Anketa:
7. Motodarovačka krvi
ZdieľaťPridané: 22.05.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 29396 [Novinky - Pozvánka]
Sú to už dva roky, čo na motoride.sk vznikol nápad zorganizovať Motodarovačky krvi. Prvýkrát sme sa stretli v marci 2004 a darovali sme v Bratislave a v Košiciach. Akcia sa čoskoro rozšírila a dnes chodia darovať túto cennú tekutinu motorkári z deviatich miest na Slovensku. Pridáš sa aj ty?
Seriál článkov - Daruj Krv:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Daruj Krv | Nasledujúci
Netreba Ti k tomu nič, len dobré zdravie a chuť pomôcť dobrej veci. Ak si nikdy nedaroval, pozri si tento článok, kde nájdeš základné informácie o podmienkach darovania a aj dotazník darcu krvi.
Každý darca krvi je v Motoride klube označený kvapkou krvi. Zoznam darcov nájdeš tu. Momentálne je nás 87, ale dúfame, že čoskoro porazíme magickú hranicu 100 darcov. Môžeš nám k tomu dopomôcť aj ty.
Samozrejme, mnohí z vás boli darcami krvi ešte pred našimi spoločnými darovačkami. Rovnako tak aj moja manželka Dadi, ktorá ma k darovaniu aj priviedla. Na poslednej šiestej spoločnej darovačke to bol už jej desiaty odber. Pri tejto príležitosti odovzdáva Slovenský červený kríž ocenenie – Bronzovú Jánskeho plaketu.
Aj touto cestou jej chcem k tomuto oceneniu pogratulovať rovnako ako všetkým vám, ktorý už toto ocenenie alebo dokonca ďalšie Jánskeho plakety máte.
GRATULUJEME!
![]() |
![]() |
Bronzová Jánskeho plaketa |
Siedmu darovačku sme sa rozhodli spojiť s narodeninami motoride.sk a preto aj pamätný odznak, ktorý si každý motodarca odnáša z každej akcie, bude tentoraz vo farbách motoride. Dúfam, že prítete v hojnom počte podporiť túto dobrú akciu a rozšírite naše rady.
![]() |
Odznak k 7. Motodarovačke |
Kde sa stretneme
Najbližšie darovanie bude: 29. mája 2006.
Bratislava: o 8.00 hod. na Transfuznom oddelení FNsP Bratislava Ružinov (vľavo od hlavného vchodu), bus: 50, el.: 8, 9, 14 (koordinuje roentgen)
Košice: o 8.00 hod. FTO, FNsP, Trieda SNP 1 (vchod z parkoviska pod nemocnicou). bus: 34, 36, 17, 12, 35, 18, 55, el: 6, 9 (koordinuje Tomáš Hajduch - Awia)
Žilina: na hematologicko-transfúznom oddelení na ul. V. Spanyola 43, čas sa upresní v diskusii (koordinuje dominator)
Liptovský Mikuláš: na hematologicko-transfúznom oddelení NsP, Palucanská 25, (kooridnuje beal)
Banská Bystrica: koordinator: Dracik. miesto darovania NTS (Národná transfúzna služba), FNsP F. D. Roosevelta na nám. L. Svobodu 1, miesto stretnutia 8.00 pred hlavnym vchodom nemocnice.
Trnava: koordinátor: zuzu, miesto darovania: FNsP ul. A. Žarnova 11, miesto stretnutia 8.00 pred vrátnicou nemocnice ale pozor v piatok 26.5.2006.
Trenčín: NEMOCNICA S POLIKLINIKOU Legionárska 28 Trenčín, streda 31.5.2006 o 8.00 pred transf. stanicou, tel.: 032-6521612. Nezabudnut OP a kartiču poistenca. Koordinatori: 0902 925 450 (Roman Siman - tato) a 0903 413 392 (eddy)
Ďalšie mestá podľa dohody s lokálnymi koordinátormi. Informácie sa upresnia v diskusii a doplníme ich aj do tohto článku.
Tešíme sa na Vás.
Hľadáš viac informácií?
Pridané: 22.05.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Daruj Krv:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Daruj Krv | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Darujme krv! - roentgen
- Darovanie krvi – výročná správa - roentgen
- Aktivity Motoride Klubu - Awia
- Mimoriadna darovačka krvi – pomôžme policajtom - Herghott
- Na Mikulášsku kvapku krvi pozývajú harlejáci aj novinári - Redakcia
- 11. motodarovačka krvi pre Nicol! - Awia
- Otváranie sezóny Slovenska 2015 - Západ a východ - Awia
- Výzva na darovanie krvi pre Róberta Lovásza - Redakcia
- Výpredaj Dainese - zľavy až 40% - Redakcia
- Zimné motorkárske stretnutia - Natalka
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!