Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2263 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Plne nastaviteľný deflektor X-Creen od MRA s montážou bez vŕtania plexi

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 15830 [Bleskovky - PR bleskovka]

Na trhu je už dlhšie známy „klasický“ deflektor od MRA pod názvom Vario Touring. Tento certifikovaný deflektor, ktorý sa navŕtava do plexiskla, pozná a obľúbilo si vďaka priaznivej cene mnoho motorkárov. Vývoj nezastavíš a súdruhovia v Nemecku vyvinuli novú radu deflektorov pod produktovým názvom X-Creen.

Pod týmto názvom nájdete dva typy deflektorov v dvoch farbách - Športovýturistický. Nové deflektory sú taktiež certifikované a oproti svojmu predchodcovi majú niektoré detaily viac dotiahnuté.

Najhlavnejšiu výhodu vidíme v tom, že nové deflektory netreba do plexiskla vŕtať, ale dajú sa prichytiť pomocou svoriek. Odpadá tak vymeriavanie, „chirurgický“ zákrok vŕtačkou na plexisklo spojený s nervozitou či plexištít pri vŕtaní nepraskne.

Ďalšie plus je, že na rozdiel od svojho predchodcu sú oba deflektory plne nastaviteľné v dvoch osiach, čo umožňuje si pohodlne nastaviť odsadenie deflektora od plexiskla a následne si zvoliť sklon. Jazdec tak ostáva oveľa širšie možnosti nastavenia.

Pri predaji alebo čistení motocykla sa dá deflektor odmontovať bez viditeľných stôp po montáži. Systém uchytenia pomocou svoriek umožňuje aj montáž na plexisklo s miernou odtrhovou hranou na jeho konci, čo som aj osobne otestoval počas 2400km dlhého veľkonočného výjazdu do Poľska. Športový typ som si na moje GSA vybral z dôvodu, že je menší, a tak vytvára menšiu „páku“ na plexisklo. Počiatočné obavy s účinku menšieho deflektora zmizli okamžite s prvými metrami a ako motorkár môžem potvrdiť, že aj „malý MRA-šašo dokáže zahrať veľké komfortné divadlo“. Navyše športový deflektor sa predáva so sadou na uchytenie bez vŕtania v cene, čo je úspora 20€ oproti turistickej alternatíve.

Keďže ako predajcovi / importérovi nám môžete aj nemusíte úplne veriť či vám píšeme pravdu, rozhodli sme sa dať jeden kus športového deflektora na testovanie redakcii motoride.sk. Konkrétne VaranDriver si ho našrófuje na svoju BMW 1150 GS a o pár mesiacov a pár tisíc kilometrov sa s vami podelí o svoje skutočné dojmy. Ideme s kožou na trh ale veríme si a veríme MRA.

Zároveň si vás ako oficiálny importér značky MRA na Slovensku dovoľujeme upozorniť, že sme spustili špecializovaný e-shop, v ktorom sa nachádza výhradne sortiment značky MRA. Nakupovať môžete priamo cez našu stránku, alebo u našich obchodných partnerov BencMoto – Nitra, Buldog - Bratislava, ERES Racing – Hlohovec, K-Moto – Košice, LucasMoto – Šaľa, Motosvet – Košice, Styx – Vráble

Pridané: 02.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »