Anketa:
Tatry Tour 2005 + Osrblie 2005
ZdieľaťPridané: 02.03.2006 Autor: pepobikerboy
Čitatelia: 11603 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Dlho plánovaný výlet do Tatier sa stal skutočnosťou. Pozháňali sme partiu a poďme sa vybrať na tento dúfam že nádherný dvoj-akciový výlet.
Blíži sa piatok 22. júla 2005 a my sa už nevieme dočkať 3. ročníka motozrazu v Osrblí. Štart bol naplánovaný na 10:00 z OMV Levice. Po stretnutí s ďalším motopárikom sme si dali "výdatnú" bagetku a posilňujúcu kávu z automatu a konečne sadáme na motorky a opúšťame Levice s dvojhodinovým meškaním (ako vždy). Medzi tým nám už ďalší motorkári oznámili, že nás očakávajú v Žarnovici. Takže z Levíc sme vyrazili svižným tempom a s doprovodom kamarátovej trojkolky, ktorý nás sprevádzal až do spomínanej Žarnovice. Sme v Žarnovici, pripájajú sa k nám ostatný a Ondriš na trojkolke sa otáča a smeruje naspať do Levíc, keďže mal ešte pracovné povinnosti, takže do Osrblia zavítal až o deň neskôr. Všetci pokope smerujeme priamo do Osrblia bez zbytočných zástavok. Po bezproblémovej ceste zastavujeme v areáli zrazu a začíname sa rozbaľovať.
![]() |
pohľad na časť areálu, ktorý sa neuveriteľne rýchlo zapĺňal |
Po "ťažkom" perfektnom víkende sa vyberáme na 2. časť nášho programu a to bola cesta domov (skratkou cez Vysoké Tatry :-)) Vybrali sme sa smerom na Tisovec, perfektná cesta plná zákrut a okolie hôr. V Tisovci nás už čakali starý rodičia mojej Ťuťulky (priateľky) s takým výdatným obedom, že by sa nasýtila celá armáda! Nevedeli sme sa dojesť konca a s preplnenými žalúdkami pokračujeme cestu smerom na Muráň - Telgárt - Poprad - Tatry. Tesne pred Popradom sme zastavili na malú cik-pauzu a dotankovanie našich tátošov.
![]() |
prvý výhľad na Vysoké Tatry... |
Cesta smerovala až k Ždiaru kde sme si dali ďalšiu prestávku, keďže sme boli unavený ako...
![]() |
...krátky oddych spojený s fotografovaním |
Tu sme rozmýšľali kadiaľ bude naša túra pokračovať. Rozhodli sme sa, že sa vyberieme na Štrbské Pleso a pokocháme sa troška po okolitej prírode. Dorazili sme a uložili sme sa priamo pri jazere. Ani sme sa nestačili poobzerať a všetky kačky v jazere boli hneď pri nás. Hneď ma trklo, že máme ešte nejaký chlieb v kufri, išiel som ho vybrať začali sme kŕmiť kačky.
![]() |
pohľad na Štrbské Pleso |
Tešili sme sa ako malé deti z novej hračky. Troška sme si ponaťahovali svoje unavené telá v zelenej tráve a ako pozeráme na oblohu, začína zachádzať slnko. Hneď sme to aj zacítili, poriadne sa schladilo a Marcel to vyriešil najlepšie a to tak, že sa zabalil do (alu-karimatky) :-)) vyzeralo to smiešne ale splnilo to účel.
Ja ako fotograf som zahlásil že by sa dobre bolo pohnúť a vydať sa na cestu domov (niečo cez 220km).
![]() |
posledné foto TatryTour2005 |
Cesta domov smerovala cez Liptovskú Maru - Ružomberok - Donovaly - Banská Bystrica - Zvolen - Žiar n.Hronom - Levice. Po ceste sme mali už len dve plánované zastávky a to na Dechtároch (večera, výborná - doporučujem!!) a na benzinke v BB kde nám hodinky ukazovali cca 23:00 sme si dali životabudič REDBULL a kafé. Po ťažkom podvíhaní sa s terasy benzínky sme už ťahali cestu priamo do Levíc.
Cesta bola našťastie bezproblémová a krátko po polnoci sme boli v Leviciach, kde sme sa rozdelili a každý išiel domov. Bola to perfektná, nezabudnuteľná turistika spojená s perfektným motozrazom.
Pridané: 02.03.2006 Autor: pepobikerboy Zdieľať
Súvisiace články:
- Orava a Kysuce 2005 - Awia
- Môj prvý výlet alebo Tenkrát poprvé :-)) - Harly
- Letný Japan Moto Výlet - riskant
- Stakčín tour 2005 - marosSV

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!