Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2159 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12186)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (5)

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

V roku 2017 zatvorili kvôli havarijnému stavu most cez priehradu Ružín. Oficiálne obchádzky majú mnoho km. Samospráva ale cez zimu spojazdnila lesnú cestu a na jar ju dokonca vyasfaltovali pre domácich... Oficiálne vás ale žiadne značky na túto cestu nenavedú.

Keďže sa mnoho z vás možno bude túlať počas roka v týchto lokalitách, lebo sú tu pekné moto trasy ako Jahodná, Folkmar a trasy ďalej cez Gelnicu a podobne, resp je to aj pekná cesta na prístup do KE zo Spiša tak to sem pridávam aby ste sa zatvoreným mostom nenechali odradiť.

Cesta je len pre osobné autá do 2ton - označená ako účelová komunikácia, úzka na jedno auto ale vyhnúť sa oproti idúcemu autu sa dá všade - krokom cez šotolinovú krajnicu. Na oboch koncoch je trasa označená značkou "Zákaz odbočenia vľavo" s dodatkom > ako 2 tony.

V smere od Košíc, v klesaní tesne pred hotelom Zlatník doľava (značka zákaz odbočenia nad 2 t)

https://www.youtube.com/watch?v=GLHjuN5ZDlA - obchádzka začína v čase 4m 30s

V smere od Jakloviec pred mostom doprava pokračovať smer obec Opátka (rozbitá cesta) po asi 2.5 km, odbočka doľava (značka zákaz odbočenia nad 2 t)

https://www.youtube.com/watch?v=EjYUyeUi7is

Fotogaléria:

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

26.05.2017 - Awia

Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Trasa
Pridal:Awia 26.05.2017 (11:02)
Poloha:N 48.822 E 21.072
Približná poloha:nie
Čitatelia:16538
Nadmorská výška:483.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Bufet Lodenica, Ružín, SlovenskoPláž0.7 km SV
2.Cross test Košická Belá - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať1.3 km JV
3.Vyhliadka na Ružín, SlovenskoVyhliadka2.6 km S
4.Dvojkríž - vyhliadka na kopci, Veľký Folkmár, SlovenskoVyhliadka4.8 km SZ
5.Trasa: Okolo Ružína na chatu Marica, SlovenskoTrasa4.8 km S
6.Enduro test Kojšov - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať5.7 km Z
7.Treningova trať Kojšov, SlovenskoMotokrosová trať6.0 km Z
8.Chata Marica, SlovenskoReštaurácia6.3 km S
9.Jahodná, SlovenskoPriesmyk6.9 km JV
10.Kojšovská hoľa (1245,7 m n.m.), SlovenskoVyhliadka7.6 km JZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »