Anketa:
Test moto zámku Master Lock
ZdieľaťPridané: 22.11.2005 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 35024 [Testy a predstavenia - Test]
Na trhu je množstvo moto zámkov, ktoré majú zabezpečiť, aby Vaša motorka na Vás počkala tam, kde ju zaparkujete. Keďže vyskočili pochybnosti o ich užitočnosti rozhodli sme sa jeden z nich overiť.
Dovozca zámkov Master Lock nám pre potrebu testu dodá najslabšiu valčekovú reťaz zo svojho motorkárskeho sortimentu. Následne sme sa rozhodli osloviť raptora, ktorý v diskusnom fóre vyjadril pochybnosti o moto zámkoch citujem: „stačí tekutý dusík a zľahka buchnúť kladivkom a poddá sa to ako pozlátko.“ Dúfam, že raptor výzvu príjme a my budeme môcť sledovať tento test.
![]() |
Flexibilné oceľové splietané lano, vložka so 7 kolíkmi, zámok s vysokou bezpečnosťou. Dĺžka 1,2 m, Priemer 30 mm |
Podmienky testu
Tester môže použiť "kladivko" podľa svojho vlastného uváženia. Pretože sme naozaj veľkodušní, to kladivko môže mať hmotnosť do 25 kg. Navyše mu ponúkame možnosť použiť akékoľvek náradie na „ručný pohon“, to znamená sekáč, pílu, pákové nožnice, planžetu, dusík, vodík, kyslík, skrátka hocičo, čo nie je na elektriku.
Cieľom testu je poškodiť zámok a násilne ho tak rozpojiť za použitia vyššie spomenutého náradia. Samozrejme budeme sledovať aj čas, ktorý na to bude potrebný.
Zároveň otváram novú anketu tu na serveri, kde môžete vopred zahlasovať, ako výsledok testu podľa Vás dopadne.
Pridané: 22.11.2005 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Alarmu PitBull Johny 686 - Awia
- Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti - large
- Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!