Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1560 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda NT 700 V Deauville 2/2

 Zdieľať

Pridané: 07.08.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 41899 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Ťažko nájsť priameho konkurenta. Buď nesedí kubatúra alebo výbava. Až donedávna bola NTV doslova sám vojak v poli, potom BMW vyrukovalo s F 800 ST. To však nemá kufre v sérii, športový posed a v cenových hladinách sa pohybuje o nejakých stotisíc vyššie.

Malou konkurenciou na vlastnom piesočku, či skôr dilemou, môže byť Pan European, ale za jeho cenu kúpiš skoro dve Deauvillky...

 Honda NT 700 V Deauville
Honda NT 700 V Deauville

Záver

Sympatická Deauvillka ponúka za dobrú cenu (309 000 Sk bez ABS) to, čo by si u iných strojov musel dohnať kupovanými dielmi. Netreba vyššie plexi, netreba padáky ani kufre a hneď sa dá vyraziť na cesty. Odpadáva sprejovanie a napínanie reťaze, odpadáva výmena reťazových sád. Je to stroj praktický, nenáročný, spoľahlivý a pohodlný – to znie ako otrepaná fráza, ale ja to myslím vážne. A keby vyriešili otváranie a zatváranie kufrov, k nim dali tašky zadarmo (alebo aspoň sťahovacie popruhy), bolo by to priam ideálne.

 Honda NT 700 V Deauville
Honda NT 700 V Deauville

Plusy a mínusy

spotreba, praktickosť, spracovanie, tunel medzi kuframi, centrálny stojan v sérii, vzhľad (subjektívne), cena otváranie/zatváranie kufrov, absencia sťahovacích popruhov na batožinu (alebo tašiek v sérii), hľadanie neutrálu

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia):

Na testovanie Deauvillky vyrážam aj s manželkou, veď ako inak otestovať turistickú mašinu. Pri nasadaní ma prekvapuje stret mojej prilby s plexi, to je naozaj vysoké. Následne usadám do pohodlného sedla a sledujem šou, ktorú predvádzajú budíky po otočení kľúčika. Dadi nemá problém nasadnúť a tak môžeme vyraziť. Jednotka zapadá bez problémov a za sprievodu utlmeného bublania vyrážame.

Bol som zvedavý hlavne na motor, mal som možnosť sa odviesť aj na predchádzajúcej generácii a tak som chcel porovnať. Je pre mňa trošku sklamaním, že sa dizajnéri nezamerali na posunutie výkonu do nižších otáčok. Dvojvalec totiž pod 3 000 otáčok protestuje. Na turistickú mašinu mi to akosi nesedí. Keď vojdete do dediny na päťke a spomalíte na predpisovú šesťdesiatku, motor neprotestuje. Všetko je ale inak, keď začnete zrýchľovať a motor v spojení s tvrdým kardanom začne protestovať a kopať. Bez podradenia sa nezaobídete. Naviac od 6 000 otáčok vyššie motor už dosť vibruje, a tak pre kľudnú turistickú jazdu máte k dispozícii relatívne úzke pásmo otáčok. Je to niečo, na čo si treba zvyknúť a prispôsobiť tomu svoj jazdný štýl.

Motor naviac nedisponuje ohurujúcim výkonom. Zabudnite, že na Deauvillke ponaháňate superšporty. Koníky totiž chýbajú. Pri razantnejšom predbiehaní sa nezaobídete bez podradenia. Vo dvojici v stúpaní na Spišskú Maguru som pocítil nedostatok koníkov, keď Deauvilka už nechcela v 120 km/h zrýchľovať. Toto však nie je jej doména.

Pochvalu si zaslúžia brzdy, tu sa, ako je u Hondy zvykom, nešetrilo. Nástup brzdného účinku je vynikajúci a v spojení s doplnkovým systémom ABS brzdám nie je čo vytknúť. Podvozok si taktiež zachoval vynikajúce vlastnosti z predchádzajúcej generácie. Klopenie je radostným zážitkom, čoho dôkazom je aj stret stupačky s asfaltom už v druhej zákrute na Magure. Treba však povedať, že stupačky sú nižšie ako na superšportoch.

A čo na to spolujazdec? K dispozícii má veľké pohodlné sedlo tvarovo oddelené od jazdca a pri brzdení sa na neho nešmýka. Pri montáži zadného kufra s opierkou má k dispozícii vynikajúce pohodlie. Stupačky sú umiestnené pohodlne, avšak nohám vraj trochu prekážajú ostré bočné kufre.

Záver

NTV 700 je motorka stvorená na turistiku. Ak si ju s týmto účelom zakúpite, určite neobanujete. Už v sérii dostanete stroj pripravený vyraziť vo dvojici na motodovolenku. Koníkov nie je na rozdávanie, ale rozhodne pre turistické účely nechýbajú. Bezúdržbový kardan vám umožní po večeroch študovať mapu namiesto striekania reťaze. Motor je časom overený, spoľahlivý a úsporný. Čo viac si môže turista priať?

Plusy a mínusy

ochrana jazdca (kapotáž), pohodlný posed jazdca aj spolujazdca, brzdy, centrálny stojan v sérii
motor (otáčkový), hľadanie neutrálu
 Honda NT 700 V Deauville
Honda NT 700 V Deauville

Technické údaje

motor: štvordobý, kvapalinou chladený dvojvalec do V, 52 stupňov
obsah: 680 cm3
rozvod: OHC, 8 ventilov
kompresný pomer: 10 : 1
výkon: 66 k (48 kW) pri 8 000 ot./min.
krútiaci moment: 66 Nm pri 6 500 ot./min.
plnenie: vstrekovanie PGM - FI

prevodovka: päťstupňová

rám: chrbticový, oceľový
predná/zadná pneu: 120/70-17, 150/70-17

palivová nádrž: 19,7 l

hmotnosť bez náplní: 236 kg, 239 kg s ABS
pohotovostná hmotnosť: 257 kg, 259 kg s ABS

 Honda NT 700 V Deauville
Honda NT 700 V Deauville

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia, s. r. o.

Foto:
 Honda NT 700 V Deauville 2006
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NT 700 V Deauville
Rok:2006
Kategória:Cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:680 ccm
Max. výkon:65.7 k (48.3 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:66.2 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10: 1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 66.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:115 mm
Zdvih vzadu:122.5 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 3 piestik
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17 (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:150/70-ZR17 (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:254 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1476 mm
Dĺžka:2218 mm
Šírka:810 mm
Výška:1320 mm
Svetlá výška:156 mm
Objem nádrže:19.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.975 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 296 km

<

Pridané: 07.08.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria