trať v štýle Rally vo vlastnom areáli + okolie, dlhší okruh, nie je to ako MX trať takže poľné a lesné cesty. Nič náročné, pravdepodobne ani nebude nutné delenie na HARD a EASY
* štartovné 35 EUR
* Pravdepodobne dve rozjazdy doobedu a poobede (opačný smer)
* Voda tam je
Pretek je súčasťou seriálu:
Miesto konania akcie:
Areál B-akaR, Rohozná - BreznoMapa:
Diskusia:

B-akar 2015
Dávam do pozornosti zmenu termínu (o týždeň neskôr a teda návrat k tradičnému termínu) a miesta akcie. Preteky sa už pripravujú detailné info čoskoro. |
B-akar 2015
Bližšie info o pretekoch s fotkami a registráciou dáme von 25.7.2015 teda cca mesiac pred akciou |
B-akar 2015
Nijeeeeee |
B-akar 2015
Velka skoda pre mna, ze sa zmenil termin. Druhu akciu mi dali netradicne o tyzden skot. To uz nezmenim. |
B-akar 2015
janoval joj, ty si zlaty |
B-akar 2015
Jupíííííííííííí, teším sa |
B-akar 2015
Zmena termínu. |
B-akar 2015
Dovolenku som mal tiež nahlásenú, dúfam že nebude problém |
B-akar 2015
chlapi, sak teda zorganizujme cosi o tyzden skorej, kto nemozete...a mate nahlasenu dovolenku. |
B-akar 2015
Chlopi, organizátory, je nás dosť čo nemôžu, je ten pôvodný termín ozaj problém? |
B-akar 2015
Len pre info, ak nejdem, vypadne min. jeden človek z Maďarska a okrem mňa ďalší zo Slovenska |
B-akar 2015
Nič v zlom na organizátora-ov, ale privítal by som čím skôr aspoň nejakú reakciu či je možnosť posunu termínu na pôvodný alebo je to už uzavreté!!! |
B-akar 2015
Mrzí ma to s tým termínom to nie je v mojich rukách. S kolasom riešim detajly ale organizátorom preteku je on. Aktuálne je nedostupný mimo SK. Termín záleží od veľa veci, vzhľadom nato že vybavovali povolenie na iné miesto... Termín v prípade jeho akcie bol predbežný... |
B-akar 2015
Ako pozeram, je potrebne vysvetlit dovod zmeny terminu. Neurobili sme len tak svojvolne tento posun. Od zaciatku v povodnom areali na luckach bol volny termin 14-15 a vela jazdcom to nevyhovovalo. Usilovali sme o zmenu arealu a dlhsi cas sa nam nedarilo ziskat povolenia. Nakoniec sa podarilo ale za cenu posunutia terminu o tyzden (pani druzstevnici kosia ci co...) Je nam uprimne luto jazdcov ktorim nevyhovuje zmena terminu, ale uz sa s tym naozaj neda pohnut. |
B-akar 2015
Keby niekto nemohol a chcel by o týždeň skôr, tak sa zabavme v Piliscséve |
B-akar 2015
Mne presun vyhovuje. Musim doliecit zlomene zapastie, tak kazdy tyzden dobry |
B-akar 2015
Upravené 1 krát. Naposledy upravil copo (25.07.2015 21:36) |
B-akar 2015
povodne som ratal s povodnym terminom, ale novy zatial je v pohode, jedine ze by cosi neplanovane s pracu bolo. |
B-akar 2015
Konečne som si kúpila ideálnu motorku na XL rally |
B-akar 2015
Som to bol dnes pozerat a je to chutovka Upravené 3 krát. Naposledy upravil Masochista (27.07.2015 14:00) |
B-akar 2015
Re: mucow: šak to že nikde, to bola pripomienka organizátorovi, lebo sa mala spustiť 25.07. |
B-akar 2015
Viem, ze to zamrzi, ale motoriek je dost... hlavne, ze ste zdravi. Do b-akaru este nejaku 600vicu zozeniete. |
B-akar 2015
Ved jasne. My pojdeme traja, len este nevieme kolko bude motoriek |
B-akar 2015
No...ak sa to bude dat prejst v normalnom case - cize sa pretek skonci do cca 15 - 16 tej, tak moooozno prideme. Ale uz by ozaj bodli nejake informacie. |
B-akar 2015
Tak nejaké čerstvé info od kolasa. Volal som s ním. Do aréalu ho vpustili len dnes. Areál patrí totiž mestu, všetko je dohodnuté a vybavené, čo sa týka povolení. Aktuálne ale v Brezne leje. Kolaso tam vybehne ešte raz spraviť fotky (hneď ako ustúpi dážď a hmla) a čím skôr to dáme von. Registrácia je pripravená. |
B-akar 2015
No som zvedava. Naposledy ked niekto tvrdil, ze trat je lahka, vhodna aj pre uplnych zaciatocnikov, tak.....hmmm, vrrr, grrrrr |
B-akar 2015
Re: keduska: nespomínam si na nič také a to som bol za posledné roky na každom preteku. Niečo sa Ti muselo prisniť Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (29.07.2015 20:01) |
B-akar 2015
ahoj všetci! takze konecne som pri compe a mozem nieco aj k veci napisat, kedze som sa prave vratil z miesta činu. chvilku trvalo panom z mesta kym si spravili na mna čas a spristupnili mi budovu na obhliadku. zistilo sa ze su tu dve funkcne socialky a plno miesta na spanie na dlazke (karimatka+spacak) nemusite vlačiť stan pokial nechcete. budeme odkazaní na centralu, bo nejakí šikovníci vykuchali elektro rozvody načisto. |
B-akar 2015
kolaso to mesto je akoze Rohozna? Ci ako? Kde je areal? |
B-akar 2015
Rohozna je časťou Brezna, smer Tisovec. samozrejme v deň "D" budu návesti aby sa neblúdilo (dúfam že budú Upravené 1 krát. Naposledy upravil kolaso (30.07.2015 21:22) |
B-akar 2015
síce čítam že "Trať v štýle Rally vo vlastnom areáli + okolie,...", ale nie som si z toho istý, či potrebujem EČ. Jazdil by som kategóriu OPEN. |
B-akar 2015
Re: kolaso: si to pravé posral, toto nám je treba? Aby nás tam Mikulec na tristovke vyrábal? |
B-akar 2015
Re: keduska: konečne si to pochopila |
B-akar 2015
kolaso cez Rohoznu som sla asi milion krat, len som netusila, ze je sucastou Brezna :D |
B-akar 2015
Kolaso ide dnes do areálu, práve mu prezúvajú moto takže budú aj čerstvé foto trate z dneška. |
B-akar 2015
No som čím ďalej zvedavejší... Depíčko luxusné, vidím že les všade vôkol, moji chlapci budú mať čo rúbať - výborne! |
B-akar 2015
Tak kolaso poslal fotky, registrácia spustená: |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!