Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1494 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26129
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15795)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10334)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki dominovala na dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans...

 Zdieľať

Pridané: 15.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5728 [Šport - Ostatné]

13. až 14.-teho apríla 2002 sa konal už 25-ty ročník vytrvalostných dvadsaťštyrihodinových pretekov na Francúzkom okruhu v Le Mans.
Tomuto ročníku jasne dominovala Suzuki, keď obsadila prvé dve priečky pred Yamahou. Zaujímavosťou je historicky najmenší rozdiel medzi
prvými dvoma motocyklami v cieli 23.667 sekúnd...


 Víťazné trio
Víťazné trio

Jean-Michel Bayle, Nicolas Dussauge a Sébastien Gimbert sa stali víťazmi 25-eho ročníka 24-hodinového preteku na pretekárskom okruhu Bugatti v Le Mans.

Traja muži riadiaci Suzuki GSX-R 1000 s číslom 2, dali Suzuki šieste a Suzuki Endurance Racing Team-u pod vedením Dominiqua Méliand-a už tretie víťaztvo.

Rok po úspechu Team-u GMT 94, motocykel Suzuki znovu získal miesto na najvyžšom stupňi v kategórii Superproduction. Sébastien Gimbert a Nicolas Dussauge, víťazi ročníkov 2000 (na Honde) a 2001 (na Suzuki s Teamom GMT 94), si môžu teraz pripísať ďaľší triumf v Le Mans. Pre Jeana-Michele Bayle-a je to prvé víťaztvo v Le Mans, ale dosihol ho už na druhý pokus, keď bol v roku 1999 druhý.

Na začiatku preteku sa hneď od prvej zákruty dostala do čela dostala Suzuki číslo 1. Bayle, Dussauge a Gimbert mali tiež dobrý štart a dlho súperili s ďalšou Suzuki číslo 94 z tímu GMT 94 (Guyot/Scarnato/Costes). V štvrtej hodine preteku však Jean-Michel Bayle ťažko havaroval v zákrute "Chemin aux Boeufs" a následne stratil štyri kolá, kým sa podarilo motocykel v boxoch opraviť.

Pomaly, ale isto, trio Suzuki s číslom 2 pokračovalo ďalej predierajúc sa späť do čela. Tesne pred piatou hodinou ráno sa dostali už na desiate miesto za svojich týmových kolegov. O 9:30 ráno, počas deviateho výjazdu Safety Car-u, sa Suzuki s číslom 2 dostala do čela aj pred svojich kolegov, ktorý sa dostali do kolízie s iným motocyklom a museli sa zdržat v boxoch.

Nakoniec Suzuki s číslom 1 riadená Christianom Lavieille-om, Brianom Morrison-om a Philippom Dobé-om skončila na druhom mieste, iba 23.667 sekúnd za víťazným tímom.

 Jazdci Suzuki mali čo oslavovať...
Jazdci Suzuki mali čo oslavovať...

Yamaha R7 číslo 17 z tímu Free Bike a s podporou Yamaha Motor France v rukách jazdcov Jeana-Marca Deletang-a, Matthieua Lagrive-a a Ludovica Holon-a, získala posledné miesto na pódiu, so stratou približne dve kolá.

Súkromný tím Suzuki GMT 94 (minuloročný víťaz), so šéfom a jazdcom Christophe Guyot-om, Sébastienom Scarnato-m a William Costes-om neuspel, keď nebol schopný prekonať problémy z podvozkom, ktoré sa vyskytli pred piatou hodinou ráno.

V triede Stocksport zvíťazila tiež Suzuki GSX-R 1000 s číslom 27 z Tanésie Racing Team-u (Prigent/Pinot/Tanesie).

 Klasický štart 24-hodinových pretekov v Le Mans
Klasický štart 24-hodinových pretekov v Le Mans

Pridané: 15.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria