ISSN 1336-6491 | Online: 2112 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Honda CBR 1000F

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2006 Autor: NiKiCBR
Čitatelia: 22291 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj stroj. 0 - 100 km/h - 3,7 s, 0 - 200 km/h - pod 10 s. Maximálka 290 km/h.

Som s ňou velmi spokojný. Je to síce trošku ťažší stroj, ale sedí velmi dobre na cestách. Je prerobená - má športovejši vzhľad, celý zadný diel so sedadlom a smerovky su prerobené. Dostáva úplne iný vzhľad ako klasická CBR 1000F, má viac športového ducha.


Čierna farba je moja obľúbená na motorke, takže som ju uprednostnil spolu s červenými nálepkami. Maximálka je na hranici 290 km/h. Zo začiatku sa mi jej váha zdala obrovská v porovnaní s inými strojmi, ale teraz som si už zvykol. Tažšie sa s ňou manipuluje hlavne na parkoviskách.

Nemal som s ňou zatiaľ žiadne problémy. Len sa mi zdá, že má dosť krátky prevodový systém, chýba jej siedma rýchlosť. Tak by dosiahla maximálku cez 300 km/h. Ale aj tak na litrový štvorvalec je to dobrý výkon. Pri menších otáčkach sa neukazuje, ale pri väčších to vie roztočiť. Ťaha najlepsie od 170 - 280 km/h, pociťuje sa to zrýchlenie, zo skusenosti vám možem povedať, že po otočení zápästím sa ukáže ako veľmi dobrá mašina. Najazdil som na nej už 10 000 km.

Pridané: 15.06.2006 Autor: NiKiCBR Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 1000 F 1992:

Foto:
Honda CBR 1000 F 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 1000 F
Rok:1992
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:101.5 k (74.6 kW) / 9000 ot.
Kompresný pomer:10.5:1
Vŕtanie x Zdvih:77.0 x 53.6 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:20/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:170/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:254 kg
Objem nádrže:21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:235 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »