Anketa:
Svadobný sprievod Zuzka & Janko - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Svadobný sprievod Zuzka & Janko
Kedy: | 27.05.2017 16:15 - 18:00 |
---|---|
Kde: | Košice ![]() |
Kto: | Awia (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | awia@motoride.sk |
Zuzka a Janko si túto sobotu povedia svoje áno a vy ich môžete prísť pozdraviť a odprevadiť v svadobnom moto sprievode na super trase z mesta cez Jahodnú až na Ružín - kde bude pripravené aj malé občerstvenie.
Keďže v centre mesta pri radnici nie je mnoho miesta navrhujeme stretnutie na pumpe Slovnaft pod Amfiteátrom. Svadobný sprievod pôjde na svojej trase okolo tejto pumpy cca v čase 16:30 - 16:45 +- nejaká tá odchýlka.
Na čele sprievodu pôjde auto - veterán (za pekného počasia kabriolet) s mladomanželmi.
Stretnutie 27. 5. 2017 16:15 - pumpa Slovnaft pod Amfiteátrom Košice
Trasa: Wattsonova - Čermeľ - Jahodná - Ružín...
Keďže ja mám na tejto svadbe aj iné (samozrejmé milé) povinnosti tak hľadám pomocníkov, ktorý by mi pomohli s organizáciu ľudí na pumpe. Zároveň by som pomocníkovi zavolal keď pôjdeme od Radnice aby sa motorkári stihli pripraviť na odchod. Záujemci kontaktujte ma prosím: awia@motoride.sk, 0903 31 31 36.
Dajte do diskusie vedieť ak sa chystáte prísť aby sme mali aspoň aký taký odhad počtu účastníkov.
Dík
Awia
Diskusia:

Košice - Svadobný sprievod Zuzka & Janko
Na známosť sa dáva že naši dobrý kamaráti a srdcom i dušou bikeri sa rozhodli nejazdiť ďalej svetom sólo. Zuzku poznáte určite z Motomixu a Janko možno nejednému z vás servisoval motorku v K-moto Košice alebo ste ho stretali na tratiach XL Cupu. |
Košice - Svadobný sprievod Zuzka & Janko
@Awia: Radnicu mám doslova "pod nosom!"! S richtárom budem v stredu, keby niečo.... Paradoxne, som sa tam ženil v 1984 a dodnes som šťastne ženatý! |
Košice - Svadobný sprievod Zuzka & Janko
Re: Jarik: To znamená čo že prídeš? |
Košice - Svadobný sprievod Zuzka & Janko
Kto je cezpoľný a pôjde do KE smer zo Spiša, Tatier, Sever a pod tak most cez Ružín je zatvorený. |
Košice - Svadobný sprievod Zuzka & Janko
Dík všetkým za účasť aj za pomoc na križovatkách... Zvládli sme to super a spravili ste mladomaželom super zážitok!!! |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!