Anketa:
FIM majstrovstvá sveta Endurance 2017 - Slovakia Ring (8h) - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - FIM majstrovstvá sveta Endurance 2017 - Slovakia Ring (8h)
Kedy: | 24.06.2017 09:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Slovakiaring (Orechová Potôň) ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | www.slovakiaring.sk/home/ |
V sobotu 24.6.2017 sa na Slovensku po prvýkrát uskutočnia Majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov ENDURANCE (FIM EWC). 8-hodinový pretek sa uskutoční na našom jedinom rýchlostnom okruhu Slovakia ring. Podujatie je štvrtým a zároveň predposledným zo seriálu FIM EWC sezóny 2017.
Už len 2 týždne nás delia od štartu tohto významného podujatia, ktoré bude zaiste pre priaznivcov rýchlych motoriek veľmi zaujímavé. A ako sa vlastne šampionát jazdí? V skratke - tímy tvoria traja jazdci, ktorí sa počas dĺžky preteku striedajú v jazde na jednom motocykli.
Pre väčšinu zúčastnených tímov bude trať na Slovakia ringu, ktorá má dĺžku až 5,992 km, novou športovou a technickou výzvou.
Slovakia ring bude svedkom napínavých súbojov, nakoľko rozdiely na popredných priečkach sú veľmi tesné. Úradujúci šampión tím „Suzuki Endurance Racing“ zatiaľ vedie len o 7 bodov pred „GMT94 Yamaha“ tímom a o 22 bodov pred tretím „YART Yamaha Official EWC Team“. Na Slovakia ringu môže víťazný tím získať až 30 bodov, čo znamená, že poradie sa môže ešte dramaticky zmeniť.
Na domácej pôde sa už konečne bude mať možnosť predstaviť i dlhoročný účastník predmetných majstrovstiev sveta „MACO RACING TEAM“, ktorý na poslednom podujatí v Oscherslebene skončil na krásnom treťom mieste a priebežne je v seriáli na šiestom mieste. Na vedúci tím stráca len 33 bodov.
Okrem úspešného Maco racing teamu sa na Slovakia Ringu predstavia s jednorazovými licenciami ďalšie tri SMF tímy a to: MACO RACING 2, motomaxx Racing Team a Exteria Racing Team.
Bližšie informácie k podujatiu získate i na oficiálnej stránke Slovakia ringu: www.slovakiaring.sk/home/
Po dohode s okruhom Slovakia Ring bude pre členov SMF - držiteľov platnej licencie SMF 2017 vstup
na prírodné tribúny a do depa zdarma.
Miesto konania akcie:
SlovakiaringMapa:
Diskusia:

EWC 8H na Slovakiaringu!
A mám ďalší sviatok !!! |
Re: EWC 8H na Slovakiaringu!
No po boku Bol D'Or a Le Mans to nevyzera zle... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.12.2016 14:30) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!