Anketa:
Suzuki dominovala na dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans...
ZdieľaťPridané: 15.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5803 [Šport - Ostatné]
13. až 14.-teho apríla 2002 sa konal už 25-ty ročník vytrvalostných dvadsaťštyrihodinových pretekov na Francúzkom okruhu v Le Mans.
Tomuto ročníku jasne dominovala Suzuki, keď obsadila prvé dve priečky pred Yamahou. Zaujímavosťou je historicky najmenší rozdiel medzi
prvými dvoma motocyklami v cieli 23.667 sekúnd...
Víťazné trio |
Jean-Michel Bayle, Nicolas Dussauge a Sébastien Gimbert sa stali víťazmi 25-eho ročníka 24-hodinového preteku na pretekárskom okruhu Bugatti v Le Mans.
Traja muži riadiaci Suzuki GSX-R 1000 s číslom 2, dali Suzuki šieste a Suzuki Endurance Racing Team-u pod vedením Dominiqua Méliand-a už tretie víťaztvo.
Rok po úspechu Team-u GMT 94, motocykel Suzuki znovu získal miesto na najvyžšom stupňi v kategórii Superproduction. Sébastien Gimbert a Nicolas Dussauge, víťazi ročníkov 2000 (na Honde) a 2001 (na Suzuki s Teamom GMT 94), si môžu teraz pripísať ďaľší triumf v Le Mans. Pre Jeana-Michele Bayle-a je to prvé víťaztvo v Le Mans, ale dosihol ho už na druhý pokus, keď bol v roku 1999 druhý.
Na začiatku preteku sa hneď od prvej zákruty dostala do čela dostala Suzuki číslo 1. Bayle, Dussauge a Gimbert mali tiež dobrý štart a dlho súperili s ďalšou Suzuki číslo 94 z tímu GMT 94 (Guyot/Scarnato/Costes). V štvrtej hodine preteku však Jean-Michel Bayle ťažko havaroval v zákrute "Chemin aux Boeufs" a následne stratil štyri kolá, kým sa podarilo motocykel v boxoch opraviť.
Pomaly, ale isto, trio Suzuki s číslom 2 pokračovalo ďalej predierajúc sa späť do čela. Tesne pred piatou hodinou ráno sa dostali už na desiate miesto za svojich týmových kolegov. O 9:30 ráno, počas deviateho výjazdu Safety Car-u, sa Suzuki s číslom 2 dostala do čela aj pred svojich kolegov, ktorý sa dostali do kolízie s iným motocyklom a museli sa zdržat v boxoch.
Nakoniec Suzuki s číslom 1 riadená Christianom Lavieille-om, Brianom Morrison-om a Philippom Dobé-om skončila na druhom mieste, iba 23.667 sekúnd za víťazným tímom.
Jazdci Suzuki mali čo oslavovať... |
Yamaha R7 číslo 17 z tímu Free Bike a s podporou Yamaha Motor France v rukách jazdcov Jeana-Marca Deletang-a, Matthieua Lagrive-a a Ludovica Holon-a, získala posledné miesto na pódiu, so stratou približne dve kolá.
Súkromný tím Suzuki GMT 94 (minuloročný víťaz), so šéfom a jazdcom Christophe Guyot-om, Sébastienom Scarnato-m a William Costes-om neuspel, keď nebol schopný prekonať problémy z podvozkom, ktoré sa vyskytli pred piatou hodinou ráno.
V triede Stocksport zvíťazila tiež Suzuki GSX-R 1000 s číslom 27 z Tanésie Racing Team-u (Prigent/Pinot/Tanesie).
Klasický štart 24-hodinových pretekov v Le Mans |
Pridané: 15.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- Druhý ročník Czech Endurance Cup odštartoval 23. 4. v Moste - Zeno
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora