Anketa:
Moja Honda CBR 1000F
ZdieľaťPridané: 15.06.2006 Autor: NiKiCBR
Čitatelia: 22291 [Vaše stroje - Moja motorka]
Môj stroj. 0 - 100 km/h - 3,7 s, 0 - 200 km/h - pod 10 s. Maximálka 290 km/h.
Som s ňou velmi spokojný. Je to síce trošku ťažší stroj, ale sedí velmi dobre na cestách. Je prerobená - má športovejši vzhľad, celý zadný diel so sedadlom a smerovky su prerobené. Dostáva úplne iný vzhľad ako klasická CBR 1000F, má viac športového ducha.
![]() |
![]() |
Čierna farba je moja obľúbená na motorke, takže som ju uprednostnil spolu s červenými nálepkami. Maximálka je na hranici 290 km/h. Zo začiatku sa mi jej váha zdala obrovská v porovnaní s inými strojmi, ale teraz som si už zvykol. Tažšie sa s ňou manipuluje hlavne na parkoviskách.
![]() |
Nemal som s ňou zatiaľ žiadne problémy. Len sa mi zdá, že má dosť krátky prevodový systém, chýba jej siedma rýchlosť. Tak by dosiahla maximálku cez 300 km/h. Ale aj tak na litrový štvorvalec je to dobrý výkon. Pri menších otáčkach sa neukazuje, ale pri väčších to vie roztočiť. Ťaha najlepsie od 170 - 280 km/h, pociťuje sa to zrýchlenie, zo skusenosti vám možem povedať, že po otočení zápästím sa ukáže ako veľmi dobrá mašina. Najazdil som na nej už 10 000 km.
![]() |
Pridané: 15.06.2006 Autor: NiKiCBR Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 1000 F 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 1000 F |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 101.5 k (74.6 kW) / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 20/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 254 kg |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 235 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 1000 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 1000 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 1000 F 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 1000 F' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!