Anketa:
Moja žltá ohnivá búrka - Honda VTR 1000 F 1997
ZdieľaťPridané: 16.12.2005 Autor: balu
Čitatelia: 19808 [Vaše stroje - Moja motorka]
Po zakúpení mojej vytúženej a dlho očakávanej Hondičky VTR sa s Vami chcem podeliť o radosť :-)
Ako skoro každý u nás, som aj ja začal brázdiť cesty najprv na pionieri, potom prišla 175-ka a nakoniec niekoľko Jawiek 350 rôznych typov. Jasné, že som stále túžil po niečom poriadnom, ale bubákov akosi študenti a vojaci nemajú. Nakoniec som sa dočkal v mojich 26tich rokoch...
![]() |
Raz darmo ak raz niekomu učarujú motorky - niet pomoci, skôr či neskôr sa to dostane do štádia, že túži mať pod nádržou viac než Jawáckych 25 koníkov :-). Ja som na Jawkách odjazdil nejaké tie kilometre (na tej poslednej za 3 sezóny rovných 21 tisíc km) no stále ma bolelo pri srdci keď som stretával čoraz viac a viac našľapaných japonských mašiniek.
Kým som bol mladší tak som sa utešoval tým, že raz aj ja budem mať takú. Ale roky bežali a ja som bol stále pri 350-tke. Ostatní kámoši už veselo šantili na hondách a podobne. Rozdiel bol v tom, že im to zaobstaral bohatý tatuško, no ja som to šťastie nemal.
![]() |
Ono to je aj fajn, lebo veľa z tých "šťastlivcov" si rozbilo čuňu - to tak dopadne keď malý maznáčik presedlá rovno z babety na 1100 XX alebo 600 F. Ja som sa jedného dňa rozhodol, že prišiel ten čas a kúpil som si stroj mojich snov: krásnu žltkastú VTR 1000 F, rok výroby 1997. Po nej doslova slintám. Je to mašinka ktorú mnohý odsudzujú pre jej spotrebu , malú nádrž, nepohodlný posed na dlhé trate a pod. Ja si nemôžem pomôcť ale mám chorobu pre cestné V-čka ako Ducati. A táto Hondička je jej dosť podobná. Pri kúpe som ešte váhal medzi TL 1000 S a SV 650 S ale nakoniec vyhrala srdcová Honda :-).
Kto ešte nevyskúšal ako krásne vibruje V-čko ten to asi nikdy nepochopí o čom tá mašinka je (ten ťah od spodných otáčok a krásny zvuk 2xViper). Predtým som si zabehal na pár cesťákoch ale viac mi učarovalo to V-čko. Som happy biker boy - želám všetkým veľa pohodových km...![]() |
Pridané: 16.12.2005 Autor: balu Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda VTR 1000 F Firestorm 1997:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VTR 1000 F Firestorm |
Rok: | 1997 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 111.6 k (82.1 kW) / ot. |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VTR 1000 F Firestorm' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VTR 1000 F Firestorm' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VTR 1000 F Firestorm 1997' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VTR 1000 F Firestorm' na www.google.com
Súvisiace články:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!