Anketa:
Suzuki GSX-R 750 Vampire red line OMtuning
ZdieľaťPridané: 22.06.2006 Autor: motofanatic
Čitatelia: 12706 [Vaše stroje - Moja úprava]
Zasa nebolo čo v zime robiť, tak som si stvoril svojho Upírika - motorku, ktorá je INÁ ako ostatné a ktorá ma rada len a len mňa.
No, zdravím všetkých, pre ktorých je motorka viac ako len motorka. Už som tu raz hodil príspevok, upravil som starého, ale dobrého, lebo bol môj prvý, psa GPZ 600R, to boli sladké začiatky. Mal som vtedy iný nick, ale to je jedno. Dostal som sa k géesikserke už minulý rok, bolo to koncom leta, tak som ju len tak polepil (kúpil som ju po súčiastkach) ale v hlave som už mal presne premyslenú predstavu ako a čo sa bude s ňou diať cez dlhé zimné večery... A aj sa stalo.
![]() |
V prvom rade bolo mojím cieľom skonštruovať mašinku, čo bude iná ako ostatné. Keď niekto šlahne v obchode za najnovší model pol melóna – rešpekt, ale jedno zaručím, keď ju odstaví vedľa cesty,ani zďaleka sa pri nej nepozastaví toľko ľudí ako pri niečom, čo nie je tuctové.
Nóó, aby som neodbočoval, všetko čo sa dalo, okrem toho čo sa nedalo, som preleštil, je to jednoduchý, i keď prácny krok k skrášleniu akejkoľvek mašinky.
![]() |
Zadný podsedadlový rám som zohnal z R1, úchyty na rám som použil originál a dal som ich navariť na ten z R1. Totálna dilema z čoho spraviť nejaký tvar ma trápil dlho, (určite by mi vedel poradiť borec v tvaroch a štúdiách Ďuriš, mimochodom myšlienka vytvoriť niečo odlišné ma napadla keď som videl jeho brutálne husté mašiny...), lebo nech som sa akokoľvek snažil, nezohnal som modelársku hlinu... Tak som ten zadný rám obalil do papiera, kúpil dve veľké PURky, teda pur peny, nastriekal ich na rám, a aj na nádrž. Na druhý deň som zobral z kuchyne nejväčší nôž čo máme a pustil sa do toho. Vykúzlil som z toho nejaké tie tvary. Ale ďalší problém, ktorý vznikol bolo, že dvojzložková živica laminátu purku rozleptáva. Tak som na ten môj výtvor natiahol jemnú vrstvu modelárskej sádry a bolo. Potom už len 3 vrstvy laminátu a môj projekt bol hotový. Povrchovú farbu som zvolil klasika čiernu matnú a matný lak. Tak ako aj spomínaná farba, aj povrch a jeho nepravidelnosť veľa ľudom nie je po chuti. Ale mne je to jedno. Išlo mi o to, stvoriť čo najatypickejšiu motorečku. Nemusí byť všade 8 vrstiev laku... A okrem toho s leštenkou matná vytvorila celkom pekný kontrast...
Prednú masku som taktiež troška pozmenil. Tie zúbky hovoria za všetko.
![]() |
![]() |
A na záver lahôdka - nitro. NOS, alebo ako chcete. Nie je človeka, čo sa ma na to neopýta, resp. nevytiahne foťáčik a nerobí cvaky-cvak. No ale nerád klamem, tak to všetko vysvetlím. Napadlo ma to raz, nerád to hovorím, ale v kostole na nedelnej sv. omši. Bolo to asi Božie vnuknutie, lebo len on vie, aký som fanatik. V obchode, kde plnia sifónové bombičky, mi bez papiera za 80 Sk típek strelil bombičku do tlakovej vzduchovky či do čoho to je... Tú som musel obrúsiť a troška preleštiť. K nitru samozrejme treba nejaký tlakomer. Tak som v mototechne (už nie bez papiera) kúpil merač tlaku v pneumatikách za 200 Sk. Všetko toto som musel nejako pospájať, tak som za 18 Sk kúpil kolienka na spájanie medených rúrok podlahového kúrenia. A nakoniec pancierová hadička, čo mal otec v garáži. Mala ísť do záchodovej nádobky, takže... Nitro vyšlo 298 Sk. A NIE JE funkčné, je to len detail, čo podčiarkuje výraz tejto mojej kamošky, resp. Upírky.
![]() |
P.S. Nejedná sa tu o nejakú brutálnu stavbu ako nádherný Blue Dream, alebo tie stroje od TT čoprov a pod. Ale odrobil som na tom veľa hodín, a neľutujem... Tak nech sa páči. Čakám kritiku v príspevkoch. Nemám net, tak sa do diskusie zastavím menej často, ale neva.
Na budúci rok spravím niečo zo ZX10, kamarát ju má, a je to proste KáWA!
Pridané: 22.06.2006 Autor: motofanatic Zdieľať
Súvisiace články:
- SUZUKI GSX-R 750 - Stany1
- Pozri si peknú úpravu Suzuki GSX1100SD Katana na pretekársky špeciál - Herghott
- Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750 - feci
- Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!