Anketa:
Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti
ZdieľaťPridané: 11.09.2006 Autor: large
Čitatelia: 20436 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Po rokoch bastlenia rôznych alarmov, imobilizérov a podobných viac či menej funkčných znemožňovačov pohybu mojej motorky som sa nakoniec rozhodol nahradiť hand-made alarm niečím lepším.
Práve v období, keď som sa rozhodoval, ktorý alarm si zo širokej ponuky vybrať, sa mi ponúkol výrobca mnou testovaného alarmu, či by som uvedený alarm neotestoval v praxi.
Prvý pohľad na malú krabicu nedával veľké nádeje na funkcie alarmu, ale musím napísať, že ma milo prekvapil. Alarm má zabudovaný otrasový snímač s možnosťou nastavenia troch úrovní citlivosti, snímač náklonu a reaguje na neoprávnené zopnutie zapaľovania. Z ďalších funkcií sú zaujímavé a užitočné:
- tichý alarm - bez potvrdenia zapnutia alarmu sirénou
- vyhľadanie motocykla - (vhodné najmä ak si po prehýrenej noci nepamätáš kde si moto zaparkoval)
- panika - v prípade kradeže je možné diaľkovo imobilizovať motocykel, podmienka je mať ovládač vždy u seba, nie na kľúčoch od motocykla
- vzdialený štart - zahriatie motora, kým máte motorku na dohľad.
Ovládač jednocestného alarmu PitBull Bobby 686 |
Po krátkom zoznámení s alarmom a rýchlom prečítaní návodu ako prvá prišla na rad samozrejme montáž. Keďže mám nejaké to elektrotechnické vzdelanie a aj skúsenosti s montážou alarmov, tak som si alarm montoval sám. Alarmy som vlastne montoval dva: na moju moto (Honda Silver Wing) a na Awiov skúter Honda Lead.
Do Silver Winga som montoval jednocestný alarm PitBull Bobby 686, do Leada dvojcestný PitBull Johnny 686. Rozdiel jednocestným a dvojcestným alarmom je v tom, že dvojcestný upozorní majiteľa na prípadný pokus o krádež aj vyslaním signálu do pagera (diaľkového ovládača), jednocestný dokáže iba prijímať signály z ovládača, nie vysielať.
Ovládač dvojcestného alarmu PitBull Johny 686 |
Alarm sa skladá z nasledujúcich častí:
- centrálna jednotka
- siréna
- kabeláž
- diaľkové ovládače (pager)
Alarmy som montoval súbežne na oba motocykle, a tu je krátky postup a pár postrehov z montáže:
Samozrejme najprv je potrebné nájsť vhodné miesto na centrálnu jednotku a sirénu. Upevnenie bolo veľmi jednoduché vzhľadom na to, že výrobca v balení dodáva sadu samolepiacich pásov. Po umiestnení prišla na rad tá ťažšia časť montáže, zapojenie kabeláže. Postup bol nasledovný:
- Kladný pól (+) (červeny vodič)
- Kladný pól (+) po zopnutí zapaľovania (hnedý vodič)
- Imobilizácia motocykla: To bol druhý oriešok inštalácie. Je potrebné nájsť vodiče v kabeláži motocykla, ktoré vypínajú motor a tieto prepojiť s alarmom (zapojiť ich do série). Po neoprávnenej manipulácii s motocyklom sa týmto znemožní štartovanie.
*Záporný pól (–) (čierny vodič), tu existujú dve možnosti:
pripojiť sa na nejakú kovovú časť (kostru motocykla)
priamo na záporný pól batérie
pri neoprávnenom pokuse o štartovanie okamžite spúšťa tento vodič poplach
pri diaľkovom štarte tento vodič prevádza kladný pól na zapaľovanie a tým nahrádza zopnutie spínacej skrinky.
Pozn.: tu som sa stretol s anomáliou u alarmu s pagerom, vodič v návode označovaný ako hnedý sa vo zväzku nenachádzal. Po porovnaní s alarmom bez pagera (majú rovnaké konektory) som vylučovacou metódou určil, že hnedý vodič je tu nahradený ružovým vodičom (asi sa vo fabrike minul hnedý vodič, tak ho nahradili ružovým).
*Svetelná signalizácia aktiv/deaktiv alarmu – na toto sú z alarmov vyvedené dva žlté vodiče. Prvý na ľavú smerovku, druhý na pravú. U oboch motocyklov som toto pripojenie riešil priamym pripojením na smerové svetlá (Silver Wing vzadu, Lead vpredu).
