Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2413 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Adams Moto scooter endurance 2006

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2006 Autor: svetmotocyklov
Čitatelia: 10750 [Šport - Ostatné]

Slnečné počasie a benzínom nabitá atmosféra sa niesli Národným kroscentrom vo Sverepci, kde sa konala dňa 13. mája akcia pod názvom Adams Moto Scooter Endurance 2006.

Usporiadateľom akcie bolo Združenie POBYS, ktoré je vydavateľom časopisu Svet motocyklov. Tento skúsený usporiadateľ už v minulosti usporiadal podobné preteky v prekrásnom prostredí Chatovej oblasti v Manínskej Tiesňave. Pretože skúsenosti s vytrvalostnými pretekami skútrov boli bohaté tak sa jazdci i diváci mali na čo tešiť.

Už od skorých ranných hodín sa z areálu ozývali zvuky dvojtaktných a štvortaktných strojov. Keďže aj počasie prialo, nálada v tímoch bola už od rána naladená na športovú nôtu. V depách jednotlivých tímov pracovali mechanici ako na prestížnych súťažiach Moto GP. Neustále ladili stroje a pripravovali ich na dlhé náročné preteky. Prečo náročné? Poviete si, že preteky skútrov nemôžu byť veľmi náročné! Usporiadateľ po predchádzajúcich skúsenostiach s vytrvalostnými pretekami skútrov vytýčil technicky náročnú trať. Tá mala dva povrchy: asfaltový a prírodný. Práve ten prírodný poriadne preveril nielen jazdcov, ale aj spoľahlivosť techniky.

O 11 hod. sa všetkých 24 tímov postavilo na štart meraného tréningu, výsledky ktorého určovali postavenie na štarte. Po ňom nasledovalo predstavenie jednotlivých tímov a samotný štart v štýle „Le Mans“. Trať sa zaplnila skútrami všetkých výkonnostných kategórií a bojovalo sa tvrdo až do konca.

Predbiehanie, neustále zápolenia o každý meter a samozrejme aj pády. To všetko patrí k vytrvalostným pretekom Scooter Endurance. Po 2 hodinách a 24 minútach prešla cieľom víťazná posádka. Absolútnym víťazom pretekov sa stal Promoactivity tím v zložení Čermák/Vodanský. Za nimi so stratou jednej sekundy na kolo skončil tím L.T.M. Nemčovič/Nemčovič. Na treťom mieste sa umiestila posádka Motoklubu Lehnice Sňegoň/Bohuslav.

Výsledky:
Kategória:

    50 Street
  1. PROMOACTIVITY I- K. Krištof/ M. Tóth, Yamaha
  2. 2, BB TEAM- L. Boledovič/ M. Braun, Honda
  3. GVP MOTO RACING TEAM- J. Hegedus/ J. Teglas, Keeway
    50 Sport
  1. L.T.M. RACING TEAM- M. Dugovič/ J. Dugovič, Piaggio
  2. MSS TEAM- B. Majerov/ T. Koberčik, Yamaha
  3. B&L RACING- D. Predanocy/V. Sklár, Yamaha
    50 Racing
  1. MOTOCLUB LEHNICE- L. Šnegoň/ J. Bohuslav, Honda
  2. PROMOACTIVITY TEAM- T. Urdovič/ m. Urdovič, Yamaha
  3. VDI- D. Osina/ R. Szilvas, Honda
    Scooter GP
  1. PROMOACTIVITY- M. Čermák/ V. Vodanský, Gilera
  2. L.T.M. RACING- J. Nemčovič/M. Nemčovič, Gilera
  3. MSS TEAM- M. Michalovič/ J. Drobný, Honda

Pridané: 30.05.2006 Autor: svetmotocyklov Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »