Anketa:
Jazda elegantných gentlemanov 2015, Bratislava - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Jazda elegantných gentlemanov 2015, Bratislava
Kedy: | 27.09.2015 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Bratislava ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | caferacers.sk/ |
Pozvánka: Jazda elegantných gentlemanov 2015, Bratislava
DGR je komunitná a charitatívna udalosť, ktorá spája jazdcov klasických motoriek, oblečených do svojich najlepších outfitov a umožňuje vyzbierať finančné prostriedky a zvýšiť povedomie o mužských zdravotných problémoch. (rakovina prostaty)
Každá individuálna jazda je organizovaná dobrovoľníkmi v konkrétnych mestách.
Registráciu na podujatie Gentlemansride 2015 v Bratislave nájdete na stránke www.gentlemansride.com Všetky informácie o jazde (čas, miesto..) sú dostupné iba prihláseným účastníkom na stránke.
FB
Diskusia:

Distinguished Gentleman's Ride 2015
www.teraz.sk/regiony/prostata-motocykle-osveta... |
Re: Distinguished Gentleman's Ride 2015
...akorát sú v Holíči závody, ináč bych šel rád ... |
Distinguished Gentleman's Ride 2015
Ja by som aj prisiel ale nechce sa mi registrovat |
Distinguished Gentleman's Ride 2015
aaaah...to hell with it...uz som sa registroval...dufam ze bude dobre pocasie a stretne sa zopar peknych masin |
Distinguished Gentleman's Ride 2015
Ta stranka je iba pre *Angličanov*chyba rodny jazyk....či.... |
Distinguished Gentleman's Ride 2015
Ja by som tiez prisiel ale neda sa mi zaregistrovat.Malo by to byt v nejakom asi nasom jazyku.Co uz.Snaha bola.Caute. Upravené 1 krát. Naposledy upravil senkvice (27.09.2015 9:52) |
Distinguished Gentleman's Ride 2015
Report od Hergiho tu: Fotoreport - ako bolo na prvej gentlemanskej jazde? Výborne! |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!