*Diaľkový štart (modrý vodič). Toto bol jeden z orieškov, ktoré by asi bežný neelektrikár nerozlúskol. Bolo potrebné nájsť priamo štartovacie relé štartéra. A na ňom meraním nájsť správny bod pripojenia (kladný pól po stlačení štartovacieho tlačidla). Celé to potom funguje tak, že po aktivácii diaľkového štartu alarm nahrádza spínaciu skrinku (zopne zapaľovanie pomocou hnedého vodiča) a na modrom vodiči sa objaví krátky dvojsekundový impulz na naštartovanie.
Pozn.: impulz bol vždy dostatočný, aby motocykel bez problémov naštartoval. U Silver Winga som diaľkové štartovanie nezapájal. Z výroby namontovaný imobilizér HISS zabraňuje naštartovaniu motocykla bez originálneho kľúča v zapaľovaní a ak už by som kľúč vsunul do zapaľovania, diaľkový štart stráca zmysel.
Jednocestný alarm namontovaný v podsedlovej časti Silver Winga |
Nasledovalo krátke preskúšanie funkcií alarmu. A môže sa začať testovanie v praxi.
Doterajšie skúsenosti - jednocestný alarm PitBull Bobby 686 (large)
- dosah ovládača je dostatočný, cca 100 m, to stačí aj na spustenie prípadnej výstrahy a odplašenie nežiaducich indivíduí
- odber v aktívnom stave je minimálny, aj po dvojtýždňovom parkovaní moto so zapnutým alarmom bola batéria vo vybornom stave a motocykel bez problémov naštartoval
- otrasový snímač sa dá nastavovať v troch úrovniach, avšak asi najvhodnejšia je najslabšia úroveň. V ostatných úrovniach reaguje alarm aj na slabšie podnety (ladené výfuky a podobne)
- diaľkové vypnutie motora - imobilizácia je zaujímavá funkcia a zabráni odcudzeniu motocykla pri dodržaní dvoch podmienok: 1. mať ovládač inde ako na zväzku kľúčov od motocykla, 2. stihnúť vypnúť moto diaľkovo, kým je v dosahu diaľkového ovládača.
Dvojcestný alarm prednej časti Leada |
Doterajšie skúsenosti - dvojcestný alarm PitBull Johny 686 (Tomáš Hajduch - Awia)
- Jednoduché ovládanie, pomocou štyroch tlačidiel, ktoré sú označené ikonkami. Funkcie sú ľahko dostupné.
- spoľahlivo fungujúci otrasový senzor
- jednoduchý stručný a zrozumiteľný návod na používanie aj na inštaláciu
- Slušný dosah pagera - kočikáreň - tretie poschodie bez problémov - super v spojení s funkciou tichého poplachu. Siedme poschodie parkovisko, taktiež bez problémov, kdekoľvek v byte – pager nemusí byť na okne.
- indikácia stavu alarmu na displeji je výhodná pre tých, čo si kladú otázku - Zapol som alarm?
- Samotný pager je plastový, no uško, ktoré slúži na uchytenenie na kľúče je kovové a pripevnené skrutkou. Pager je teda spoľahlivo uchytený a nemusíte sa obávať, že ho stratíte.
Záver
Jedná sa o dva nenáročné alarmy ako výbavou tak aj cenou. Jednocestný Bobby 686 kúpite za 3400 Sk, dvojcestný Johnny 686 za 4200 Sk. Alarmy majú jediný senzor - otrasový a naviac sledujú narušenie zapaľovania. Nie je možné pripojiť žiadny daľší senzor (napr. otvorenie sedla, kufra, mikrovlnný) alebo modul. Zato ponúkajú zaujímavé pokročilé funkcie.
Ďalšie skúsenosti s týmito zabezpečovacími systémami nájdete neskôr v pokračovaní testu.
Alarmy na test poskytla spoločnosť Bike Security.
Pridané: 11.09.2006 Autor: large Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Alarmu PitBull Johny 686 - Awia
- Novinka: VAM MOT - Bezodberový alarm pre motocykle! - Redakcia
- Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – montáž a prvé skúsenosti - Herghott
- Test: Motocyklový alarm Sentinel 1100 Moto - montáž a skúsenosti - Harly
- Test moto zámku Master Lock - Awia
- Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt - mikulec
- Plne nastaviteľný deflektor X-Creen od MRA s montážou bez vŕtania plexi - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!